Site icon מקומון רמת גן

נאמני חיים וכוננים חדשים מרמת גן הצטרפו לשורות מד"א

בתחנת מד"א ברמת גן התקיים אירוע הרמת כוסית חגיגי במיוחד שכלל טקס לכבוד עשרות נאמני חיים וכוננים חדשים שהצטרפו למגן דוד אדום.

בשבוע שעבר נערך טקס חגיגי לרגל הצטרפותם של 11 כוננים ו-30 נאמני חיים חדשים, ביניהם רופאים ואחיות מהעיר רמת גן. במעמד הטקס, חולק ציוד מתקדם למצטרפים החדשים.

כוננים ונאמני חיים חדשים בתחנת מדא ברמת גן – צילום אסף ברזינגר תיעוד מבצעי מדא

בין הנוכחים בטקס, מנהל מרחב דן במשטרת ישראל, נצ"מ שי אזולאי, ראש זרוע תגובה מידית מרחב דן של מד"א, מושיקו מושקוביץ ובכירים נוספים שנשאו דברי ברכה ודרך צלחה.

הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני שזכה לשם "נאמני חיים", הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו. אולם, במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרוייקט כל אזרח שמעוניין בכך שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה.

מערכת איתור מיוחדת של מד"א הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפארמדיקים במוקדי מד"א. – זאת עד להגעת איש צוות של מד"א למקום האירוע.

איציק בן אהרון, מנהל מרחב דן במד"א: "אנו מברכים את עיבוי מערך הכוננים שהצטרפו אלינו, מדובר בחלק אינטגראלי ממגן דוד אדום. הכוננים ונאמני החיים החדשים מהווים כוח תגובה מידי וכפול לכוח הקיים. אין ספק שאלו יסייעו בהתמודדות עם אירועים בצורה הטובה ביותר".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "ברצוני להודות לתושבי רמת גן שהצטרפו לפרויקט "נאמני החיים" ולאחל הצלחה לכוננים החדשים שנוספו למשפחת מגן דוד אדום. הנני סבור שתרומתם למשימת הצלת החיים תהיה גדולה וניכרת. מאז השקתו של פרויקט "נאמני חיים" הצטרפו לשורותינו אלפים שמהווים הוכחה להצלחת המיזם. אני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף ל"נאמני חיים" ולקחת חלק במשימה החשובה הזו. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים בכל מקום ובכל עת".

Exit mobile version