Site icon מקומון רמת גן

מתקני נגישות לנכים – סקירה על המתקנים המוצעים כיום לנכים

תודות למודעות הרבה ולפיתוחים השונים בתחום, יכולים כיום נכים רבים לבצע בקלות רבה יותר פעולות יומיומיות שונות וגם להגיע מנקודה אחת לשנייה במהירות ובנוחות. חברות, המתמחות במכירת מתקנים שונים לנכים, מציעות מגוון רחב של פתרונות העומדים לרשותו של ציבור זה, פתרונות המסייעים להם במקרים רבים והופכים את חייהם לנעימים יותר.

מתקנים רבים בהתאמה מלאה

הנה סקירה על כמה מתקנים המיועדים לנכים ולבעלי מוגבלויות פיזיות שונות וגם טיפים טובים לסיום שיעזרו בבחירתם:

מעלוני כיסא – מבין לא מעט מתקני נגישות לנכים, אפשר למצוא את מעלוני הכיסא, המיוצרים כיום על כמה מהחברות המובילות בתחום זה. מעלוני כיסא עוזרים לנכה או לסובל מבעיה פיזית כלשהי המקשה עליו לעלות במדרגות, להגיע בקלות, במהירות ובבטחה אל הקומה העליונה. מדובר במעלית הבנויה כמעין כיסא שעליו מתיישבים, כיסא המחובר למסילה מיוחדת, המותקנת לאורך המדרגות. הכיסא מסיע את היושב עליו לאורך המסילה עד שהוא מגיע אל הקומה העליונה. הדבר מחליף את העלייה העצמאית במדרגות שלא תמיד אפשרית.

תמונה באדיבות: pixabay

מעלוני אמבטיה – גם כאן מדובר בפתרונות נגישות לנכים, ההופכים את חייהם לקלים ונוחים יותר. בדומה למעלוני כיסא, מעלוני אמבטיה מאפשרים תזוזה טובה יותר במקרים בהם היא איננה אפשרית או קיים כלשהו ההופך אותה לבעייתית יותר. את המעלונים מתקינים באמבטיה עצמה ובעזרתם יכול הנכה להיכנס לאמבטיה בקלות רבה יותר וגם לצאת ממנה בבטחה.

מעלונים למדרגות – אל המעלונים למדרגות אפשר להגיע בכיסא גלגלים. נכים, היושבים בכיסא גלגלים ורוצים לעלות קומה, עולים עם הכיסא שלהם ישירות על המעלונים עצמם, המחוברים גם הם למסילה מיוחדת, המסיעה אותם לקומה הגבוהה. אותו הדבר קורה גם במעלוני משטח, המתאימים לכיסאות גלגלים.

כיצד בוחרים אותם נכון – טיפים לבחירה חכמה

מכיוון שיש דגמים שונים וגם עיצובים שונים של מתקנים, חשוב לבחון את כלל האפשרויות הקיימות ולבדוק איזו מהן  היא המתאימה ביותר למשתמש. יש לוודא שאותו מתקן מיוצר על ידי חברה, הנחשבת למוכרת ומובילה בתחום, חברה שניתן לפנות אליה במידה ויש תקלה. מעבר לכך, יש להתייחס גם לצרכיו של המבנה הקיים והשטח שבו מעוניינים להתקין את המתקן.

יש לקחת בחשבון את המידות המדויקות של המתקן תוך התייחסות לשטחו של המרחב ולבחון האם ועד כמה הוא מתאים אליו. כמובן שגם צרכיו של המשתמש עצמו הם פרמטר חשוב, ואולי החשוב מכל כשמחפשים מתקנים כאלה. האם מדובר בנכה היושב בכיסא גלגלים או אולי נכה חלקית, שיכול להתיישב על מעלון כיסא? יש לבדוק גם האם המתקן עומד בכל התקנים הנדרשים ושהוא אכן בטוח לשימוש. סקר שוק יכול לעזור בעניין ולאפשר למחפשים למצוא את המתקן הנכון ביותר עבורם.

Exit mobile version