Site icon מקומון רמת גן

מתי צריך לפנות לייעוץ זוגי?

אם יש משהו מבורך, בשינויים שהביאה הרשת החברתית לחיים שלנו, הוא שבכל הנוגע לטיפולים ריגשיים ונפשיים, יש שינוי מגמה ניכר.

אם בעבר, בכל הנוגע לתהליכים נפשיים, הייתה כמו עלטה, אשר השאירה רבים נטולי הכוונה בגלל תחושות כמו בושה ואשמה, היום, אנחנו יכולים לראות בסיפוק, את הנירמול של השיח, את התנועה ההולכת וגוברת של זוגות בניסיון לגבל ייעוץ זוגי, אשר תפקידו הוא לעזור לבני הזוג לחזק את הזוגיות שלהם. התשובה לשאלה, מתי נכון לפנות לקבלת סייוע מקצועי, משתנה כל הזמן והיא כמובן, תלויה בזוג עצמו ובצרכיו. אנחנו כאן כדי לתת רקע וקצת חומר למחשבה, במטרה לעזור לכם להגיע לבחירה הטובה ביותר עבורכם. 

מה המטרה של ייעוץ זוגי ולמה זה חשוב 

לפני הכל, חשוב להבין, למה בכלל חשוב לפנות לקבלת ייעוץ זוגי. אנחנו רואים את התהליך הזה, של טיפול זוגי כמו גם, ייעוץ זוגי, בתור 'חדר כושר לנפש'. מקום, מרחב סטרילי, המאפשר לשני בני הזוג לדבר האחד עם השניה, להשמיע ולהרגיש בטוחים וכאילו הם יכולים להגיד הכל, בלי להרגיש אשמה. התפקיד של ייעוץ זוגי, הוא לתת לבני הזוג לדבר, בליווי של מטפלת מקצועית, כדי לתת מענה מקצועי, ריגשי, לאורך כל התהליך. כלומר, לא לתת לבני הזוג לשקוע בעצמם ובאותן התבניות להן התרגלו לאורך השנים, אלא לצמוח בסיוע של בעלת מקצוע. 

קרדיט תמונה: pixbay

למה חשוב לקבל ייעוץ זוגי? פשוט מפני שבתוך החיים, במירוץ הבלתי פוסק, אחרי מתן מענה לילדים, לבני המשפחה, למעסיק בעבודה וכן הלאה, אנחנו לא תמיד מצליחים לראות את החברים הכי טובים שלנו, את בני הזוג שלנו ואת מה שעובר עליהם. התופעה הזו טבעית ומלווה אינספור זוגות בכל רחבי העולם. אבל, חשוב להבין כי אם בני הזוג לא ייצרו מקום, בו הם יוכלו להיות בקשר בלתי אמצעי האחד עם השניה, הם עלולים לפספס זו את זה בלי כל כוונה. פשוט כי לא מצאו את הזמן לפרוק את שעל הלב, בחדר סגור. 

הבית שלכם, הוא מקור הכוח שלכם 

בני זוג שנמצאים בזוגיות טובה, הם הורים טובים יותר, עובדים חרוצים יותר, בעלי עסקים מצליחים. הבית שלנו, זה המקום בו אנחנו שואבים את הכוח, להסתער על החיים. מי שלא מרגיש טוב בבית, לא ימצא את הפוטנציאל שלו בחוץ. אל תוותרו על תחזוקה של החברות היקרה הזו, של הקשר החשוב הזה. השקיעו בזוגיות שלכם, זה חשוב וזה משהו שאין לו תחליף. 

מתי נכון לפנות לקבלת ייעוץ זוגי

כמו שאמרנו, התשובה רחבה ונוגעת בכל בני זוג בזמן אחר. בגדול, ההמלצה שלנו היא לפנות כאשר עולה הצורך. יש מי שמרגישים שהזוגיות שלהם נהדרת והם רק רוצים לשמר את הטוב ולהקדיש זמן לפיתוח הזוגיות, פשוט כדי לא לתת לחיים לשחוק את הזוגיות. יש מי שבוחרים לפנות לקבלת ייעוץ זוגי רק כאשר הם מרגישים שמשהו נסדק, שהדברים לא כפי שהיו פעם. מה שחשוב לדעת הוא שאין זמן 'נכון', יש רק את מה שאתם מרגישים. אתם אלו שיודעים להעיד על הקשיים שלכם טוב מכולם, אם אתם מרגישים שמשהו לא מדויק, כנראה כדאי לפנות לקבלת ייעוץ זוגי. אל תדאגו, זה לא בהיכרח אומר שאתם נכנסים לתהליך של טיפול זוגי מעמיק, לאורך שנים. אלא, מדובר על הזדמנות, לקבל הצצה, לאפשרויות הקיימות, כדי שתבחרו בטובה עבורכם. 

איך בוחרים יועצת זוגית 

פשוט מנסים. בדרך כלל, ההמלצה היא ללכת למי שיש לה ידע רחב והיכרות עם סוגים שונים של טיפול, מי שיכולה להביא למרחב הטיפולים פרקטיקות שונות, במטרה להתאים את העבודה הריגשית, אליכם. אבל, האמת היא , כי הכי נכון זה להתחיל, להרגיש את הכימיה שנוצרת בתוך המרחב. כך תוכלו להבין, האם מדובר על מטפלת מתאימה לכם, כן או לא. תחום הטיפול הוא תחום פרוץ, בו עובדים מי שיש להם הכשרה לצד מי שלא בהיכרח מראים בקיאות בתחום. לכן, ההמלצה היחידה, היא לפנות לבעלת מקצוע מנוסה ובעלת ההכשרה המתאימה. מכאן, זה הכל עניין של כימיה. 

Exit mobile version