Site icon מקומון רמת גן

מתי לא מומלץ להסכים לפרויקט התחדשות עירונית?

הדירה שלכם נמצאת לקראת הליך תמ"א, ואתם לא בטוחים אם כדאי לכם לאשר את הפרויקט ולהסכים לו, או שאולי עדיף לכם לא להסכים ולהמתין עד לקבל הצעות אחרות שהן כדאיות ורווחיות יותר? אם ככה, תשמחו לשמוע שהגעתם בדיוק למקום הנכון, שכן במאמר הנוכחי אספנו עבורכם את 10 המצבים החשובים ביותר, שבהם לא כדאי לכם להסכים לפרויקט התחדשות עירונית.

מתי לא כדאי לאשר פרויקט התחדשות עירונית?
  1. אם בדקתם את היזם של הפרויקט, וגיליתם שהוא חסר ניסיון בתחום, נמצא בהליכי פשיטת רגל או שהוא מציע להיות חברת הביצוע למרות שאין לו רישום קבלן.
  2. אם העמדה של העירייה בנוגע ליזם או לפרויקט אינה חיובית או מעורערת.
  3. אם נפגשתם עם היזם רק פעם אחת או כמה פעמים בודדות בלבד.
  4. אם קיבלתם הצעות יותר משתלמות מיזמים אחרים. שימו לב, כדאי לפנות בהתחלה לכמה יזמים, וזאת כדי לקבל כמה הצעות, שתוכלו להשוות ביניהן, וכך לבחור בהצעה הכי כדאית עבורכם.
  5. בעת החתימה על החוזה, היזם מקבל בלעדיות על הפרויקט, ולא תוכלו בתקופה זו לקבל הצעות מיזמים אחרים. ולכן, לא כדאי לחתום על חוזים שבהם תקופת הבלעדיות הניתנת ליזם היא ארוכה יתר על המידה.
  6. במקרה של חתימה על החוזה מול קבלן חתימות, או מול כל גורם אחר שהוא לא היזם – חשוב לכלול תנאים שקשורים לבחירה של היזם לפרויקט, וחשוב לקבוע בחוזה שההחלטה על כך תתבצע בהסכמת רוב בעלי הדירות בלבד. ולכן, במידת הצורך, אל תחתמו על חוזה שלא כולל סעיפים אלו.

    פרויקט תמ"א 38 ברמת גן. צילום: מקומונט רמת גן

  7. אל תחתמו על הסכמים או חוזים לפני שהתייעצתם עם עורך דין התחדשות עירונית, או ללא נוכחותו של עורך דין התחדשות עירונית שמייצג ומלווה אתכם.
  8. אם עוד לא פניתם לרשות להתחדשות עירונית או למשרד הבינוי והשיכון לשם מינוי שמאי, או אם השמאי שמיניתם עוד לא בחן את ההיתכנות הכלכלית של ההצעה.
  9. אם החוזה לא כולל פרקי זמן מוגדרים לכל שלב שהיזם צריך לעמוד בהם. למשל, אם לא קבעתם פרק זמן שעד אליו היזם חייב להשיג היתר בנייה – לא כדאי שתחתמו על החוזה ולא מומלץ שתסכימו להשתתף בפרויקט.
  10. במידה ובחוזה לא מוגדר מהם הפתרונות האפשריים למצב בו היזם לא עמד באחת מההתחייבויות שלו להתקדמות בשלבי הפרויקטים או במועדי ההשגה שלהם. למשל, חשוב להגדיר בחוזה שאם היזם לא עומד במה שהתחייב – הוא צריך לשלם לבעלי הדירות פיצוי, או שיש להגדיר מהי תקופת ההארכה שניתנת לו. ואם זה לא כתוב בחוזה ולא מנוסח כמו שצריך, אז לא כדאי לחתום על החוזה.
עדיין לא בטוחים אם כדאי לכם להסכים לפרויקט ההתחדשות העירונית שהוצע לכם? אם כך, כדאי שתתייעצו עם משרד עורכי דין המתמחה בהתחדשות עירונית שנחשב למוביל בתחום בישראל, כמו המשרד של ל.עמידור ושות'.
Exit mobile version