Site icon מקומון רמת גן

משקים למכירה – צאו מהעיר ובואו אל הכפר

בשנות התשעים וביתר שאת בעשור הראשון של שנות האלפיים, החל גל גדול של מעבר מהעיר אל מושבים וקיבוצים. רק לאחרונה דווח על גל חזרה גדול של בנים חוזרים אל הקיבוצים אותם נטשו אחרי בגרותם. הם לא היחידים, כמוהם יש עוד רבים, עירוניים שכל חייהם חיו בעיר והחליטו לעזוב אותה לטובת החיים בכפר.

אפשר לייחס את התופעה הזאת למספר סיבות, ראשית, תהליך טבעי של התבגרות והתברגנות של החברה, צעירים שגדלו בעיר והפכו לבעלי משפחות, לא מוכנים לגדל את ילדיהם בעיר, מסיבות שונות, ולכן הם עוברים אל כפרים ומושבים, שנית, יוקר המחייה, שכן החיים בעיר הרבה יותר יקרים מאשר במושב ורמת החיים הרבה פחות טובה, שלוש, העובדה שבשנות התשעים החלו להוציא משקים למכירה.

בעוד הנקודות הראשונות הן מוכרות בכל העולם ולא מדובר בתופעה ייחודית לישראל, הרי שהנקודה השלישית היא ייחודית לכלכלה והישראלית ולכל מה שקשור למדיניות הקרקעות במדינה. כידוע, עד שנות התשעים בערך, לא היה ניתן למכור אדמות חקלאיות והיתה בעיה להוציא משק למכירה.

תמונה באדיבות: pixabay

בשנות התשעים חל שינוי בנושא, והותר להוציא אדמות למכירה וכן הופשרו קרקעות חקלאיות לבנייה. בין היתר מתוך הבנה שאין מספיק קרקעות לבנייה וישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן, וכן מאחר ובמהלך השנים יותר ויותר אנשים עזבו את המושבים ועברו אל העיר, ולמעשה הם השאירו את המשק ללא כל תמיכה. על כן הותר למכור אותם למי שהיה מעוניין לרכוש.

מדוע משתלם להחזיק משק

גם אם אתם לא מתכננים לשנות את מסלול חייכם לגמרי ואתם רוצים להמשיך ולהתגורר בעיר, אין ספק שעדיין משתלם לכם לחשוב על אופציה של רכישת משק חקלאי. כיום אפשר למצוא לא מעט מקומות בהם מוצעים משקים למכירה.

נניח ואתם כל השבוע עובדים קשה, בין אם יש לכם משרד משלכם או בכל עבודה אחרת, הרי האפשרות של רכישת משק חקלאי יכול להיות פתרון נהדר לנופש בסופי שבוע ובחגים. במהלך השבוע יכולים לעבוד בו פועלים ובסופי שבוע אתם יכולים להגיע ולעבוד בו בעצמכם.

כמו כן, אתם יכולים להפיק מהמשק מגוון רחב של ירקות ופירות, שמני זית ועוד מוצרי מזון נוספים. אתם יכולים לעשות זאת לצורך שימוש עצמי ואתם יכולים לעשות לצורך שיווק במקומות קטנים או גדולים. לא מעט ישראלים שרכשו משקים בשנים האחרונות, החלו לייצר שמני זית ומוצרים חקלאיים אחרים, ועם הזמן שיווקו אותם לעסקים שונים.

נקודה חשובה אחרונה היא ערך הקרקע והמשק. אחד הכללים הידועים בכלכלה הוא, אם אתם רוכשים היום שטח, סביר להניח שעוד כמה שנים הוא יעלה הרבה יותר. לכן משתלם להשקיע היום, מתוך הנחה שבעוד כמה שנים תוכלו למכור אותו ולהרוויח הרבה יותר. אתם תיהנו מזה ובטח גם הילדים שלכם.

Exit mobile version