Site icon מקומון רמת גן

משען – רשת הדיור המוגן הירוקה הראשונה בישראל

לפני זמן קצר פורסם כי חברת אלקטרה זכתה במכרז החשמל הירוק של רשת בתי הדיור המוגן משען. מפרטים שהגיעו לחדשות מקומונט רמת גן עולה כי האתר הגדול ביותר יוקם במשען אפעל. מנכ"ל משען עמרי כהן: "כל צריכת החשמל היומית של משען תסופק מחשמל ירוק."

חברת אלקטרה זכתה במכרז החשמל הירוק שרשת משען פרסמה. החשמל הירוק שייוצר על גגות משען מוערך ב 2,400 קילווט והוא יספק את צריכת החשמל היומית של רשת משען, לרבות משען אפעל. הרשת מונה כ-2,500 דיירים ו-1,500 עובדים.

משען רמת אפעל. צילום: יחצ

המתקנים הסולאריים יוקמו על 40 גגות ב-11 אתרים שישתרעו על כ-25,000 מ"ר. המתקן הירוק הגדול ביותר יוקם בכפר משען אפעל ופריסת המתקנים הסולאריים תחל בעוד חודשיים ובעקבות זאת משען תהפוך לרשת הדיור המוגן לא רק הגדולה בישראל, אלא גם הירוקה בישראל.

לדברי גורמים בכירים ברשת בתי הדיוק המוגן, ההחלטה לפרוס עד 11 מתקנים סולאריים על גגותיה, נועדה לתרום לאיכות הסביבה, להפחית את פליטת גזי החממה ולעבור לייצור חשמל מאנרגיה ירוקה. לרשת משען 9 בתי דיור מוגן ועוד 3 כפרי נוער, הפרוסים מחיפה ועד באר שבע לרבות ירושלים, תל אביב, חולון, גבעתיים וכפר הגמלאים נווה אפעל.

עמרי כהן, מנכ"ל משען. צילום: ניר קידר

מנכ"ל משען, עמרי כהן, אומר כי "משען רואה בחזון איכות הסביבה וטיפוח האנרגיה הירוקה ערך עליון והיא משקיעה כל העת בשדרוג המתקנים והתשתיות של הרשת שהוקמה לפני 90 שנה, לתקינה ירוקה. כך למשל הרשת עברה משימוש בסולר ודודי קיטור ותנורי הסקה לצ'ילרים ושימוש בחשמל המיוצר מגז טבעי. גם מערכות המיזוג שודרגו למערכות חדשניות, חסכוניות יותר בצריכת האנרגיה ואפקטיביות יותר בתפוקה שלהן."

כהן הדגיש כי "משען, שהינה חברה לתועלת הציבור, תשקיע את כל ההכנסות ממיזם החשמל הירוק במיזמים ירוקים נוספים ולרווחת דייריה".

על פי התחשיבים המקובלים בשוק האנרגיה הירוקה, ההשקעה בהקמת המתקנים הסולאריים על גגות משען, צפויה לחזור לאחר 7 שנות פעילות.

Exit mobile version