Site icon מקומון רמת גן

מרכז 'בית צבר' נחנך ברמת גן בטקס חגיגי בנוכחות סגן שר הבריאות

מרכז 'בית צבר', מרכז רפואה אישית ושיקום יום, נחנך השבוע ברמת גן בטקס חגיגי, בנוכחות סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן; ראש עיריית רמת גן, מר כרמל שאמה הכהן; מנכ"ל ג'וינט ישראל-אשלמר יוסי היימן; ד"ר איתמר עופר, מנכ"ל צבר רפואה ואורחים נוספים.

בית צבר, יוזמה משותפת של משרד הבריאות, ג'וינט ישראל -אשל, וחברת חברת צבר רפואה, בעלת ותק של כ 15 שנה בטיפול באוכלוסיה הבוגרת ובשיקום, כבר החל לשרת את אוכלוסיית האזור לפני כחודשיים. המרכז מעניק את מכלול טיפולי השיקום לאוכלוסיה הבוגרת, במטרה לשפר את איכות חייהם ורווחתם, ולקדם אורח חיים בריא.  בית צבר, בניהולו הרפואי של ד"ר אורון כהן, מומחה ברפואה פיזיולוגית ושיקום, מלווה ע"י פרופ' אבי עורי, המנהל הרפואי של חטיבת השיקום בצבר רפואה. המרכז כולל בנוסף לרופאים צוות מומחים בשיקום מתחומי הפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, עבודה סוציאלית ותזונה, ומציע טיפולים באמצעות טכנולוגיות חדשניות ומיכשור מתקדם. כמו צבר רפואה, גם בית צבר מעניק את שירותי השיקום במסגרת הסכמים עם קופות החולים וללא עלות נוספת למבוטחי הקופות שבהסדר.

ס. שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן בירך: "הפעולות שצבר רפואה עושה כאן הן החלק הארי בפתרון הצפיפות ובפתרון הבעיות במערכת הבריאות. כידוע לכולנו, האוכלוסיה בישראל מתבגרת. אנשים חיים יותר שנים, אך מחובתנו לפעול לכך שגם יחיו בכבוד, ועל כך אני מברך על פתיחת המרכז. בית שיאפשר לחולים לקבל את הטיפול השיקומי הנדרש לו"

מימין לשמאל: איתמר עופר, כרמל שאמה הכהן, יעקב ליצמן, יוסי היימן. צילום: גיא חמוי

ראש עיריית רמת גן, מר כרמל שאמה הכהן: "כשרואים את המבנה הזה הלב מתרחב. אנו מברכים את צבר רפואה, ארגון גו'ינט ישראל-אשל, משרד הבריאות וכל הפועלים בדבר. רמת גן רוצה להיות עיר חכמה ומובילה בגוש דן, וכדי להיות כזו התושבים שלה צריכים לקבל את כל השירותים הנדרשים גם בתחום הבריאות – עם שיא הטכנולוגיה והקידמה. לא רק אפליקציות, אלא גם עיר שמעניקה שירותים שמחבקים את תושביה ומקדמים אותה, שירותים שניתנים במבנה זה של בית צבר!"

מנכ"ל ג'וינט ישראל-אשל, מר יוסי היימן סיפר: התחום הגריאטרי בקהילה נמצא במקום של כשל, המצב גרוע. יש פער עצום בין תחום הסיעוד שמשגשג ומקבל משאבים רבים, ובין תחום השיקום שנמצא בתחתית המדרג. אגף השיקום והגריאטריה במשרד הבריאות וארגון ג'וינט ישראל-אשל חברו יחד ושמו לעצם למטרה לשים במרכז את נושא השיקום בישראל. חברנו לטובים ביותר, צבר רפואה, ויחד הקמנו את בית צבר ברמת גן. "

ד"ר איתמר עופר, מנכ"ל צבר רפואה, סיכם: "אנחנו נמצאים היום במרכז חדשני וחשוב. בצבר רפואה בחרנו לקחת על עצמנו את הנושא ולפתח אותו הלאה – הכנסנו מודל של רפואת מומחים לחולים מורכבים, פיתחנו אמצעים טכנולוגים המאפשרים קשר ישיר ורציף עם החולים ועוד. כיום, מטופלים רבים כבר נהנים מהשירותים, ואנחנו נפעל לכך שהם יהיו נגישים לכלל הציבור בישראל!"

 

Exit mobile version