Site icon מקומון רמת גן

מרגש: ילדים עם צרכים מיוחדים מוכרים יצירות בקרמיקה

העבודה בקרמיקה ממלאת את עולמם וברחבי הקמפוס ארונות תצוגה מלאים ביצירותיהם למרות זאת, הילדים, הלוקים בתסמונת דאון החליטו למכור את האוסף המיוחד למען סיוע לאחרים  הם ערכו תערוכה בה מכרו את יצירותיהם ותרמו את הכסף לילדים כמוהם.

תלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים בבית הספר "צהר הלב" ערכו לאחרונה תערוכה של עבודות שיצרו במסגרת שיעור קרמיקה בבית הספר. את העבודות הם הציגו למכירה, במטרה להעביר את התמורה לילדים עם צרכים מיוחדים ממקומות אחרים- ילדים כמוהם.

ילדים עם צרכים מיוחדים מוכרים את יצירותיהם. קרדיט צילום: אסנת אדרי

במסגרת תכנית הלימודים של בית הספר של הארגון ברכסים, מתקיים שיעור קרמיקה לתלמידים הלוקים בתסמונת דאון, אוטיזם ושיתוק מוחין. התלמידים בגילאי 16 יוצרים עבודות מרהיבות המוצגות בדרך כלל בבית הספר. לפני מספר ימים החליט הצוות החינוכי של בית הספר לערוך תערוכה בה הוצגו לראשונה עבודותיהם של התלמידים ועמדו למכירה. כשהמורה לקרמיקה סיפרה לתלמידים אודות התערוכה ושאלה אותם מה ירצו לעשות עם הכסף מהמכירות, ביקשו התלמידים להעבירו "לילדים כמוהם". וכך, במקום לקחת את הכסף שנאסף לעצמם, הוא ייתרם לבקשתם לילדים עם צרכים מיוחדים מבית ספר אחר.

"העובדה שהילדים ויתרו על הכסף כדי לשמח ילדים אחרים ובמיוחד ילדים עם צרכים מיוחדים, ריגשה אותנו מאוד. הרגישות שלהם יוצאת דופן ומחממת את הלב". אמרה מרים וייסבלום, מנהלת בית הספר.

בתערוכה שהתקיימה בירושלים הצליחו התלמידים המיוחדים לאסוף ממכירת עבודותיהם מאות שקלים וכעת בודקים ב"צהר הלב" לאן תועבר התרומה.

"צהר הלב" הינו ארגון ללא מטרות רווח, הנותן מענה לכ-  1300 חניכים הסובלים מפיגור, אוטיזם, הפרעות התנהגות, ליקויי למידה ושפה מהמגזר הדתי ומתמקד באזורי הפריפריה. הארגון מפעיל בתי ספר, גני ילדים ומערכי דיור לאוכלוסיות אלה  ב23 מוסדות חינוכיים הפרוסים ברחבי הארץ.

Exit mobile version