Site icon מקומון רמת גן

מצלמות נסתרות – למה אנחנו צריכים אותן וכיצד בוחרים איפה להתקין אותן

לכאורה, היינו יכולים לחשוב שבעידן של היום, בו הכל מתועד ומצולם, אין עוד צורך במצלמות נסתרות. הרי לאן שלא נסתובב אנחנו יכולים למצוא מצלמות, איפה שלא נעמוד, נמצא מצלמות, היכן שלא נהיה יהיה מישהו שיצלם אותנו. זה נכון, אך מצלמות נסתרות משלימות את החסר. לצערנו או למזלנו, תלוי איך מסתכלים על זה, יש לא מעט נקודות חסרות במהלך היום בו אנחנו לא מצולמים ולא מתועדים, ואלו הנקודות בהן ייתכן מאוד שיתרחש אירוע מסוים, דווקא אז נרצה תיעוד שכזה.

מצלמות נסתרות הן כלי עבודה של כל חוקר פרטי או שוטר אשר מבקש להגיע לחקר האמת. בדיוק כמו שהאזנות הן כלי שמאפשר לאנשים חיצוניים לשמוע שיחות שלמות ולדעת מה בדיוק נאמר וסוכם בין שני אנשים, כך גם מצלמות נסתרות יכולות להוות בסיס לצורך כל, בסיס בשביל להבין מה בדיוק התרחש. הרי כל דבר אחר אפשר לנסות להפריך, אפשר לטעון טענה כנגד. ברגע שיש צילום, זה כבר כמעט בלתי אפשרי, אי אפשר לטעון שהתמונה לא נכונה.

מצלמות נסתרות, מהוות כאמור בסיס עבור חוקרים פרטיים ושוטרים. כמו כן לגורמים אחרים. בכל מקרה לגופו, בהתאם לסוג החקירה והתהליך. לפני שנסביר למה וכיצד אנחנו מתקינים אותן, חשוב להדגיש אי אפשר להשתמש במצלמה נסתרת מבלי לקבל על כך אישור. החוק מגדיר בצורה ברורה מתי אפשר ומתי אי אפשר להתקין מצלמות שכאלה והיכן.

מצלמות נסתרות – השימוש בחכם

בשביל ליהנות מהתוצרים של מצלמות נסתרות, אנחנו צריכים לקבוע תחילה מה המטרה של המצלמה, למה אנחנו רוצים להשתמש בה והיכן אנחנו רוצים להתקין אותה.

נתחיל מהמטרה. אנחנו יכולים למצוא מטרות שונות לכך. למשל, רצון של בן או בת הזוג לגלות מה הצד השני עושה בזמן שהוא לא נמצא בבית, אם קיים חשד לבגידה. זוגות שמבקשים לדעת כל הזמן מה מתרחש בבית, צריכים לזכור שזה יכול לעורר כעס רב, קינאה ולא מעט עימותים עם בן או בת הזוג.

יש מקומות עבודה שירצו להתקין מצלמות נסתרות בשביל לגלות מה העובדים שלהם עושים בזמן העבודה, האם הם עובדים כמצופה מהם, האם הם נוקטים בצעדים בעייתיים כלפי מקום העבודה וכדומה.

תמונה באדיבות: pixabay

כמובן שאנחנו נשתמש במצלמות נסתרות כנגד פורצים, גנבים או אנשים שמבקשים להשחית את המקום. בין אם מדובר במקום פרטי או ציבורי.

מן הסתם, בכל אחד מהמצבים אנחנו נתקין את המצלמות בצורה שונה. בכל המקרים אנחנו נתקין את המצלמה בהיחבא על מנת שלא יהיה ניתן לגלות אותה, אך אם במקרה הראשון ואפילו השני, נתקין את המצלמה בתוך המבנה, הרי שבמקרה השלישי, סביר להניח שחלק מן המצלמות יותקנו בשטח הפתוח, מחוץ למבנה, ולא בהכרח בתוך המבנה.

 

 

 

 

Exit mobile version