Site icon מקומון רמת גן

מצדיעים: תנו כבוד לקצין הטרי מתן פלח מרמת גן שסיים אתמול קורס קצינים

טקס קורס קצינים מס׳ 57 נערך אתמול בבה״ד 1 ללא בני משפחה וחברים בשל הקורונה. אחד מהצוערים שעמדו נרגשים ברחבת הטקסים היה מתן פלח (19) מרמת גן, לוחם, וקצין, בחיל האיסוף הקרבי.

בה"ד 1, בית הספר לקצינים של צה"ל שבדרום הארץ, רגיל לארח מדי שנה שנה בטקסי סוף קורס קצינים מאות אורחים, חברים, בני משפחה ומכרים של מסיימי הקורס לאירוע של גאווה והצדעה. אך אתמול, עת נערך טקס סיום קורס הקצינים מס׳ 57 האווירה היתה אחרת לחלוטין.

הטקס נערך בראשות נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין והרמטכ״ל רב אלוף אביב כוכבי. כשהשנה בצל מגפת הקורונה, הטקס התקיים ללא משפחות הצוערים בקהל אבל שודר כולו בלייב מרחבת המסדרים.

טקס זה מסמן את קו הסיום של הצוערים ובו בזמן את תחילתם דרכם בתור המפקדים הבאים של צה״ל.

בין מסיימי הקורס אפשר היה למצוא גם את הצוער מתן פלח, בן 19 מרמת גן, שידע לספר על עצמו שכל חייו שיחק כדורסל ובכלל לא רצה ללכת לקרבי. "מהרגע שהבנתי שאני הולך לקרבי – החלטתי שאני רוצה להיות מפקד, להיות כמה שיותר משמעותי ולהתקדם בצבא" סיפר מתן.
סג"מ מתן פלח מרמת גן. צילום: דובר צה"ל
לפני כשנה התגייס מתן לחיל האיסוף הקרבי יחד חבר נוסף שהכיר מהבית והם שרתו יחד באותו הצוות. לדבריו, הוא "התאהב בצבא" ומתן אף טוען כי הצבא משפר אותו כאדם – והוא רוצה לשפר את הצבא.
בשיחה איתו סיפר מתן כיצד במהלך הקורס יצא לפעילות מבצעית באזור מצרים, ואף הוביל לראשונה תרגילי מחלקה וצוות. "כל מה שאני דורש מעצמי אני דורש גם מהחיילים שלי" סיפר מתן והוסיף כי הוא שומר בחוגר פתק עם משפט שחייל דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית רונן לוברסקי ז"ל היה נושא עמו בעצמו לכל מקום – "כמה אתה נתת מעצמך השבוע" כתוב ופתק ומתן מספר שבכל שבוע לפני שהוא יוצא הביתה הוא קורא את הפתק ומתחבר אליו.
ויש גם דור המשך.. למתן אח צעיר יותר בכיתה י"א והוא יודע לספר לנו כי עכשיו, גם הוא כבר רוצה להתגייס בעקבותיו לאיסוף קרבי. שיהיה בהצלחה!
Exit mobile version