Site icon מקומון רמת גן

מערכות שקילה:מה לקחת בחשבון בבחירת מאזניים למעבדה

מאזניים הוא אחד המרכיבים החשובים בעבודה במעבדה. בחירת הציוד המתאים נדרשת להשגת ביצועים טובים ותוצאות מדויקות. לבחירת מאזניים מעבדתיות יש לקחת בחשבון כמה שיקולים מרכזיים

נקודות חשובות בבחירת מאזניים למעבדה

יישומים

כאשר אתם רוכשים מאזניים חדשים למעבדה, הדבר שיש לקחת בחשבון זה מהם סוגי היישומים שיש לבצע. עליכם לשקול האם תזדקקו לשקילה כדי לכלול פונקציות מובנות כמו ספירה או ניסוח? האם המיקום הוא במעבדה או בשטח? האם יהיה צורך בחיבור למכשירים אחרים?

קריאה ודיוק

השלב השני טמון בקביעת הקריאות והדיוק שתצטרכו. לפני זה כדאי שנבין מהוא  קריאות, החלוקה הקטנה ביותר שמאזן יכול להציג נקראת קריאות. רמת הדיוק בתוצאות היא דרישה חשובה ליישומים.

צילום: pexels
קיבולת

לאחר מכן, יהיה עליכם לדעת את היכולת הנדרשת להשלמת משימות מדי יום. המשקל המרבי שהמאזן יכול לשקול נקרא קיבולת. בעת חישוב הקיבולת, זכרו תמיד להוסיף משקל של כל המיכלים בהם תצטרכו להשתמש.

יחידות שקילה

לרוב סוג המאזניים יש יכולת לשקול ביחידות שונות. חלק מהיישומים מבקשים יחידות שקילה מסוימות. לדוגמה, יישומים של מעבדה מדעית דורשים יחידות בגרמים ובמיגרם. תכשיטים דורשים בעיקר את יחידת הקראט. השלב הרביעי כולל רישום של כל יחידות המידה הדרושות למשימה שלך.

תבנית

השלב החמישי הוא קביעת גודל התבנית. תבנית השקילה צריכה להיות גדולה מספיק כדי שתוכל להכיל את כל הפריטים שיש לשקול, יחד עם המיכל שמחזיק אותם בזמן השקילה. המיקום של המאזניים המעבדתיות יכול גם לשחק חלק חשוב בבחירת גודל התבנית.

אפשרויות

ציוד מעבדה. צילום: pexels

איזה סוגי משקלים למעבדות קיימים

מאזניים אנליטיים-מאזנים אנליטיים הינם אלקטרוניים וחדשניים ביותר. הן מצויידים במספר תכונות: דיוק מדידה גבוה,תצוגה דיגיטלית על מסך ואפשרות לתאורה. דיוק מדידה גבוה יותר. הם מיועדים לשקילת מסות קטנות, ושימושיו רבים כמו במעבדות תרופות, כימיות, ביולוגיות, רפואיות ועוד.

מאזני לחות-מאזני לחות הם משקלים מדויקים להבנת תכולת הלחות בדגימות קטנות של חומרים על ידי ייבוש המדגם באמצעות מחממי הלוגן.הניתוח של הלחות יכול להתבצע לפני,אחרי ובאמצע ייצור המוצר.שימושיו בתעשייה רבים וכוללים: תעשיית המזון,תרופות, פלסטיק, צבע, עץ, ז, , מלט,דשן, חומרי ניקוי ועוד.

מאזניים מיקרו-משקלים מדויקים לשקילת גרמים בודדים  של מיקרוגרמים בודדים.המשקל מתחיל החל מ- 1 מיקרוגרם. טווח המדידה המירבי – נמוך מאוד (עד כ 50 גרם),שימושיו העיקריים במעבדות תרופות, פיזיקליות, כימיות, ביולוגיות ורפואיות.

לסיכום,

במאמר זה הדגשנו את הנקודות החשובות בבחירת מאזניים למעבדה וכן את הסוגים השונים. בחרו את המתאים ביותר עבורכם.

Exit mobile version