Site icon מקומון רמת גן

מסלולי טיול מומלצים למשפחות בצפון

טיול בטבע משפר את תפקוד המוח, מפחית דיכאון ומתח, שומר על הכושר הגופני ומספק כמה זיכרונות מרגשים, במיוחד אם אתם מטיילים עם בני המשפחה.

הצטרפות לטיול משפחות בצפון, יכולה אמנם לספק לכם טיולים מודרכים ומוסדרים, שנקבעו על ידי מארגני הטיול, אבל גם אם אתם יוצאים לטיול משפחתי באופן עצמאי, תוכלו לטייל להנאתכם בשבילים המסומנים בגליל העליון וברמת הגולן, במסלולים שמתאימים למשפחות עם ילדים צעירים.

מסלולי טיול בצפון למשפחה עם ילדים

  1. שמורת נחל עיון ומפל התנור

ליד המושבה מטולה, זורם לו נחל עיון, שבו תוכלו לראות את מפל התנור המוכר והמרשים, אשר מתנשא לגובה של 30 מטרים ומצניח את מימיו לבריכה מרגשת. אבל בערוץ הנחל הזה שוצפים בגעש 3 מפלים אחרים, כשההליכה בין מפל למפל עוברת בצמחייה ירוקה ועשירה ובנוף מקסים.

מגיעים מכביש 90 למטולה, ולפני הכניסה למושבה פונים ימינה לכניסה הדרומית (חניון מפל התנור); או ממשיכים ופונים ימינה ברחוב הטיילת, שהופך לרחוב מטולה ואז רחוב הראשונים. בסוף הרחוב יש הכוונה לחניון נחל עיון. כאן תוכלו להתחיל את הטיול.

מסלול טיולים זה מתאים למשפחות, כי אורכו הוא כ-2 ק״מ בלבד. אפשר להיכנס לשמורת הנחל דרך שתי כניסות: דרומית וצפונית. יודעי דבר ממליצים להתחיל בכניסה הצפונית ולסיים בדרומית. זה לא מסלול מעגלי אבל אל דאגה, לא תזדקקו לשני רכבים אם אתם מטיילים בסוף שבוע או בחג. פשוט משום שהשמורה מפעילה רכב שנוסע בין שתי הכניסות ויחזיר אתכם לרכב בתמורה ל-10 שקלים. הרכב יוצא בכול חצי שעה ופועל בין השעות 16:30-9:30.

הכניסה לשמורה עולה כסף, ומומלץ להזמין מקום מראש, באתר של רשות הטבע והגנים.

  1. יער אודם

טיול מפעים ביער אלונים בצפון רמת הגולן, שבו תוכלו לפגוש תופעת טבע מיוחדת במינה – הג׳ובה הגדולה, שהיא מכתש געשי יחיד ומיוחד. יער אודם, הוא יער טבעי שנותר כשריד יחיד ליער שבעבר כיסה את רוב שטחה של רמת הגולן.

כדי להגיע ליער אודם, סעו לכיוון מסעדה (כבישים 99 או 98). כשתגיעו לצומת יער אודם בכניסה הדרומית למסעדה, פנו לעבר הישוב אודם, בכביש 978. סעו לאורך כ-3 ק״מ, וכ-200 מטרים לפני הפנייה לכיוון הישוב, תראו בצד ימין (בצד המערבי) שביל שיוצא מהכביש ומסומן בשחור.

צילום: PIXABAY

החנו את הרכב בצד הדרך, והתחילו ללכת לאורך הסימון השחור. כיף ללכת בין עצי היער, הכוללים בעיקר עצי אלון מצוי, אלון תולע ולבנה רפואי. ולאחר כ-500 מטרים תגיעו לאותה הפתעה שנקראת הג׳ובה הגדולה. פתאום, תמצאו את עצמכם על שפת המכתש, שהוא אחד מתוך 23 מכתשים אחרים באזור.

להרפתקנים שבינכם, ניתן לרדת לתחתית הג׳ובה, ולטפס בחזרה בצדה השני. קחו בחשבון שהירידה והעלייה די מאתגרות.

  1. נחל אל על ברמת הגולן

המסלול מתחיל בחניון המפלים, הסמוך למושב אבני איתן. בימי חול ניתן להיכנס עם הרכב עד לחניון המפלים, בשבתות תצטרכו לחנות בשער הכניסה למושב הדתי. כמטיילים עם רכב אחד, תוכלו לבחור באחד משני המסלולים:

כשאתם נמצאים בנקודת ההתחלה, ולפני שאתם מתחיליים בירידה אל הנחל, עצרו רגע והשקיפו על הנוף המשתרע מהכנרת ועד לחרמון. לפני שתגיעו לערוץ הנחל תעברו בבוסתן מקסים עם ענבים, שיחי צבר ועצי תאנה, תמר ורימון. מכאן תעלו ימינה לגדה הצפונית, ותמשיכו במסלול שמתפתל בין צמחיה ענפה ומגיע לנקודת ההתחלה.

Exit mobile version