Site icon מקומון רמת גן

מסלולי הטיול הקטלניים ביותר בעולם

יש שאוהבים שופינג, יש שמעדיפים חופשת בטן גב – ויש כאלו שמעדיפים להיתלות בין חיים ומוות, לחוש באדרנלין מפמפם בוורידים, ותוך כדי לחזות בנופים ששמורים לאמיצים בלבד. יצאנו לחקור – מה הם הטרקים הטובים ביותר עבור חסרי הפחד? זהירות: גם הקריאה מומלצת לבעלי לב חזק בלבד.

רגע לפני שאורזים ויוצאים – דאגו לביטוח טוב

טיול אקסטרים, במהלכו אתם עשויים למצוא עצמכם תלויים מעל יתדת עץ בת חמישים שנה בגובה של 100 מטרים, או צולחים מסע של מאות קילומטרים בתנאים קשים ובאזורים מרובי חיות טרף – הוא טיול מסוכן. מעבר לכללים הבסיסיים של שמירה על חייכם, והישמעות לכללי הטיול באזורים אליהם תגיעו – חשוב להשקיע ברכישת ביטוח לחו"ל שאתם יודעים שיהיה שם עבורכם. שימו לב – בטיולי אקסטרים תצטרכו ביטוח מתאים, שיכלול גם פעילויות מסוג זה.

לטייל בעננים – הויאנה פיצ'ו, פרו

בגובה של כמעט שלושה קילומטרים מעל פני הים, עם כל נופי הג'ונגל הבראשיתיים של פרו אשר נפרשים מתחת לרגליכם – תצטרכו לעבור במסלול צר כל כך עד ששני אנשים לא יכולים לעבור בו זה לצד זה – וכל זאת, בדרך חלקלקה וללא מעקות ביטחון. הדרך ההררית הצרה, הבנויה מטרסות עוד מימי האינקה, מובילה אל אחד האתרים היפים בעולם, ולא פעם הדרכים חלקלקות בשל מזג האוויר.

פיסגת הויאנה פיצ'ו גבוהה בכ – 400 מטרים מזו של מאצ'ו פיצ'ו, ומשם תוכלו להמשיך ולבקר באתרים כמו מקדש הירח או המערה הגדולה. קחו את הנעליים הטובות שלכם איתכם.

סגור רשמית למטיילים – "שביל המלך הקטן", ספרד

בגובה של "רק" 30 מטרים מעל ערוץ מסולע, נמצא שביל בן מעל מאה שנים, באורך של 35 קילומטרים, אשר חלקו כבר התפורר – ובו כחמישה מטרים בהם תצטרכו לסמוך על תשתית הברזל שנותרה מן השביל (השביל עצמו קרס) ולקוות לטוב. האתר נמצא קרוב למלגה, ספרד, באזור שנקרא "קניון אל צ'ורו". כאמור, ממשלת ספרד סגרה רשמית את האתר למטיילים, אולם בכל שנה מגיעים אליו הרפתקנים ומנסים את מזלם במעבר מעל השבילים הלא פשוטים.

מבוך אמיתי – ארץ הקניונים, יוטה ארה"ב

אם גבהים פחות "עושים לכם את זה", מדינת יוטה בארה"ב מציעה לכם אתגר של ממש, רק בלי אותה סחרחורת אופיינית כשמביטים מטה. מדובר באזור לא גדול בתוך שמורה שנקראת "ארץ הקניונים", אשר מציע אלפי דרכים ונקיקים ללא מוצא, כאשר – למעשה – זהו בעצם מבוך אחד גדול. הוסיפו לזה את הסכנות ממפולת או שיטפון – והרי לכם מתכון בטוח ליומיים של כיף ללא מצפן.

פסגת הפחד. צילום: שאטרסטוק

שביל הקרשים  – הר הואה שאן, סין

אם עד עכשיו סקרנו מיקומים לאמיצים בלבד – הפעם אנחנו מדברים על אומץ בקנה מידה אחר לגמרי. חמשת הפסגות של הר הואה שאן בסין, על המנזרים היפהפיים הממוקמים בחלקן העליון, דורשים מהמעוניינים לבקר בהם, לטפס על ההר (בגובה של לא פחות מאשר 2,160 מטרים מעל פני הים) בתנאים-לא-תנאים. כל המסלולים לטיפוס על ההר נחשבים מסוכנים, אולם המסוכן ביותר מביניהם הוא "שביל הקרשים", השביל הנמצא על ההר הדרומי. לאורך ההר, תמצאו שרשראות ברזל אליהן תתבקשו להיקשר, וכפיסי עץ ישנים (שחלקם נרקבו ונפלו) עליהם תוכלו להניח את הרגל. בחלק מן המקומות בה ה – "שביל" איננו, תוכלו להשתמש בגומחות שבהר לשם המשך הטיפוס. בשביל הקרשים של ההר מקפחים את חייהם כמאה אנשים מידי שנה.

צילום חייכם – סלע שראגבלטון, נורבגיה

בנורבגיה, לא רחוק מקו המים, ישנו מסלול הליכה לא מאוד מאתגר, המאפשר צפייה בנופים עוצרי נשימה. המסלול אינו מאתגר או מסוכן, רק שבהר שראג, בין שתי פסגות עשויות אבן בגובה מעל 300 מטרים מעל פני הים – דחוס סלע נוסף, בינוני בגודלו, שהפך אטרקציה עבור מבקרים באזור. אם תגיעו לשם, יוצע לכם להצטלם עומדים על הסלע. נסו לא לחשוב על אורך הנפילה שתחכה לכם, אם תמעדו.

אחרון ומפתיע – שביל השטן, ניו יורק

במרחק של שלוש שעות נסיעה ממנהטן, תמצא טבע פראי ומאתגר, במסלול הליכה בן כ – 40 ק"מ, הצפוי לקחת לכם לפחות שבוע. לאורך המסלול, בו שש פסגות במסלולי טיפוס מאתגרים, תפגשו טבע קדום ותנאי טיפוס למקצוענים – כמו גם לא מעט חיות פרא, כולל דובים. ההמלצה הרשמית היא לארוז איתכם גז פלפל (Pepper Spray), ולשמור היטב על הציוד והאוכל שלכם.

Exit mobile version