Site icon מקומון רמת גן

מסחר במניות: כל מה שצריך לדעת

כדי לבצע מסחר במניות, יש מספר דברים שתחילה צריך ללמוד ולהכיר לפני שמתחילים לסחור. מהי מניה, כיצד כדאי לסחור בה ואיך לקבל החלטות נכונות למסחר במניות – כל הפרטים במאמר הבא.

מהן מניות?

מניות, הן ניירות בעלות ערך נקוב, שנותן למחזיקים בהן, כלומר לבעלי המניות, זכויות ובעלות חלקית בחברה בה רכשו מניות לפי כמות המניות שרכשו. בעלי מניות נהנים מחלוקת דיבידנדים (רווחים של החברה), ורשאים להשתתף באספות כלליות והצבעות, ולהנות ממניות חברה שערכן עולה וכך ליצור רווח הון.

מסחר במניות

מסחר במניות בבורסה מתנהלת בצורה שקופה, גלויה ופומבית. כדי לבצע מסחר במניות, מי שמוכר או קונה בבורסה, משדר פקודות מסחר כמו קנייה או מכירה באמצעותו של חבר בבורסה. פקודות מסחר אלו משודרות ממערכת המסחר של חבר הבורסה, והוא משמש כמתווך שבעזרתו הפקודות מגיעות אל מערכת הרצף בבורסה.

צילום: pixabay

קבלת החלטות במסחר במניות

ניתוח פונדמנטאלי – שיטה שמנתחת את החברה על ידי ניתוח דוחות כספיים, מצב פיננסי, יכולות ייצור, תחזית עתידית, מתחרים, שווקים, מנהלי החברה, יתרונות החברה ועוד. את הניתוח ניתן לעשות בשתי דרכים: מלמטה למעלה – כלומר, ניתוח שמתבסס על נתונים מהעבר, או מלמעלה למטה – ניתוח שחוזה את העתיד ומתבסס על הנתונים בהווה. לפי שיטת ניתוח זו, המשקיע במסחר במניות יקבל אינדיקציה לגבי המניה בה הוא רוצה להשקיע ושווויה הכספי, וכך הוא יכול לגבש החלטה לגבי אילו פעולות עליו לעשות בבורסה.

ניתוח טכני – שיטת ניתוח מניות שבוחנת מגמות של מחירי מניות של חברות שנסחרות בבורסה. המגמות נבחנות לאורך שנים ומאפשרות למשקיע לקבל חיזוי לגבי ביצועים עתידיים. השיטה מנתחת גרפים, מגמות ודפוסים בעזרת כלים לניתוח טכני כדי לחזות את עתיד המניה. מי שמאמין בשיטה טוען שבעזרת ניתוח היסטורי של מחירי המניות ומחזורי המסחר שלהן, ניתן לתת הערכה לגבי ביצועים עתידיים. שיטת ניתוח זו נותנת למשקיע את האינדיקציה לזהות פוטנציאל עליה או ירידה של ניירות ערך וכך הוא מקבל החלטות לגבי מסחר במניות.

באיזו מערכת מסחר לבחור

כדי לסחור במניות בבורסה, צריך לפתוח חשבון דרך חבר בבורסה, קרי, מתווך פיננסי כמו חברת טריידסטיישן. חברת טריידסטיישן מפעילה מערכת למסחר במניות, ונותנת לסוחרים בה את הכלים הטובים ביותר לצורך ניתוח טכני ופונדמנטאלי כדי שהמשקיעים יוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורם. החברה מציעה חבילות נתוני שוק בזמן אמת, ביצוע מסחר במניות במהירות מאוד גבוהה, מחקר מקיף על מסחר במניות שמתבסס על מאות נתונים טכניים ופונדמנטאליים בזמן אמת והיסטוריים, גישה מהירה לבורסות מובילות ולוול סטריט, ועוד כלים רבים ועוצמתיים כדי לגרום לכם להפיק את התשואה הגבוהה ביותר.

לסיכום

מסחר במניות היא דרך אטרקטיבית מאוד למי שמעוניין להשקיע ולנצל הזדמנויות כדי ליצור לעצמו רווחים נוספים מלבד המשכורת החודשית הקבועה. למי שמעוניין להשקיע במניות, אך חסר הניסיון והידע הנדרשים לכך, מומלץ מאוד לחקור וללמוד את התחום היטב, משום שהשקעה כספית לא נכונה טומנת בחובה סיכון כלכלי גדול. עם זאת, למשקיעים מתוחכמים, עשויה להיות הצלחה גדולה, אם ידעו לנהוג בזהירות ולפזר את המניות שלהם בכמה חברות כדי להקטין את הסיכון. בסופו של דבר, מי שלא לוקח סיכונים בחיים, כנראה שלעולם לא ינצח.

Exit mobile version