Site icon מקומון רמת גן

מניעת גניבות של אופניים חשמליים בערים גדולות

כיצד אופניים חשמליים הפכו לפריט הכי מבוקש אצל גנבים ומה עושים נגד זה

מכת הגניבות של קורקינטים ושל אופניים חשמליים, הפכה לעקב אכילס עבור בעליהם בעיקר בערים גדולות. הכבישים הצפופים והרחובות הומי האדם, גרמו ליותר ויותר אנשים לרכוש לעצמם כלי רכב דו גלגלי ממונע שכזה, שמאפשר להם לעקוף בקלות את הפקקים ולהגיע בזמן לעבודה או לכל מקום אחר. בהמשך ל"התרבות" של כלי הרכב הללו, גדל גם מספר הגניבות של אופניים והפכו לנפוצות כאמור, בעיקר כאשר הם אינם מחוברים עם מנעול לעמוד או מתקן נייח כלשהוא, הייעודי למטרות חניה. חשוב להקפיד על איכות המנעול וכן על שימוש באמצעי בטיחות מתאימים, שיקשו על הגנבים לבצע את זממם וישמרו על זוג האופניים שלכם – ברשותכם.

רכשתם אופניים חשמליים? אלו הם הפריטים המשלימים שתזדקקו להם

כל יציאה מהבית עם זוג האופניים שלכם, מצריכה היערכות מיוחדת מצדכם: רכישת אביזרים לאופניים חשמליים היא חלק בלתי נפרד מעולם הרכיבה הזה, שיש בו לא מעט סיכונים שממילא קיימים בעת הרכיבה על אופניים ונעשים גדולים יותר – כאשר מדובר בדגם ממונע.

מלבד קסדה שהיא הפריט ההכרחי הברור מאליו, גם לביגוד של הרוכבים יש תפקיד חשוב ביצירת תחושה נעימה ובתמיכה בתנועתיות מרבית של הגוף. ככל שלרוכב נוח יותר בזמן שהוא נמצא על האופניים, כך הוא יוכל לשלוט טוב יותר בכלי הרכב ומכאן שאפילו הבגדים – הם גורם משמעותי לנושא בטיחות הרכיבה.

אופניים. איך מונעים את מכת הגניבות. צילום:Pixabay

כיצד ניתן להגן על האופניים מפני גנבים?

למרות האמור לעיל, קסדה וביגוד שחשובים כמובן עד מאוד עבור כל רוכב, מגינים בסופו של דבר אך ורק עליכם ואינם רלוונטיים לעניין הגניבות. בשביל להצליח למנוע מגנב לשחרר את זוג האופניים שלכם ולרכוב לדרכו עם הדגם שרכשתם בסכום גבוה, חשוב שתיעזרו במנעול איכותי שלא יאפשר את שחרור האופניים, ללא מפתח מתאים או קוד סודי. תוכלו לבדוק באינטרנט את המחירים השונים של דגמי המנעולים הקיימים בשוק ולרכוש את המנעול שעבורכם יהווה את "חומת המגן" הטובה ביותר, עבור האופניים שברשותכם.

גם בחורף – רוכבים בטוח, שומרים על עצמכם וגם על האופניים

אין ספק שעונת החורף נחשבת למועדת לפורענות, בכל הקשור לתאונות אופניים מצערות ולפציעות של רוכבים. בנוסף, בשל אי הנוחות המורגשת היטב בעת הרכיבה על האופניים, בעליהם לא תמיד ימהרו להשקיע את הזמן הדרוש בנעילה ובחיבור של האופניים לעמוד או לחנייה, כדי לחסוך זמן ולא להירטב בימים שבהם מזג האויר סוער.

זוהי בדיוק הפרצה ש"קוראת לגנבים", העלולים להמתין בשקט לשעת הכושר שלהם ולנצל את עובדת היותכם מוסחים, בשל הרוחות והגשמים – ולגנוב את האופניים הלא-קשורים ממש מתחת לאף שלכם. משום כך, דווקא בעונה הקרה חשוב להקפיד עוד יותר על נעילה של האופניים במנעול הרלוונטי, כאשר הדבר שצריך להיות לנגד עיניכם היא ה"עלות" הנמוכה – עוד דקות ספורות תחת הגשם – אל מול התועלת הגבוהה, של מניעת גניבת אופניים חשמליים יקרים, שקניתם במיטב כספכם.

Exit mobile version