Site icon מקומון רמת גן

מכשירי שמיעה לאיכות חיים גבוהה ובריאה יותר

מכשירי שמיעה

קרדיט PIXABAY

אנשים רבים בעלי ליקויי שמיעה לרוב לא מראים התלהבות זו או אחרת לגבי שימוש והתאמת מכשירי שמיעה לצורך שיפור איכות החיים. הסיבה העיקרית לכך היא כי הם חוששים שהחברה תתייג אותם כחלשים, מבוגרים או חסרי אונים. אך בפועל, מי שבעצם לא מרכיב את המכשירים הללו מתקשה בתקשורת עם הסביבה, ובשלב מסוים גם הדיבור עלול להפגע בשל ליקויי שמיעה. ולכן, יש שיקולים שצריך לשים בצד, ולהסביר נכון את הסיטואציה על מנת לשפר את איכות החיים ברמה גבוהה.

מכשירי שמיעה – איך זה עובד?

כשמדובר על מכשיר שמיעה חשוב לדעת שישנם כמה וכמה סוגים של מכשירים החל ממכשירים נסתרים וקטנים בתעלת האוזן, ועד למכשירים המתחברים לאוזניה ומוחבאים מאחורי האוזן. בנוסף, קיימות טכנולוגיות שונות של אותם מכשירי שמיעה המאפשרות כיוון איכותי ומדויק המתאים בהתאמה אישית למצבי האזנה משתנים.

כל מכשיר שמיעה כולל מיקרופון שקולט את הצלילים של הסביבה, מגבר לצורך הגברת עוצמת הצללים שנכנסים, ורמקול ששולח את הצלילים היותר מוגברים אל תוך האוזן.

ההתאמה של מכשירי השמיעה חייבת להיות ברמה אישית, כי כל אחד ואחת מהמטופלים הם בעלי ליקויי שמיעה שונים. ולכן, יש לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • רמת ליקוי השמיעה

לרוב, ירידה קלה עד בינונית בשמיעה תביא להתאמת מכשיר תוך אוזני בהתאמה פתוחה. מכשיר זה יכול להתאים גם לירידה חמורה יותר, אך יש לשים לב לפרמטרים.

  • תפקוד מוטורי ומצב ראייה

היות ויש צורך בהכנסת המכשיר והוצאתו מהאוזן, חשוב לדעת מהו התפקוד המוטורי ומה מצב הראייה של המטופל, או האם יש בעיה מוטורית בתפעול המכשירים.

  • מצב האוזן ברמה הרפואית

חשוב לבדוק האם יש נטיה לדלקת באוזניים, הפרשת שעווה והאם האוזן תקינה ברמה הרפואית.

רכישה של מכשיר שמיעה לא שונה מרכישת בגד, בושם, ואפילו חשובה יותר מבחינת ההתאמה האישית. מומלץ שלא לרכוש כל מכשיר שמיעה או מכשירי שמיעה יד שניה ללא שום התאמה אישית לפני כן.

מכשירי שמיעה – הכי חשוב לבדוק

  • וודאו שהסוכנות נמצאת במרחק לא גבוה מדי ממקום המגורים לצורך ביקורים חוזרים והתאמה.
  • בדקו היטב שהאנשים שמהם אתם רוכשים את אותו מכשיר שמיעה הם מוסמכים לכך, ויודעים מה הם עושים.
  • סכמו על תקופת ניסיון, הדבר מקובל מאד. ניתנת תקופת ניסיון לרוב של חודש, ואם מחליטים להחזיר את המכשיר בסיום תקופת הניסיון יש לקחת בחשבון שעלול להיות חיוב של כמה אחוזים מעלויות המכשיר.

איך מסתגלים?

הסתגלות אל מכשירי שמיעה נעשית באופן הדרגתי. היות וההתאמה נעשית במספר שלבים, ובהתאמה אישית, חשוב להיות סבלניים.

הכוונון הראשוני לרוב הוא חלש, ובהמשך יש הסתגלות למכשיר עצמו כאשר קיימת הגברה נוספת. בשימוש הראשוני הצלילים נשמעים שונים יותר, ועם הזמן ההאזנה משתפרת ככל שמסתגלים יותר ויותר למכשיר, ולעוצמות ההגברה שבו.

חברה מקצועית העוסקת בתחום, ואנשי מקצוע ברמה גבוהה ידעו להעניק לכם את הליווי הנכון והאישי מהרגע הראשון, ועד לרגע שבו תוכלו להרגיש שאתם כבר יכולים לתפעל לבד את מכשירי השמיעה, וליהנות ממכשירים באיכות גבוהה, ומשיפור איכות החיים באופן משמעותי. עם ליווי מקצועי סבלני, מכיל, וללא לחץ.

Exit mobile version