Site icon מקומון רמת גן

מיטב מיוצרי ישראל הקריאו משירי ביאליק באירוע מרגש בכיכר

מיטב ממשוררי וסופרי ישראל התכנסו בשעות הערב  בכיכר רמב"ם ברמת-גן, לאירוע "קוראים ושרים ביאליק" – במלאות 83 שנה לפטירתו של המשורר הלאומי.

האירוע, ביוזמתה של מחלקת התרבות העירונית בניהולה של סימונה גרושקה, ובשיתוף אגודת הסופרים העבריים בראשות תושב העיר עו"ד צביקה ניר, משך אליו מאות מבקרים שהגיעו להאזין לביצועים מוזיקליים ולהקראות של שירי ביאליק – והכל למרגלות פסלו של המשורר המוצב בכיכר.

מקריאים ביאליק בכיכר צילום ישראל מלובני

על הביצועים המוזיקליים הופקדו תלמידי שנה ב' מבית הספר הגבוה למשחק ולאמנויות הבמה בית צבי, ומקרב היוצרים שהגיעו לאירוע בלטו ד"ר דורית זילברמן (שהקריאה את השיר "לא ביום ולא בלילה"), מאיר עוזיאל (שהקריא מתוך "מגילת האש"), יהודית רותם ("ראיתיכם שוב בקוצר ידיכם"), אגי משעולי ("יש לי גן"), יהודית קציר ("מכתב קטן לי כתבה") ואחרים.

ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר, כיבד את הקהל בנוכחותו והקריא במלואו את השיר "לעבודה ולמלאכה", אותו הלחין נחום נרדי. "כמעט 90 שנה לאחר כתיבתו, מצאתי לנכון להעלות על נס את השיר ומילותיו", אמר זינגר, "העשורים התחלפו, המקצועות הנפוצים בחברה הישראלית השתנו, אבל דרך אחד נותר כשהיה: מוסר העבודה הישראלי, וההכרה בערכה של עבודה קשה ששכרה בצדה. כראש עירייה, אלו ערכים שגם עומדים לנגד עיניי: המחויבות לציבור, העבודה יום יום, שעה שעה, בשביל התושבים ולמענם".

Exit mobile version