Site icon מקומון רמת גן

מידע על רופא שיניים

בתקופה האחרונה חל מחסור בכוח עבודה של רופא שיניים. משרד הבריאות החליט לפתוח קורסים ההופכים סטודנטים רופא שיניים מוסמכים. קורס טכנאי שיניים שנפתח על ידי משרד הבריאות, נועד לאנשים עם מוגבלויות מסוימות. קורסים אלו נערכים במרכזי הכשרה ושיקום מקצועי והם מאפשרים לנרשמים אליהם, ללמוד 20 חודשים מקצוע ולצאת עם תעודת הסמכה שלרופא שיניים. מאז נפתח הקורס התווספו עשרות טכנאי שיניים חדשים לעבודה. לקורסים אלו יש חשיבות רבה, מעבר לכניסת רופא שיניים רבים לתחום בכדי להקל בעבודה הרבה הקיימת, הקורסים נותנים אפשרות ופותחים דלתות בפני אנשים שקשה להם להתקבל לעבודות, ושלא מוצאים את עצמם בשוק העבודה כראוי. 

קשה להתברג בימינו למקום עבודה טוב, ועצם כך שקיימת אפשרות שפתוחה בפנינו לעבור קורס שהוא לא ארוך ומייגע כמו רבים אחרים, ולהיות עם מקצוע ביד, זאת הזדמנות פז. קורס טכנאות שיניים, הוא בעל יתרונות רבים. המדינה מרוויחה מכך המון, היא מרוויחה כוח עבודה רב ובנוסף, היא מקדמת מבחינה חברתית אנשים שהמוגבלויות שלהם מפריעות להם להשיג עבודה או בכלל להתקדם בחיים. הקורס נועד ללמד טכנאי שיניים עתידיים, לבנות מודלים של שיניים, ואביזרים שונים לפה בהם יעשו שימוש בעתיד. הסטודנטים לומדים לייצר שיניים תותבות, גשרים, פרוטזות ועוד. בשלב הראשוני יילמדו טכנאי שיניים לעתיד את אנטומיית הפה והשיניים, ועל רפואת שיניים כמובן. לאחר מכן ילמדו כימיה ותרכובות שונות של חומרים שונים. ואז יעברו הסטודנטים לחלק המעשי של הקורס, יבנו מודלים, יעסוק בגילופי שיניים ובסוף הקורס יילמדו על אתיקת המקצוע ועל ניהול מעבדת שיניים. בסיום הלימודים נדרשים טכנאי שיניים העתידיים להגיש עבודת גמר ולעבור בחינה בכדי לקבל תעודת טכנאי שיניים מוסמך. 

קורס טכנאות שיניים נמשך בין 20 חודשים לשנתיים בערך 1800 שעות בממוצע, תלוי באופי הלימודים ובמסגרת הלימודים. ניתן לעבור את הקורס במכללות פרטיות ובמרכזי הכשרה אליהם ניתן להגיע על ידי משרד התעשייה והמסחר. טכנאי שיניים יכול להיות מקצוע מאתגר ומעניין, במיוחד לכאלה שקיימת אצלם זיקה למקצוע בכללי. טכנאי שיניים הוא מקצוע חשוב ברפואת השיניים והוא רווחי מאוד מבחינה כלכלית.  למידע נוסף היכנסו לאתר >> https://adenticasmile.co.il/

 

Exit mobile version