Site icon מקומון רמת גן

מיגון בית חדש

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על חשיבות המיגון של הבית ועל השיקולים העולים בעת בחירת מערכת מיגון ותמצאו דוגמאות לאמצעי מיגון מומלצים ויעילים.

חובת מיגון בית חדש

כאשר נכנסים לבית חדש יש מספר דברים שעלינו לחשוב עליהם לפני הכניסה לאיכלוסו. מספר דברים נדרשים מהקבלן הבונה את הדירה וישנם כאלו שאינם. ישנו מגוון גדול של אמצעי מיגון, המתאימים לבתים בעלי צרכים שונים. בנוסף לאלו הנדרשים ישנם אמצעים רבים המומלצים על מנת לאפשר תחושת ביטחון בעת השהיה והשימוש בבית. המגוון של האמצעים הינו גדול ויש לבחור את הצרכים שלנו לפי נתונים שונים- האם ישנם ילדים? מה השימוש של הבית? האם זהו בית או דירה? מהן הסכנות מהן אנו חוששים?

אמצעי מיגון מומלצים

סורגים משמשים למיגון גם בפני פורצים וגם למניעת נפילות של ילדים. לפי סוג השימוש נבחר את הסורגים המועדפים עלינו- בבתים הנמצאים על הקרקע ובדירות נמוכות יש יותר סיכון לפורצים ולכן נשתמש בסורגים עבים יותר, לעומת סורגים דקים יותר נגד נפילה בדירות גבוהות יותר בהן הסיכון לכך עולה באופן משמעותי. הסורגים עלולים לייצר אצל אנשים מסוימים תחושת קלסטרופוביה. במקרה כזה מומלצים סורגי גלילה כדי למנוע את התחושה הזו בעת השהות בבית.

אמצעי מיגון נוסף בפני פורצים הוא אזעקות. הם עשויים מחיישנים או מצלמות השולחות התרעה כאשר ישנה כניסה לא רצויה לבית. ישנם סוגים רבי של חיישנים- חיישני נפח המגלים תנועה בחדר באמצעות ניטור הטמפרטורה,  חיישנים מגנטיים המזהים פתיחה או סגירה של דלתות וחלונות, ועוד. החיישנים כאשר הם מקבלים מסר על פריצה שולחים התרעה לבעלי הבית או לחברת האבטחה, או מפעילים צפירה רמה.

דלתות ממוגנות מונעות גם הן כניסה של פורצים. במיוחד בקומות גבוהות, בהן זו הדרך היחידה להיכנס לתוך הבית. הן עשויות מחומרים מאסיביים ובלתי חדירים, והמפתחות שלהם מורכבים יותר ואינם ניתנים לפריצה פשוטה. גם אנשים המנוסים בכך יתקשו מאוד לפרוץ דלת כזו, ובמיוחד לא במהירות. הן גם מעוצבות באופן אסתטי ונעים.

בבתי עסק רבים, וגם בבתים מסויימים מותקנות מצלמות אבטחה. לעיתים הן מחוברות לאזעקה, ולעיתים הן רק מצלמות את המתרחש בתוך החלל. המצלמות שומרות את כל החומר המצולם כך שבמקרה של פריצה יהיה ניתן לגשת באופן פשוט ולראות מה קרה ואף לזהות את הפורץ. החומר מאופסן במחשב באופן נגיש ומשמש ראיה מצויינת כאשר מחפשים את הפורץ.

שיקולים בבחירת מערכת מיגון

ישנם שיקולים רבים כאשר בוחרים מערכת מיגון לבית. כפי שציינו, לבתים נמוכים ישנם סיכונים גבוהים יותר לפריצות ולכן עליהם להתמגן הרבה יותר בכיוון זה. לבתים כאלו נמליץ על סורגים מאסיביים הרבה יותר, חיישנים ואזעקות. לדירות גבוהות יותר בבניינים נמליץ להשקיע בדלת ממוגנת איכותית שתמנע באופן משמעותי את סיכויי הפריצה לביתם.

שיקול נוסף הוא אזעקה שקטה או עם צופר. לצופר יש אפקט הרתעה משמעותי והוא יבריח כנראה את הפורץ במהירות מביתכם וימנע את הפריצה בנוסף הוא ימשוך תשומת לב וכנראה יביא אליו אנשים רבים שימנעו את המתרחש. אולם, ישנו קנס לאזעקה המופעלת יותר מחצי שעה ולכן יש להיות בטוחים שאכן ביכולתכם להיות בקרבת מקום ולכבותה.

Exit mobile version