Site icon מקומון רמת גן

מושגים חשובים בתחום הנדל"ן

מחפשים לשכור דירה? לקנות דירה? או שאולי אתם בכלל בוחנים משרדים חדשים או מבנים שיתאימו לניהול העסק שלכם? בכל מקרה, כשנכנסים לתהליך כלשהו בעולם הנדל"ן, נחשפים להמון מושגים שלעיתים נשמעים לאדם הפשוט כאילו הם נאמרים בשפה אחרת לחלוטין. כמו בכל תחום, גם התחום הזה מלא במונחים שייחודים רק לו, וכשאין לנו את ההבנה הנדרשת, קל ללכת לאיבוד ביניהם. אז כדי לסייע לכם לנהל את התהליך ממקום מושכל יותר, החלטנו לעזור לכם ולגבש את מילון המונחים המלא שאתם חייבים להכיר. אנחנו מקווים שזה יעזור לכם להבין קצת יותר על העולם הזה ובכך ולדעת לשאול את השאלות הנכונות ולנהל מו"מ מוצלח.

אישור איכלוס – לאחר השלמת תהליך הבנייה על ידי החברה שמנהלת את התהליך ובתום תשלום כל האגרות הנדרשות לרשות המקומית, ניתן האישור הזה על ידי הגורמים המוסמכים ברשות. זהו למעשה אישור המאפשר לדיירי הנכס להתגורר בו באופן רשמי.

גלריה – זוהי למעשה תקרת בינים היוצרת חלל נוסף בתוך הנכס שנשאר באותה הקומה. זהו פתרון מצוין ליצירת שטח נוסף בדירות עם חללים קטנים.

גרירת משכנתא – אם כבר לקחתם בעבר משכנתא לקניית נכס כלשהו ואתם מעוניינים לרכוש נכס חדש, אתם יכולים לשעבד עת הנכס החדש לטובת הלוואה, למכור ולרכוש עסק נוסף בלי לבטל את ההלוואה הקיימת. ההלוואה למעשה ממשיכה מהנכס שנמכר לנכס החדש שלכם.

דו משפחתי – נכס צמוד קרקע החולק קיר משותף עם בית אחר על אותו המגרש.

דופלקס – זוהי דירה המכילה שתי קומות.

היטל השבחה – מס שהעירייה גובה מבעל הנכס על  פי החלטות וועדות הבנייה המקומיות. ההיטל משולם במעמד מכירת הנכס או בנייה נוספת (כמו במקרה של הוספת מרפסת או בניית קומה נוספת בנכס). את ההיטל משלם מי שמשביח את הנכס ובמקרים רבים יינתן אישור לדחות את התשלום עד למכירת הנכס.

היתר בנייה – הוועדה לבניין ערים מעניקה רישיונות בנייה על פי קריטריונים ספציפיים המוגדרים על פי חוק. את הבקשה הזאת מגיש גורם מקצועי שניתן לו אישור לעסוק בתחום. מקצועות אלו כוללים בין היתר: אדריכלים או מהנדסים. קבלת ההיתר מותנית באישור של מפקח, קבלן ומהנדס שלד המבנה. בנוסף חשוב לזכור כי מבני תעשיה להשכרה או מחסנים להשכרה, מצריכים היתרים מיוחדים בשל היעוד המסחרי שלהם.

הפקעת קרקעות – זוהי החלטה להפוך נכס מפרטי לציבורי בהתאם לקריטריונים שונים שקובעות הרשויות.

וילה – זהו בית פרטי, צמוד קרקע אשר אין מבנים נוספים שהוקמו במגרש שלו.

ועדת בניין – ישנם 3 סוגים של ועדות בניין – מקומית, ארצית וועדת בניין ערים. הוועדה המקומית מטפלת בבקשות מקומיות להיתרי בנייה, בעוד הוועדה הארצית מטפלת בתכנון ערים ובנייה. ועדת בניין ערים היא הסמכות המאשרת או דוחה בקשות להיתרי בנייה בערים.

תמונה באדיבות: pixabay

זיכרון דברים – זהו הסכם בין הצדדים על תנאיה הכוללים של העסקה. נסח הטאבו מכיל את כל המידע על הנכס שרכשתם.

מקרקעין – זהו שם כולל לכל הקרקעות בישראל, לרבות בתים, בניינים ושטחים מסחריים.

חכירה – קרקעות מהמדינה לא מוצעות למכירה אך ניתן לחכור אותן, בדרך כלל לתקופה של 99 שנים. בדרך כלל יהיה ערך הקרקע הזאת נמוך משווי של קרקע פרטית.

טאבו – זוהי הלשכה שאמונה על מרשם זכויות במקרקעין. במסמך הטאבו מצוין השטח השייך לכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version