Site icon מקומון רמת גן

מוסף ה IT של 'גלובס': השתלת פירמידיון היא ההמצאה הדנטלית של המדינה

ברוח חגיגות יום העצמאות ה 70 למדינת ישראל, פרסם מוסף ה IT של העיתון 'גלובס', מדור נרחב שעסק בפיתוחי ביומד ישראליים באחד מעמודיו המרכזיים של המוסף, התפרסמה כותרת שהכתירה את השתלת פירמידיון כהמצאה הדנטלית הייחודית ביותר במדינת ישראל מאז הקמתה פירמידיון הוא שתל דנטלי אקטיבי, יחיד מסוגו בעולם, שמהווה בשורה לרבבות מטופלים עם מחסור בעצם לסת עקב גודלו וצורתו, חוסך השתל הדנטלי פירמידיון פרוצדורות פולשניות ובהן השתלת עצם או הרמת סינוס

את המאמר פותח ציטוט מפי ד"ר אפי בראונשטיין, רופא שיניים ותיק ומוערך, מומחה לכירורגיית פה ולסת שאומר: "שתל הפירמידיון הוא השתל הדנטלי היחיד בעולם שאני מכיר, שמשנה צורתו ומתרחב בתוך עצם הלסת מצורת גליל לכדי צורת פירמידה. ההתרחבות בעצם הלסת מקנה לשתל יציבות מידית. פירמידה היא המבנה הגיאומטרי היציב בעולם ותוצאות ההשתלה הדנטלית – בהתאם."

שתל דנטלי זעיר – המבט המיוחד של ד"ר גל פיש בלקין (צילם: איציק בירן)

הפיתוח של השתלת פירמידיון הוא חלק ממגמת פיתוחים והמצאות בישראל בתחום הרפואה הדנטלית. בעשורים האחרונים מיצבה עצמה מדינת ישראל כמעצמה בתחום השתלים בתחום רפואת השיניים. פיתוחים ייחודיים מישראל הפכו גם ל'אקזיטים' והסתיימו בעסקאות רכש מרשימות. בתוך שורת הפיתוחים האלו בולט שתל הפירמידיון – שתל דנטלי קצר, היחיד מסוגו בעולם שהוא גם שתל אקטיבי, שמשנה צורה בתוך עצם הלסת והופך מגליל לפירמידה. צורת הפירמידה מעניקה לשתל הפירמידיון יציבות חסרת תקדים ומאפשרת לא אחת, גם העמסה מידית.

מפתח הפירמידיון, עוז וכטנברג אומר: "במהלך פיתוח שתל הפירמידיון, קיימנו התייעצויות עם מומחים מאוניברסיטאות מובילות בארץ. בד בבד הסתייענו גם בידע של חברה גרמנית מובילה בתחום מערכות לייזר. הפיתוח התבסס על טכנולוגיות המאפיינות מספר שתלים אורתופדיים. המרת הטכנולוגיה אל התחום הדנטלי חייבה מזעור דרמטי ותכנון חלקי טיטניום זעירים, חלקם בגודל של כ 15 מיקרון."

שתל הפירמידיון משמש כאלטרנטיבה בטוחה וזעיר פולשנית עבור מטופלים עם מגבלת גובה בעצם הלסת. מטופלים בזכות הפירמידיון, יכולים מטופלים אלו ליהנות מהשתלת שיניים רגילה ומידית וזאת  במקום פרוצדורות פולשניות, מרתיעות ומתמשכות, הכוללות הרמת סינוס וגם השתלת עצם.

ד"ר נחום סאמט, מומחה בעל מוניטין לשיקום הפה, מרצה ומלמד בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, ליווה את 'דנטאק שתלים' בשלבי הפיתוח של השתל הדנטלי פירמידיון. ד"ר סאמט צוטט במאמר בגלובס. "מדינת ישראל הפכה במהלך 70 שנות קיומה למעצמה עולמית בעולמות הדנטליים. זוהי מגמה שמתחזקת בכל שנה שחולפת. הפיתוחים הדנטליים הישראליים ובהם השתלת פירמידיון, מתאפיינים בתעוזה תכנונית ובחשיבה מחוץ לקופסה. בעולם כולו חפשו פתרון להשתלה יציבה גם כשמשתמשים בשתל קצר. שתל הפירמידיון הינו היחיד בעולם המשלב קוטר סטנדרטי, עם אורך קצר ולמרות זאת מעניק אחיזה ואפקטיביות דהן שוות או דומות לשתלים סטנדרטיים וארוכים."

תחכום ישראלי – עוד שתל יוצא לאור במעבדות פירמידיון (צילם: שלמה אברמוביץ')

שתל הפירמידיון מצטרף אל פיתוחים ישראלים, שמטרתם יצירת איכות חיים למטופלים. בכירי רופאי השיניים בישראל אומרים: "אין ספק שישראל הצליחה להתברג אל הצמרת העולמית של הפיתוחים הדנטליים. ברקורד הישראלי בולטים גם מספר אקזיטים מרשימים."

חברת השתלים הדנטליים MIS מכרמיאל נרכשה ב 2016 תמורת סכום של 375 מיליון דולר, ע"י חברת Dentsply Sirona (דנטספליי סירונה) מארה"ב. חברת 'אלפא ביוטק' – גם היא חברה ישראלית, נמכרה לנובל ביוקר השוויצית תמורת כ-95 מיליון דולר.

דודי סלטון, מנכ"ל חברת דנטאק שתלים: "אנו לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה. פיתוח משפחת שתלי הפירמידיון נמשך. בהמשך שנת 2018 נשיק שני מוצרים חדשים ממשפחת הפירמידיון. בשנת 2019 נשיק פתרון פורץ דרך נוסף, עבור מטופלים בעלי רכס לסת צר. השתלת פירמידיון מיושמת בהצלחה בארה"ב, גרמניה, איטליה, בישראל ובקרוב בארצות נוספות."

עוד על שתל הפירמידיון בלינק זה. לחיצה אחת כאן – ואתם שם   

Exit mobile version