Site icon מקומון רמת גן

מה תפקידה של מערכת הקירור ברכב

הפעילות המרכזית של המנוע ברכב היא כמובן שריפת דלק, וכידוע, שריפה מייצרת חום. על מנת שהמנוע לא יתחמם יתר על המידה, וכך יפגעו חלקים שונים ברכב, קיימת מערכת קירור שתפקידה לשמור על הטמפרטורה במנוע ברמה הרצויה. 

איך זה עובד?

ברכבים ישנים יותר נעשה שימוש במערכות קירור יעילות פחות, שהמרכזית בניהן היא קירור באמצעות אוויר. שיטות אלו נזנחו במהלך השנים, וניתן למצוא שרידים אחרונים שלהן באופנועים ישנים, עליהם מורכבים רדיאטורים גדולים בצידי המנוע, שמכניסים אוויר ומקררים אותו. במכוניות חדישות יותר בימינו, מערכות הקירור הן מערכות סגורות המבוססות נוזל. ברוב מכריע של הרכבים הנוזל הזה הוא נוזל מבוסס מים, אליו מוספים חומרים המעלים את טמפרטורת הרתיחה שלו אל מעל למאה מעלות, ומורידים את טמפרטורת ההקפאה למתחת לאפס מעלות צלזיוס. מספר דגמים בעבר עשו שימוש בנוזל מבוסס שמן, אך יתרונותיו של נוזל מבוסס מים ביססו את מעמדו כאמצעי המוביל כיום למערכות קירור ברכבים.

מהי מערכת סגורה?

מערכת סגורה היא מערכת שאינה מאפשרת אידוי של מים אל מחוצה לה, או הכנסה של מים שלא באמצעות מילוי מסודר בידי הנהג. המערכת מורכבת מרדיאטור (מצנן בעברית), ומערכת צינורות המובילים את המנוזל מהרדיאטור אל המנוע ובחזרה.

צילום: פיקסלס

תחזוקת מערכת הקירור ברכב

כפי שציינו, למערכת הקירור יש תפקיד קריטי בתפקוד הרכב. תקלות במערכת הקירור, אם הן לא מטופלות כמו שצריך, עלולות להוביל לנזק משמעותי ואף להשבתת הרכב מכלל נסיעה. על מנת לשמור על מערכת הקירור שתמלא את תפקידה כהלכה, חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת ותשומת לב לפגעים ותקלות. הנה כמה טיפים שיעזרו לנו לשמור על מערכת הקירור ולזהות בה תקלות:

Exit mobile version