Site icon מקומון רמת גן

מה צריך לדעת לפני שבוחרים מערכת סינון מים

המים בישראל הם נקיים בצורה מאוד מספקת עבורנו הישראלים שמשתמשים בהם. אך למרות איכות מי הכנרת שלנו, המים עוברים דרך צינורות רבים ומגיעים בסופו של דבר לברז הבית שלנו בצורה לא הכי איכותית ונקייה שאפשר. זאת מכיוון שהצנרת עצמה עלולה להיות ישנה ולא נקייה והיא פוגעת באיכות המים שאנחנו שותים ומשתמשים.

במיוחד עבור הבעיה השכיחה הזאת של פגיעה באיכות המים שלנו, קמו חברות רבות ששמו להם למטרה לטהר את המים שעוברים מהברז אליכם. כך הומצאה מערכת סינון מים ביתית, מכשיר שפותר את בעיית איכות המים, מסנן אותם ומשפר את איכותם.

בואו ונכיר את סוגי המסננים ומערכות הסינון השונות

מסנן אבנית

מותקן במערכת סינון המים הדירתי, שנמצאת ליד שעון המים הדירתי או ליד הצינור הראשי של הבית. מטרתו של המסנן היא לצמצם את תופעת האבנית. חשוב לצמצם את האבנית שבמים מכיוון שהיא פוגמת מכשירים שונים שהמים נמצאים בהם כמו מכונת הכביסה או מדיח הכלים בבית.

מסנן חלקיקים מזיקים

מערכת הסינון הזו מונעת כניסה של חלקיקים מזיקים שנמצאים במים. המערכת מונעת את כניסת החלקיקים כבר בכניסה לדירה.

מסנן מים תת כיורי

מערכת לסינון מים שמותקנת מתחת לכיור, כך שהיא מוסתרת ולא נראית לעין. זו מערכת שההתקנה שלה היא די מורכבת מכיוון שהיא מותקנת מתחת לשיש, לכן מומלץ להתקין אותה בבתים פרטיים ולא בדירות מושכרות שייתכן ותעזבו. מערכת סינון זו היא טובה מאוד, היא תספק לכם הגנה מיטבית. המים יעברו מספר שלבי סינון עד שיגיעו אליכם בסופו של דבר מהברז.

מערכת אוסמוזה הפוכה

גם מערכת זו מותקנת מתחת לכיור, ונחשבת לשיטת הסינון הטובה והמתקדמת ביותר. מערכת סינון מים מהסוג הזה, מבצעת תהליך של טיהור מים על ידי לחץ שהיא מפעילה על המים ומעבירה אותם בפעפוע דרך הפילטר. למערכת פילטר מיוחד שאפילו מצליח לסנן לכלוכים מזעריים בגודל של 0.001 מיקרון הנמצאים במים.

לא רק שמערכת זו מטהרת את המים, אלא היא גם מעשירה את המים במינרלים שטובים לבריאותנו ותורמת לשיפור טעם המים.

מסנן מים על השיש

אם אתם משכירים דירה ובכל זאת ברצונכם להתקין מערכת סינון מים, ולא כל כך משנה לכם אם היא תיראה לעין או לא, מערכת סינון זו תהיה מושלמת עבורכם. מערכת סינון מהסוג הזה מכילה פילטר אחד אך מתקדם מאוד שמבצע פעולה משולשת וחזקה. בסופו של דבר גם בדירות שכורות תוכלו ליהנות ממים נקיים ואיכותיים.

צילום: freepik

איך נבחר מסנן מים שיתאים עבורנו?

קודם כל, חשבו על תקציב. התקציב שבחרתם צריך לכלול את רכישת המסנן, את סכום ההתקנה וסכומי תחזוקה הנדרשים עבור מערכת סינון המים.

אם התקציב מאפשר לכם, ניתן לשלב סוגים שונים של מסננים שיעבדו בשרשרת לשיפור איכות המים וטיהורם. אבל כמובן שמדובר בבחירה יקרה.

עליכם להבין מה הצורך שלכם, באיזו מידה נחוץ סינון המים ובמה הכי דחוף לכם לטפל.

ניתן להתייעץ עם חברות רבות שמוכרות מערכות סינון מים, מבצעות תחזוקה של המערכות ומעניקות שירותים טכניים.

מה לגבי תחזוקה?

כל מערכות סינון המים שציינו דורשות תחזוקה ותחלופה של הפילטרים המותקנים במסנן. פילטרים שלא מוחלפים פעם בכמה זמן לא מתפקדים כראוי ובסופו של דבר גם לא מבצעים את העבודה. את הפילטרים יש להחליף בדרך כלל פעם בשנה, כך שדאגו להחליף פילטר בזמן!

ניתן לקבל שירותי החלפת פילטרים עם החברה שממנה קניתם את מערכת סינון המים, למרות שניתן לנסות ולהחליף בעצמכם באמצעות חוברת ההנחיות שמגיעה עם המערכת.

Exit mobile version