Site icon מקומון רמת גן

מה עושות חברות גז בישראל

צילום: freepik

בישראל פועלות מספר חברות גז המשרתות את הציבור הפרטי, העסקי והמוסדי. אכן, כולנו מכירים את הגז הזורם מהבלונים אל הכיריים, אל מחמם המים והתנורים, אך לא כולם יודעים במה בעצם עוסקות החברות מול המגזרים השונים. במאמר הבא נביא מספר דוגמאות עיקריות לפעילותן.

למען הדוגמא ניקח את חברת סופרגז אנרגיה מקבוצת אלקו, הפועלת כבר כמעט שבעים שנה ומספקת שירות ליותר מחמש מאות אלף לקוחות בפריסה ארצית. חברות גז כמו סופרגז מתמחות בייזום, תכנון והקמת פרויקטי אנרגיה מורכבים, וכמובן באספקה של אנרגיה למגזר הביתי, לתחבורה, תעשייה, מסחר וחקלאות. לרשותם עומדים מאות טכנאי גז מוסמכים, סניפים רבים, מוקדי אחסון והפצה, מוקדי חירום העובדים מסביב לשעון, חדרי בקרה ועוד. יש לציין כי החברות עומדות בתקנים ובהסמכות כמו תקן ניהול בטיחות 18001, תקן ISO 9001 וכדומה.

עבודה מול המגזר הפרטי

העיסוק המרכזי של חברות גז הוא כמובן אספקת בלוני הגז, לרוב בבלונים סטנדרטיים של 12 ו- 48 ק"ג, הניתנים להזמנה טלפונית ואף אונליין. בנוסף, החברות מוסיפות נקודות גז לפי דרישה, מתקינות מחממי מים לחימום מיידי ומדויק, מבצעות בדיקות תקופתיות אחת לחמש שנים ולפי צורך ודרישה של הלקוח, מבצעות תיקונים ועוד. כמו כן, חברת סופרגז גם מעמידה לרשות לקוחותיה את בשם סופרביי, המספק בין היתר בלוני גז עבור מנגל ולפיקניק, מדובר בבלונים קטנים יחסית בגודל 2.5 ק"ג ו- 5 ק"ג שממש כמו הבלונים הגדולים ניתן להזמינם ולקבלם במשלוח עד הבית. כמו כן, האתר מציע עוד ציוד מגוון שמשדרג את חוויית המנגל.

פרויקטי גז ואנרגיה מורכבים

חברות גז בישראל עוסקות גם בפרויקטים מורכבים הקשורים לגז טבעי המיועד לתעשייה ולמגזר התחבורה, בנוסף לפרויקטי ייצור חשמל עצמי באמצעות גז טבעי. יש לציין כי השימוש בגז מביא לחיסכון כלכלי משמעותי בהשוואה לדלקים מזהמים אחרים כמו מזוט או סולר, ומביא להוזלה משמעותית בייצור חשמל לצרכים עצמיים. בנוסף, החברות מבצעות פרויקטי התייעלות אנרגטית מול צרכני אנרגיה גדולים, המיועדים להפחתת הצריכה בתהליכי קירור, חימום, תאורה, ייצור וכדומה. בין היתר מוצעים פתרונות לחיסכון בשריפת דלקים ובחשמל, פתרונות השבת אנרגיה המופקת בתהליכי ייצור, תכנון מיטבי להקטנת הצריכה האנרגטית, ומעבר לדלק יותר חסכוני. יש לציין כי החברות פועלות בכל עת על מנת להתחדש ולספק ללקוחותיהן פתרונות יותר מתקדמים. לדוגמא, חברת סופרגז התקשרה עם חברה המפתחת מערכות חיסכון באוויר דחוס ופתרונות אגירת אנרגיה, והחלה לשווק את המערכות החוסכות בעלויות הייצור ומפחיתות את הוצאות החשמל.

Exit mobile version