Site icon מקומון רמת גן

מה נאכל בחג פורים?

חג פורים בפתח ואיתו הילדים המחופשים ברחובות ומאכלי החג המפורסמים. כולם מכירים את אוזני ההמן אבל אילו עוד מאכלים ניתן לאוכל בחג? אילו מאכלים מיוחדים ניתן להכין בחג? בהמשך המאמר תקבלו רעיונות למאכלים בפורים.

מי לא אוהב את חג פורים? חג הילדים והתחפושות, החג השמח והצבעוני ביותר בשנה. אין ספק שפורים מגיע מרגישים משהו באוויר. אחד הדברים הכי פופולריים בחג הפורים, מלבד התחפושות, הוא המאכלים ומתכונים של כל משפחה. זה נכון שהמאכל המוכר ביותר הוא אוזני המן אך יש עוד מגוון מאכלים ומתכונים לפורים שלא כולם מכירים.

לכל עדה יש את המאכלים שלה לפורים

מבלי לפגוע באף עדה, כל עדה מכינה מאכלים אחרים, שונים ומשונים לכבוד חג פורים.

שבקייה – השבקייה הוא מאכל מרוקאי. זה בעצם בצק בצורה של לחמניות גדולות או לחילופין חלה קלועה ממולאות בביצה שנאפתה בתוך הבצק. השבקייה מגיעה בטעם מתוק עם דבש וניתן להגיש אותה בתור מנת קינוח.

בוריק בלוז – הבוריק בא מלוב, טריפולי. הבוריק הוא בעצם בצק מטוגן המסודר בצורה של סיגר. הבוריק בדרך כלל ממולא בשקדים טחונים, בוטנים, קשיו וכדומה. אחד הדברים שעושים את הבוריק כל כך פופולרי הוא העובדה שהוא מטוגן ונטבל בסירופ דבש. קינוח מושלם לאחר ארוחת חג.

לחם קיפלי – מאכל שבא אלינו מהונגריה. זהו בעצם לחם בצורה עגולה, הוא מגיע במגוון טעמים מתוקים, מלוחים ואפילו עם קרם ופרג.

קיימים עוד מגוון מאכלים לפורים, ברוב הפעמים כאשר מדובר על מאכלי חג. מתכוני פורים נשארים במשפחה ולא יוצאים מגבולות המשפחה. מתכוני פורים יכולים להיות מתכונים מוכרים אך המתכונים שבאמת מעניינים הם אותם מתכונים אוטנתיים שעוברים מפה לאוזן.

(צילום: עמיעד טאוב)

בואו נדבר על אזני המן

המאכל המסורתי והמוכר ביותר בפורים. אזני ההמן מגיעים במגוון מילואים ובשנים האחרונות רואים מילואים לאזני ההמן מיוחדים במיוחד. אם בעבר המילואים הפופולריים ביותר היו פרג, שוקולד וריבה היום ניתן לראות אזני המן במילואים כגון ריבת חלב, סוכריות, ממרח תמרים, וניל ופצפוצי שוקולד, מלית לוטוס ועוד. מילואים אלו גרמו לאזני ההמן להיות נגישים יותר לקהל גדול יותר. מעתה, ניתן לומר כי לכל אחד יש אזן המן המתאימה בדיוק לטעם האישי שלו.

לסיכום

מתכונים לפורים יכולים להיות מאכלים מוכרים ויכולים גם להיות פחות מוכרים. מאכלי פורים ידועים בדרך כלל בטעמם המתוק. פורים הוא חג מיוחד,זהו הזמן של ההורים לחזור טיפה לילדות וליהנות עם הילדים בפעולות חג מעניינות שאך לומר.. קצת שכחנו.

Exit mobile version