Site icon מקומון רמת גן

מה משפיע על המחיר של המצבר שלכם?

המצבר של הרכב התקלקל וכעת אתם רוצים לקנות מצבר חדש, אך קודם אתם מעוניינים להבין מה משפיע על מחירו של מצבר לרכב? הגעתם בדיוק למקום הנכון. במאמר זה נבין מהם הגורמים שמשפיעים על מחיר המצבר.

מה משפיע על המחיר של מצבר לרכב?

להלן 5 הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על המחיר של מצבר לרכב:

  1. תקופת האחריות

רוב המצברים הנמכרים בחנויות השונות, מגיעים עם תקופת אחריות, כאשר משך תקופת האחריות זהו בעצם אחד מהגורמים שמשפיעים על מחיר המצבר. בדרך כלל, ככל שתקופת האחריות תהיה ארוכה יותר, וככל שהאחריות תהיה מקיפה יותר, כך בעצם מחיר המצבר יעלה. ולהפך. ומכיוון שאחריות המצבר חשובה למדי, למקרה של תקלה לא צפויה, שווה להשקיע עוד קצת כסף על מצבר עם אחריות מקיפה וארוכה יותר.

2. המותג של המצבר

כיום אפשר למצוא מגוון עצום של מצברים, המיוצרים על ידי מותגים שונים – כאלו שהם מוכרים ונחשבים יותר, וכאלו שפחות. כמו שאתם בטח יודעים, כאשר אתם רוכשים מוצרים של מותגים נחשבים, לרוב הם יעלו לכם יותר, מאשר מוצרים דומים של מותגים מתחרים שהם נחשבים פחות. וזאת שכן מוצרים של מותגים פופולאריים ונחשבים לרוב יהיו בעלי איכות ועמידות הרבה יותר טובה, מאשר מוצרים דומים של מותגים פחות מוכרים. ולכן, מדובר בפרמטר נוסף שמשפיע על מחיר המצבר. ככל שהמצבר יהיה של מותג נחשב יותר, כך יעלה יותר, ולהפך. אך גם הפעם, מדובר בפרמטר חשוב שכן הוא מנבא את איכות ועמידות המוצר, ולכן שווה להשקיע על רכישת מצבר של מותג נחשב ומוכר.

3. איכות המצבר

עוד גורם שמייקר את עלות המצבר שלכם – הוא כמובן מידת האיכות והעמידות של המצבר, וחומרי הגלם מהם הוא עשוי. ככל שהמצבר יהיה איכותי ועמיד יותר, וככל שחלקיו וחומרי הגלם שלו יהיו איכותיים יותר, כך המצבר יעלה יותר. וכך גם להפך – אם מחיר המצבר זול מדי, כנראה שהוא לא עשוי מחומרים איכותיים, ואולי הוא אפילו מזויף. וככל שהמצבר פחות איכותי, כמובן שכך הוא ייהרס ויתקלקל מהר יותר. ולכן, חשוב לבחור ברכישת מצבר לרכב שהוא איכותי, כך שיישאר בעל תפקוד תקין גם לאחר שנים של שימוש.

תמונה: canva


4. מצבר יד שנייה לעומת מצבר חדש

קריטריון נוסף שמשפיע על מחיר המצבר, זה האם מדובר במצבר חדש או במצבר יד שנייה. וכפי שאתם ודאי מתארים לעצמכם, כמו עם כל מוצרי יד שנייה, כך גם מצבר משומש יעלה פחות ממצבר חדש. אך למרות שמצבר יד שנייה יהיה כנראה זול יותר, לרוב לא כדאי "להסתכן" בקניית מצבר משומש, אשר יש יותר סיכוי שיתקלקל במהרה מאשר מצבר חדש.

5. קיבולת המצבר

גם קיבולת המצבר משפיעה על מחירו. ככל שהמצבר בעל קיבולת גבוהה יותר, כמו מצבר למשאיות למשל, כך המחיר יהיה גבוה יותר ממצבר עם קיבולת נמוכה יותר, כמו מצבר לרכב פרטי.

Exit mobile version