Site icon מקומון רמת גן

מה לומדים במקצועות מדעי הסביבה?

מדעי הסביבה מציעים מסלול מאוד גמיש. המשמעות היא שאתם יכולים לבחור התמחות בשימור ומערכות אקולוגיות, בשינויי אקלים, בסכנות למשאבי הטבע או במדעי קיימות (Sustainability).

לא משנה באיזה מסלול לימודים תבחרו להתמקד, סביר להניח שתלמדו כיצד להשתמש בכלים מדעיים כדי להבין מערכות סביבה טבעיות על מנת להציע פתרונות לבעיות סביבתיות. בנוסף, תשתמשו בסטטיסטיקה כדי להעריך סיכונים, לשקול שיטות פעולה מומלצות בתחום הניטור הסביבתי, לסקור תוכניות לניהול הסביבה וללמוד כיצד גורמים לא מדעיים משפיעים על החלטות סביבתיות.

מבנה הלימודים הבסיסי

לימודי מדעי הסביבה הם לרוב חלק מתואר ראשון במדעים.

זהו כאמור מסלול מאוד גמיש כך שתוכלו לבחור את הנושאים העיקריים מתוך מגוון נושאים זמינים. במהלך התואר שלכם, סביר להניח שתלמדו גם מקצועות בחירה מדעיים ומקצועות שאינם מדעיים. הנה כמה תחומים בהם תוכלו להתמקד בלימודי מדעי הסביבה.

  1. שינויי אקלים – הפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלכם

נושא שינויי האקלים הוא אחד הנושאים המובילים בתחום מדעי הסביבה אבל הוא די מושפע ממיתוסים ומתפיסות מוטעות. לימוד נושא זה יציג בפניכם את המדע העדכני כך שתוכלו להבין את היסודות העומדים מאחורי התופעה; את המגמות הנוכחיות ואת הפעולות שבהם על כולנו לנקוט כדי להפוך ׳לגיבורי אקלים׳.

צילום: UNSPLASH

ידע הוא כוח, ורכישת הרגלים חדשים וידידותיים לסביבה תהפוך אותם לקבועים, אך בתנאי שמבינים מלכתחילה, מדוע כדאי לאמץ אותם.

במהלך הלימודים תרכשו מיומנויות וכלים שיאפשרו לכם לענות על מספר שאלות משמעותיות, כגון:

  1. עתיד בר קיימא – התמודדות עם אתגרים סביבתיים

מסלול זה עוסק בחקר פתרונות בני קיימא לבעיות סביבתיות כמו המסת קרחונים, שימוש באנרגיה שאינה בת קיימא, ייצור פסולת פלסטיק שמסכנת את האוקיינוסים, והיעלמות זנים רבים מעולם הטבע.

זה לא חדש שהכוכב שלנו מתמודד עם אתגרים סביבתיים עצומים, אבל מה ניתן לעשות כדי לפתור אותם? במהלך הלימודים תגלו כיצד נלמדים הנושאים הסביבתיים, וכיצד יכול המחקר לסייע לפיתוח פתרונות בני קיימא לבעיות סביבתיות.

הקורס מעודד חשיבה על חשיבותה של הקיימות לעתיד הפלנטה שלנו, ומציג בפני הסטודנטים את התפקיד המשמעותי שיכולים למלא יעדי פיתוח בני קיימא.

  1. גיאוגרפיה ומדעי הסביבה

מסלול זה מסייע להבנת האתגרים הסביבתיים הדחופים, כולל:

מסלול הלימודים נוקט בגישה הוליסטית אשר משלבת גיאוגרפיה עם מדעי הסביבה. במהלך הלימודים תגלו את מורכבותה של מערכת היחסים של האדם עם הסביבה הטבעית שלו, באמצעות חקר מספר נושאים, כגון:

במהלך הלימודים תוכלו לבחון את ההשלכות של השינויים הסביבתיים על הקיימות, ותלמדו על תהליכים ואינטראקציות חברתיות וטבעיות, הפועלות בסביבות שונות.

המאמר נכתב בשיתוף האתר https://sustainabilitystudies.net

Exit mobile version