Site icon מקומון רמת גן

מה חשוב שתדעו על ניתוח לייזר בעיניים

אם הגעתם להחלטה החשובה לעבור ניתוח לייזר להסרת משקפיים, ישנם כמה דברים חשובים שעליכם לדעת לפני תחילת התהליך. על מנת לענות על מספר שאלות נפוצות, ריכזנו פה כמה מהדברים חשוב לדעת תהליך ניתוח לייזר להסרת משקפיים:

כיצד מתבצע הניתוח?

בניתוח לייזר משייפים את הקרנית כך שיתוקן העיוות הגורם לבעיית הראייה. הניתוח מתבצע כאשר המטופל שוכב על מיטה, ולעיניו מוזלפות טיפות הרדמה המרדימות את הקרנית. הניתוח לא מתבצע בהרדמה מלאה. בשלב לאחר מכן הרופא המנתח ישתמש בקרן לייזר על מנת לשייף את העקמומיות של הקרנית. כל התהליך הזה הוא קצר מאוד, ולוקח כמה דקות בודדות.

מהם סיכויי ההצלחה של הניתוח?

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר הוא הליך רפואי פשוט יחסית, וההצלחה בו היא כמעט מובטחת. רוב מוחלט של המטופלים לא יזדקקו יותר למשקפיים לאחר שעברו את הניתוח. בקוצר ראייה המגיע עד ל-6.0-, כ-98 אחוזים מהמטופלים לא יזדקקו יותר למשקפיים, וישפרו את ראייתם ל-6\6. במספרים גדולים יותר קיים סיכוי גדול יותר שהראייה לא תתוקן לחלוטין, אך גם שם רוב המטופלים לא יזדקקו יותר למשקפיים. גם אלו שעדיין יזקקו להם יקטינו את המספר באופן משמעותי מאוד וישפרו את ראייתם דרסטית.

תמונה: canva

מהן תופעות הלוואי?

תופעות הלוואי של הניתוח כוללות לרוב כאבים בעין בימים שאחריו. כאב זה נובע מהעובדה שהניתוח השאיר את קרנית העין ללא שכבת התאים העליונה. שכבה זו תשתקם עם הזמן, אך עד אז מומלץ לנטול משככי כאבים. מומלץ בתקופת ההתאוששות להימנע מרחצה במקורות מים כמו בריכות ובחוף הים, ולהימנע מפעילויות שעלולות לגרום לחבלה באזור הפנים כמו פעילויות גופניות מסוימות. הסיבוכים של הניתוח הם נדירים מאוד מאוד, אך חשוב לשים לב לפנות לרופא העיניים במקרים של כאבים עזים חוזרים ונשנים.

האם ליקוי הראייה עלול לחזור?

במקרים מעטים ליקוי הראייה שטופל בניתוח אכן חוזר, אך זוהי תופעה נדירה שמסתכמת באחוזים בודדים מכלל המנותחים. גם אם קרה וליקוי הראייה חוזר, ברוב המקרים האלו ניתן לבצע ניתוח תיקון בהתאם למצב הרפואי של המטופל.

כיצד אדע אם ניתוח לייזר להסרת משקפיים מתאים לי?

על מנת לברר זאת, מתבצעת לפני הניתוח בדיקת התאמה של המטופל. בדיקה זו מתבצעת על מנת לוודא באופן מוחלט שהמטופל אכן כשיר לניתוח מבחינה רפואית ולבדוק שהניתוח לא יגרום לסיכונים למטופל או יפגע בצורה כזו או אחרת. על מנת להבטיח את הצלחת הניתוח חובה לעבור בדיקת התאמה מקיפה לפניו.

בדיקה זו כוללת מיפוי של הקרנית בה נאספים נתונים על האופטיקה של העין, עובי הקרנית ומצבה ושלילת כל בעיות בריאותיות שעלולות לפגוע בהליך הניתוח.

הבדיקה עורכת כשלוש שעות והיא תעשה על ידי הרופא שיבצע את הניתוח בסופו של דבר, אופטומטריסט וטכנאי.

 

 

 

Exit mobile version