Site icon מקומון רמת גן

מה חשוב לדעת על השמנה?

בעשורים האחרונים, עליית שיעורי ההשמנה בישראל מזנקת ביחס לעולם. נכון לשנת 2018, כמחצית מהישראלים המבוגרים סובלים מהשמנת יתר, וכן כ15-20% מהילדים. בארצות הברית הנתונים גבוהים ומדאיגים אף יותר – כשני שליש מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מהשמנה. בשנים האחרונות, ההשמנה אינה עוד בעיה 'אסתטית' בלבד, אלא מוגדרת כמחלה של ממש שעלולה להוביל לסיבוכים בריאותיים ממשיים, ואף לסכנת חיים. אז מהם הגורמים המובילים להשמנה?

הגורמים להשמנה

השמנת יתר עלולה להיגרם מסיבות רבות. סיבות גנטיות, וביניהן מחלות שונות, עלולות להוביל לעלייה קיצונית במשקל או להקשות על אדם לרדת במשקל חרף מאמציו הרבים. גם מצבים פסיכולוגיים או נפשיים שונים (כמו דיכאון או חרדה ולחץ) עלולים להוביל לעיתים לאכילה מופרזת כנחמה, וכתוצאה מכך לעלייה חריפה במשקל.

אורח החיים המערבי כולל ישיבה ממושכת – במשרד, בבית הספר, מול הטלוויזיה או מול מסך המחשב, ועל פי רוב אינו משלב פעילות גופנית מספקת. יחד עם עליית צריכת המזון המעובד ("ג'אנק פוד"), ומחסור חמור בשעות שינה, צורת חיים זו הינה זרז למחלות שונות, וביניהן לעלייה במשקל.

כיצד אדע אם אני סובל/ת מהשמנה?

כיום, המדד העיקרי שהרפואה נעזרת בו על מנת לזהות משקל חריג (נמוך/ גבוה) הוא מדד הBMI (Body Mass Index) שמתבסס על גובהו ומשקלו של הנבדק (משקל הנבדק [בק"ג] חלקי גובה הנבדק [במטרים] בריבוע). אם התוצאה המתקבלת גבוהה מ25 – הנבדק ייחשב כבעל משקל עודף. תוצאה הגבוהה מ30 תיחשב כהשמנה, ובמקרה זה מומלץ לפנות לבירור רפואי או לייעוץ מקצועי. ניתן למצוא מחשבוני BMI ברחבי הרשת.

אז מה עליי לעשות?

שיטת רבות לירידה במשקל מתפרסמות ונמכרות בכל רחבי הרשת, ובכל יום מתפרסת כתבה שמבטיחה שהתגלתה השיטה החדשה לירידה מהירה וחדה במשקל ללא מאמץ. אולם, לרוב מדובר בשיטות שאינן בריאות (ואף עלולות להזיק) ואינן מאושרות על ידי גורם מקצועי או רפואי מוסמך.

הדרך הנכונה ביותר לירידה בריאה במשקל הינה שינוי אורח החיים. עם זאת, יש לזכור – מדובר בתהליך הדרגתי שיכול לקחת זמן. דיאטות קיצוניות קצרות טווח לרוב לא יסייעו לירידה במשקל, וגם אם כן קשה יהיה לשמר את תוצאותיהן לאורך זמן. הדבר הנכון לעשות הוא לבנות תפריט מאוזן (בסיוע מקצועי של דיאטנ/ית) ולשלב פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע, בהתאם למטרה המבוקשת.

תמונה: canav

כחלק משיפור אורח החיים, רצוי לנסות ולשמור על שעות שינה מספקות ורצופות, להקפיד על שתיית מים בכמות המומלצת ליום ולהימנע ממשקאות המכילים קפאין או מצריכת משקאות אלכוהוליים.

רוצים לרדת במשקל, אך זקוקים לדחיפה? הצטרפו עוד היום למאות הלקוחות שלנו שעברו שינוי! באמצעות תוכנית המנוהלת על ידי מומחים ומשלבת ליווי אישי, בניית תפריט מאוזן, המלצות לפעילות גופנית המותאמות אליכם והגדרת יעדים שבועיים. צרו קשר כאן או בטלפון.

 

 

Exit mobile version