מקומון רמת גן
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
כתבות אחרונות במקומונט רמת גן:
  • 29 מאי, 2025 קיש טבעוני חגיגי עם ירקות – הפשטידה שלא נמאסת
  • 29 מאי, 2025 84 שנים אחרי: 1 מכל 8 ניצולי הפרהוד בעיראק – מתגורר ברמת גן
  • 26 מאי, 2025 בי"ס "אושא–יחד" ר"ג זכה בפרס החינוך הארצי לשנת 2025
  • 25 מאי, 2025 מפוקח מין אותר סמוך למוסד חינוכי במרכז הארץ – ונעצר
  • 22 מאי, 2025 הוועדה המחוזית אישרה מגדל בן 50 קומות ברחוב היצירה
  • 22 מאי, 2025 "שימור לצד בינוי חדש": זה המהפך המתוכנן לרחובות הראשיים ברמת גן
  • 20 מאי, 2025 מאכלים לחג שבועות בלי גבינה – 100% טבעוני
  • 18 מאי, 2025 לזכרו של עידן קינן ז"ל: בית הכנסת שבו גדל בר"ג יעבור שיפוץ מקיף
  • 15 מאי, 2025 חברת האוטובוסים "דן" מבטיחה שיפור בשירות לבני הגיל השלישי ברמת גן
  • 26 אפריל, 2025 נערה בת 12 התמוטטה בביתה בר"ג – פונתה לבית החולים לאחר החייאה
מקומון רמת גן
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
  • דף הבית
  • חדשות רמת גן
    • חדשות דתי-חרדי
  • קהילה
    • רכילות
    • חינוך
  • תרבות
  • נדל"ן
  • ספורט
  • צרכנות
    • עסקים
    • אוכל
    • אופנה
    • הום סטיילינג ועיצוב
    • תיירות ונופש
  • דעות
    • עצה משפטית
  • יצירת קשר
ראשי » צרכנות » מה זה ROI ואיך מודדים אותו בשיווק באינטרנט?

מה זה ROI ואיך מודדים אותו בשיווק באינטרנט?

אביעד ברטוב 25 מרץ, 2020

כל בעל עסק שמשקיע כסף וזמן בשיווק בדיגיטל רוצה מן הסתם לדעת האם ההשקעה מניבה לו תועלת, ועד כמה היא משתלמת. בעזרת שלל כלים אפשר למדוד במדויק את התוספת לרווחים מכל ערוץ פעילות באינטרנט, וכך למצות את תקציב הפרסום באופן אופטימלי. בהקשר זה כדאי להבין מהו ROI, איך למדוד אותו וגם איך לשפר אותו.

מה זה ROI?

המונח ROI הוא ראשי תיבות של הביטוי Return On Investment. התרגום המקובל לעברית הוא החזר השקעה, והדרך הטובה ביותר להבין איך מחשבים אותו היא באמצעות דוגמה:

נניח שאנחנו מקדמים חנות אונליין למכירת קורסים דיגיטליים באמצעות פרסום ממומן בגוגל במשך חודש. גוגל אדוורדס מספקת לנו נתונים מלאים לגבי התשלום על המודעות, ובאמצעות כלים אחרים של גוגל אנחנו יכולים לדעת בדיוק כמה אנשים הגיעו לחנות אחרי שנחשפו למודעה, וכמה מתוכם גם רכשו קורס. אם במשך החודש שילמנו לגוגל אדוורדס 1,800 ש"ח עבור הקידום, ומכרנו בזכותו קורסים בסכום כולל של 2,700 ש"ח הרווח הוא 900 ש"ח וה-ROI הוא 1,800 / 900, כלומר 50% או 1.5.

צילום: pixabay

מה חשוב לקחת בחשבון כשמחשבים החזר השקעה?

חישוב מדויק של ROI בשיווק באינטרנט צריך לקחת בחשבון קודם כל את כלל מרכיבי העלות. אם למשל בעל עסק משקיע שעה וחצי עבודה בניסוח המודעות וביצירת הקמפיין בגוגל אדוורדס, וערך שעת עבודה שלו הוא 200 ש"ח, הרי שהוא צריך להוסיף עוד 300 ש"ח לסכום שהוא שילם לגוגל.

>> להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט רמת גן וקבלת כל העדכונים ראשונים בווטסאפ, לחץ/י כאן <<

מצד שני, את התמורה להשקעה מומלץ למדוד לטווח הארוך. אם לדוגמה אותו בעל עסק שמשווק קורסים דיגיטליים יודע – על בסיס נתונים לאורך השנים – ש-20% מהלקוחות קונים תוך שנה קורס נוסף, והעלות הממוצעת של קורס היא 200 ש"ח, כדאי לשקלל גם את המידע הזה בחישוב ה-ROI. בהתאם, אם למשל במהלך קמפיין מסוים הגיעו לאתר 150 לקוחות, 30 מתוכם יבצעו עוד עסקה ויכניסו לקופת העסק עוד 6,000 ש"ח – שהם בהחלט חלק מההחזר על ההשקעה.

בכל מקרה, החישוב של ה-ROI מבוסס על רווח ולא על הכנסה, ולכן מפחיתים את עלות ייצור המוצר או שליחתו אל הלקוח, אם יש כאלה עלויות.

איך לשפר ביצועים בזכות חישוב ROI?

החישוב של ROI בשיווק באינטרנט – שאגב, ניתן לבצע לא רק עבור קידום ממומן, אלא גם עבור קידום אתרים אורגני, פרסום בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות –  הוא בסיס מצוין למיצוי תקציב הפרסום של העסק.

ראשית, אם העסק פועל במספר אפיקים, ויש הבדלים משמעותיים מבחינת ה-ROI שלהם, כדאי כמובן להפנות יותר משאבים לאלה עם החזר ההשקעה הגבוה יותר (אבל בזהירות! לפעמים יש אפיק עם ROI פחות מרשים בתחילת הדרך, אבל עם פוטנציאל להחזר גבוה מאוד בטווח הארוך).

שנית, בתוך כל ערוץ שיווק כדאי לנסות לשפר את ה-ROI. כך למשל אפשר להריץ במקביל 3 מודעות בפייסבוק ולהשוות את הביצועים – וכך גם להישאר עם זו שמניבה מקסימום תמורה וגם להפיק תובנות יקרות ערך לגבי קהל היעד שלכם והדרכים הנכונות להניע אותו לפעולה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
‎מקומונט רמת גן rmgcity‎
פרשת השבוע: פרשת בהעלתך
כניסה:
יציאה:
תל אביב
19:30
20:31
ירושלים
19:05
20:28
חיפה
19:19
20:32
באר שבע
19:27
20:28
האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות

אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!

תגיות
אביהוא בן משה אופניים אור ירוק ארנונה בורסת היהלומים בחירות מקומיות ביטוח בית ספר בריאות גבעתיים הבורסה ברמת גן הספארי הפארק הלאומי התחדשות עירונית זינגר חיה מנע חיות מחמד חינוך ילדים ישראל זינגר כרמל שאמה כרמל שאמה הכהן לימודים ליעד אילני מד''א משטרה משטרת ישראל משרד החינוך מתחם הבורסה נדל''ן נופש ספורט עורך דין עיריית רמת גן עסקים פינוי בינוי קהילה קורונה רועי ברזילי רכב רמת גן תאונות דרכים תאונת דרכים תלמידים תמ"א 38
האתרים שלנו: תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | המגזר-פורטל חדשות למגזר הדתי | מודיעין | מדינט – פורטל בריאות ורווחה | החדשות הטובות בישראל | רמת גן | בת ים - חולון | גב"ש | יש''ע:שומרון בנימין וגוש עציון | במרכז- לחברי הבית היהודי | לוד | לימודים אקדמאיים בישראל | חדשות ישראל | כפר סבא | נדל"ן
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס