Site icon מקומון רמת גן

מה זה הלוקס ולגוס וכיצד מטפלים בו?

בתחום האורתופדיה ובריאות המבנה השלדי של האדם, ישנה תופעה מאוד מוכרת אשר נקראת 'הלוס ולגוס' (HALUX VALGUS). במקרים בהם יש למטופל את הבעיה הזאת, יהיה מדובר בהגדלה של המפרק בין הבוהן לכף הרגל. כיצד מטפלים בכך? המשיכו לקרוא. 

כאשר לאדם יש את בעיית הלוקס ולגוס, מתרחש בעצם עיוות של המפרק, מה שבתורו גורם לשינוי שלדי בכף הרגל וכתוצאה מכך, עלולים להופיע כאבים והפרעות בהליכה. על ידי ניתוח בכף הרגל, ניתן להסיר את העצם המוגדלת. עם זאת, ניתן לנסות לטפל במקרים אלו גם ללא התערבות ניתוחית, למשל באמצעות תחבושות אלסטיות שהן סוג של סד מיישר להלוקס ולגוס. הנה כל מה שצריך לדעת, הלוקס ולגוס המדריך המלא.

מה גורם להלוקס ולגוס?

Hallux Valgus הוא מצב הגורם לבוהן הגדולה להתעוות עם נטייה החוצה או פנימה. מצב זה יכול להיגרם על ידי דברים רבים ושונים, כגון פציעות, דלקת פרקים ומחלות כגון דלקת מפרקים שגרונית. כמו כן, הסיבה השכיחה ביותר להלוקס ולגוס היא שבר בעצם. 

סיבות אחרות כוללות נעילת נעליים צמודות מדי או קטנות מדי עבור כפות הרגליים ושימוש יתר בכפות הרגליים בפעילויות אתלטיות. כמו כן, ידוע כי נעלי עקב מסוגלות להוביל למצב זה. מצב זה יכול להיגרם גם על ידי עיוות בוניון, שהוא קורה כאשר הבוהן פונה פנימה ומשפשפת את הבוהן השנייה, מה שגורם לה להתנפח. מה עוד כולל הלוקס ולגוס המדריך המלא? המשיכו לקרוא. 

האם כדאי לעבור ניתוח הלוקס ולגוס?

הלוקס ולגוס בדרך כלל לא כואב, אבל זה יכול לגרום לבעיות בהליכה ושיווי משקל. אנשים מסוימים עשויים לבחור לעבור ניתוח לתיקון מצב זה, בעוד שאחרים עשויים למצוא טיפולים חלופיים שמתאימים להם.

קרדיט: pexels

ניתוח Hallux Valgus הוא הליך כירורגי שמטרתו לתקן מצב זה על ידי יישור הבוהן הגדולה למצבה הרגיל. ישנם סוגים רבים ושונים של ניתוחים זמינים, תלוי איזה סוג של תיקון צריך והעדפת המטופל האישית. ניתוח הלוקס ולגוס הוא ניתוח נפוץ בכף הרגל שנעשה כדי להפחית כאבים ודלקות, מה שאומר שהסיכונים בניתוח הנפוץ הזה הם די נמוכים. המשיכו לקרוא, הלוקס ולגוס המדריך המלא: טיפים לטיפול. 

טיפים לטיפול במצב של Hallux Valgus

ניתן לטפל בהלוקס ולגוס במגוון טיפולים כגון שימוש בקרח, מנוחה, פיזיותרפיה ותרופות נגד כאבים. כמו כן, ישנן גם דרכים רבות למנוע מהלוקס ולגוס להתרחש מלכתחילה. בגדול, הדרך הטובה ביותר למנוע Hallux Valgus היא לנעול נעליים רחבות ולחלוץ את הנעליים בכל פעם שאתם נכנסים לבית או למשרד ולהחליף להנעלה נוחה יותר לפני שתחזרו שוב לצעוד.

כמו כן, ניתן לטפל במצב זה באמצעות נעל מיוחדת בעלת עקב מוגבה כדי לספק יותר תמיכה ולהפחית את הלחץ על הבוהן. בנוסף, ניתן לרכוש סד מיישר ייעודי עבור טיפול במצב זה. אם כלום לא עוזר, בהחלט אפשר לשקול ניתוח לטיפול במצב זה. ההתערבות הכירורגית בדרך כלל יכולה לשפר משמעותית את המצב. מחפשים לרכוש נעל או מדרסים ייעודית להלוקס ולגוס? פנו לרשת פיט סטפ פרו, אחת מרשתות האורטופדיה המובילות בארץ והזמינו לכם זוג

 

Exit mobile version