Site icon מקומון רמת גן

מהפכה ברמת גן: תחנו איך שבא לכם, והפיקוח יודיע לכם לפני שהוא נותן דו"ח

"ברגישות ובנחישות – פרוייקט אכיפה חכמה ברמת גן יוצא לדרך" זו כותרת ההודעה שפרסמה היום עיריית רמת גן ובה היא מעודדת תושבים להוריד אפליקציה עירונית שתזהיר אותם לפני בואם של פקחים לשכונה.

עיריית רמת גן החליטה להוציא לדרך את פרוייקט 'אכיפה חכמה ברמת גן'. במסגרת הפרויקט, יוכלו התושבים שנרשמו לשירות באפליקציה העירונית, לקבל התראה באמצעותה על הגעת הפיקוח העירוני לשכונתם בשל דיווח שהתקבל במוקד העירוני על עבירות חניה.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן מסביר את שינוי הגישה הייחודי בארץ, אולי בעולם, בכך ש"האכיפה החכמה תיידע את התושבים בדבר הגעת פקחים לאזור מגוריהם ותעניק להם הזדמנות נוספת לחנות בהתאם לחוק". אך תושבים רבים שקיבלו את ההודעה זעמו על כך שלבריהם העירייה מעודדת אנרכיה ותושבים או אורחים ברחובות הצפופים ממילא פשוט יחנו כאוות נפשם – מתוך הבנה שהסיכוי שיקבלו קנס על האופן בו חנו קטן.

יש לציין כי אומנם השירות יינתן לתושבי רמת גן בלבד ולא לכל האורחים והמבקרים בעיר ושגם בעירייה מדגישים כי לא תינתן התראה במידה והתלונה התקבלה במשטרה, ולא דרך הפיקוח העירוני, ובעקבותיה הגיעו שוטרים והם שנתנו את הדו"ח, או לחלופין במקרה שרכב סיור נקלע למקום העבירה ופקחים הבחינו בעבירה מסכנת חיים.

חניה ברמת גן. אילוסטרציה. צילום: אביחי טבק

בנוס, אומרים בעירייה, כי אין התחייבות לזמן הגעת כוחות הפיקוח לאזור "בשל משתנים נוספים כגון סדרי עדיפויות וכמות האירועים המתרחשת במהלך משמרתם" מה שלדברי תושבים מעלה את החשד שאולי בעירייה מתכננים לשלוח התראות שווא ככה סתם מדי פעם כדי לשלוח את תושביה של העיר לחפש חניה טובה יותר. "גם ככה אנשים היום חונים כמו חארות, חוסמים ומפריעים לתנועה. אולי מרוב התראות של העירייה, אמיתיות או מפוברקות, הם יפחדו ויחשבו פעמיים לפני שהם חונים ככה", סיכם אמיר תושב מרכז העיר.

רוצים לקבל התראות כשהפקחים בסביבה? להורדת האפליקציה העירונית ולפרטים נוספים באתר העירייה ליחצו – כאן

Exit mobile version