Site icon מקומון רמת גן

מהם מטבחים כפריים ולמה כדאי לבחור בהם?

מחפשים את המטבח החדש שלכם? כאן נסביר מה מאפיין את המטבח הכפרי ומה הופך אותו למבוקש כל כך!

מהם מטבחים כפריים?

מטבחים כפריים הם מטבחים, שהעיצוב שלהם הוא בהשראת אזורים כפריים שונים באירופה ומכאן שמו של סגנון עיצובי זה. כפי שניתן לנחש, הסגנון העיצובי הזה משרה אווירה כפרית, נעימה ואינטימית במטבח והוא מתאים בעיקר למי שרוצה ליהנות בכל פעם שהוא נכנס אל המטבח שלו ופשוט – להרגיש בבית.

המאפיין העיקרי

המאפיין העיקרי והבולט ביותר של מטבחים בסגנון כפרי הוא השימוש הנרחב בעץ תוך שמירה על המראה הטבעי שלו. היות שההשראה לסגנון זה מגיעה מכפרים אירופאים, מן הראוי, שהשימוש יהיה באותו חומר הגלם המשמש את הכפריים וכידוע, העץ מהווה שם חומר גלם עיקרי בכל הנוגע לבנייה, הן של הבתים עצמם והן של התכולה שלהם.

מאפיין בולט נוסף

מאפיין בולט נוסף של מטבחים כפריים הוא הקווים המעוגלים והא-סימטריים. לדוגמה, פעמים רבות תוכלו למצוא עיטורים מעוגלים על החזיתות של הארונות והמגירות וגם מבחינת הפרזול, הוא נעשה במתכות רכות וגמישות כדי שניתן יהיה ליצור פרזולים מעוטרים ומיוחדים. למעשה, זהו אחד הגורמים המייצרים את אותה אווירה כפרית נעימה ואינטימית שציינו לעיל.

מטבח כפרי. צילום: מאגר יחצ
למה זה מתאים למטבח הישראלי?

כאמור, ההשראה למטבחים בסגנון זה מגיעה מכפרים אירופאיים. אז למה הסגנון הזה מתאים כל כך למטבח הישראלי? ובכן ראשית, יש הרבה סממנים לכך שאנו – הישראליים, מאוד מזוהים עם האירופאיים. הרי לא סתם אנו משתתפים כבר כל כך הרבה שנים באירוויזיון! אבל מעבר לכך, אנחנו אנשים חמים שאוהבים לבשל ולארח, בדיוק כמו הכפריים האירופאיים ולכן לא מן הנמנע, שגם נקבל מהם השראה לגבי עיצוב המטבח הביתי שלנו.

להוסיף ישראליות

ובכל זאת, למרות הדמיון הרב בין התרבות הישראלית לבין זו האירופאית, יש לנו את המאפיינים שלנו ויתרה מזאת, גם השינויים של הזמן עושים את שלהם. אז איך בכל זאת הופכים מטבחים כפריים לישראליים לכל דבר ועניין? ובכן, כל מה שצריך לעשות הוא לקחת את המטבח הכפרי ולהוסיף לו מאפיינים שונים מסגנונות עיצוביים אחרים. לדוגמה, ניתן לצבוע את המטבח בצבעים שונים מצבעי העץ וכך ליצור אווירה יותר מודרנית.

למה כדאי גם לכם לבחור מטבח כפרי?

כאמור, מטבחים כפריים הם מבוקשים מאוד. אז מה הופך אותם לכאלה? בעיקר האווירה החמה והמשפחתית שהם יוצרים במטבח, אבל גם האפשרות ליצור במטבח הזה אווירה שמתאימה לסגנון האישי של בני הבית וכך להפוך אותו לייחודי. כמו כן, המטבח הכפרי הוא מאוד פונקציונלי ומותאם למאפייני הבישול הישראלי, שמשתמש בכלי מטבח רבים ופעמים רבות גם צורך שטחי עבודה רבים והוא מאפשר לטבח הביתי לעבוד ולבשל בנחת.

Exit mobile version