Site icon מקומון רמת גן

מהו סדר העדיפויות של תושבי רמת גן?

סערה גדולה מתחוללת בימים אלו ברשתות החברתיות סביב נושא פינוי שליש ממבנה הספרייה העירונית לטובת הקמת גן ילדים. ולשני הצדדים – טיעונים ערכיים.

"אין ספק כי ברמה הערכית הקמת גן ילדים הנה מטרה ציבורית ראויה אשר יש לבצעה, יחד עם זאת ,האם נכון לקדם זאת על חשבון מוסד תרבות בעל שורשים עמוקים בהיסטוריה העירונית" אומרים מתנגדי התוכנית. "הספרייה העירונית מהווה גם היום אבן שואבת ומוסד חינוכי מובהק מן המעלה הראשונה המעשיר את תושבי העיר וילדי העיר במגוון רחב של פעילויות המוסיפות נדבכים רבים ומצליח גם בעידן בו כל המידע נגיש בלחיצת כפתור לחנך לאהבת המילה הכתובה, הקריאה והכתיבה היצירתית." הם מוסיפים.

גן ילדים או ספרייה? מה קודם? צילום: pixabay

לחיזור טענתם הם אומרים: "גריעת שליש משטח הספרייה לטובת גן ילדים תגרע בפועל את כל המרחבים הציבוריים בהם התקיימה פעילות קריאה יחידנית, הורית, חברתית וקהילתית ותהפוך את המקום למחסן ספרים ותו לאו."

דגש נוסף מסבים המתנגדים הוא לעובדת היותו "מבנה לשימור", להבנתם. עפ"י חוות דעתם, ספריית הילדים והנוער ברמת גן אשר נחנכה בשנת 1967 מצויה במבנה אשר קיבל 12 מתוך 12 נקודות בסקר השימור והוגדר לשימור מחמיר. היתר הבניה המקורי משנת 1964 קבע כי ייעוד המבנה הוא ספרייה. כפועל יוצא על מנת להקים במקום גן ילדים נידרש דיון בוועדת השימור העירונית כמו גם בוועדת המשנה לתכנון ובניה לצורך קבלת היתר לשימוש חורג. מכיוון שהעבודות המתוכננות כוללות פגיעה בחזיתות המבנה יש להגיש בקשה להיתר בניה והבקשה להקלות כולל הליך פרסום כנדרש על פי החוק. ולשיטתם, מאחר ולא בוצע האמור לעיל נשללה מהציבור זכותו להגיש התנגדויות.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט רמת גן<<

גלעד שריר. יחצ

מן הרגע הראשון בו החלה השמועה לפרוס כנפיים, דרך הודעות השיבוץ אותן קיבלו הורים לילדים הצפויים להיכנס לראשונה אל גן עירייה טט"ח, ועד לבואם הבוקר של אנשי הבינוי למקום לסימון, חברי מועצה מהאופוזיציה פעלו אל מול העירייה. חבר המועצה והמועמד לראשות העיר, עו"ד גלעד שריר פעל לאתר חלופות אחרות ראויות להפעלת גן ילדים מבלי לפגוע בספרייה, ומבלי לפגוע במחויבות העירונית לספק לילדי גן עירוני במבנה ראוי קרוב לאזור מגוריהם וזאת תוך שיתוף פעולה עם אנשי אגף החינוך. במקביל אליו חבר המועצה עו"ד רועי ברזילי הוציא מכתב הדורש מהעירייה להתנהל בהתאם לחוקי התכנון והבניה.

"לא יתכן כי את מחיר הבניה חסרת התכנון תשלם הספרייה העירונית, יש בכך חציית קו אדום שממנו הדרך להתדרדרות קצרה" אמר המועמד לראשות העיר וחבר האופוזיציה, עו"ד גלעד שריר, והוסיף "רק לפני מספר ימים פורסם כי בשכונת חרוזים תופסק פעילותו של המתנ"ס המקומי, אשר בבוקר שימש כמועדון גמלאים ואחר הצהריים כמרכז חוגים, ותחתיו יוקמו שני גנים עירוניים. יש כאן מגמה ברורה הנמשכת לאורך קדנציה שלמה ואותה יש לעצור, ולהתחיל לתכנן כדי לפתור את הבעיות שנוצרו"

Exit mobile version