Site icon מקומון רמת גן

מדיניות בנייה חדשה ברמת-גן

המדיניות החדשה תיכנס לתוקף באופן מידי ולא תאפשר יותר חיזוק או הריסה של מבנים נקודתיים. שאמה הכהן: "המדיניות החדשה תייצר יותר התחדשות אמיתית בר קיימא ויותר תשתיות ושטחים ירוקים, תמלא את הקופה ותחזיר את רמת-גן להיות עיר מובילה ולא עיר פראיירית".

לדברי ראש עיריית רצת-גן, כרמל שאמה הכהן: "אין לי לב להמשיך ולשלוח את ילדי העיר לגני ילדים שהיו עד אתמול מקלטים, מחסני הג"א ועוד פתרונות מוזרים ומביכים לעיר מתקדמת. כואב לי הלב לסייר בתשתיות החינוך של העיר ולראות שחלק גדול מהן יכול לשמש תפאורה לסרטי שנות ה-60. לא פחות כואב ומתסכל לראות את התושבים מנהלים מלחמה יום יומית מול השעון, ביניהם ומול הרשויות בקרב על הזכות למקום חניה או בפקקים.

פינוי-בינוי ברמת גן.
צילום: קרן נדלן

בלתי נתפש שקופת העיר העשירה בישראל עם מגדלי הבורסה והקניון מרוששת לגמרי. כל המצב הבלתי נסבל הזה הוא בעיקר בגלל התמ"א שהיא בניה נקודתית ללא תכנון רחב והפרשות לצורכי ציבור ובפועל בפטור מהיטל השבחה. המדיניות החדשה של התחדשות עירונית במתחמים טובה לכולם, למעט למאכערים והקבלנים הקטנים. היא טובה לעיר ותייצר יותר התחדשות אמיתית בר קיימא ויותר תשתיות ושטחים ירוקים, תמלא את הקופה ותחזיר את רמת-גן להיות עיר מובילה ולא עיר פראיירית.

ברור לי שבטווח הקצר יהיה לכך מחיר פוליטי, שכן את התושב שרוצה תמ"א עתיד העיר והתשתיות לא מעניינים ולא תמיד מובנים, אבל אלה הרגעים שרמות האחריות והמנהיגות נמדדות. אין לי ספק שבעוד עשר שנים כולם יברכו על ההחלטה עצרנו את העיר על סף תהום".

עוד הוא ציין: "אנחנו מבקשים שכל תושב ויזם ידע ויפעל להתחדשות עירונית במסלול פינוי בינוי של יותר מבניין אחד וידאג שמכל פרויקט כזה גם הציבור ירוויח משהו, כמו שטח ירוק חדש, מבנה ציבורי חדש, הרחבת או פריצת רחובות חדשים, מקומות חניה וכיו"ב וכמובן היטל השבחה. אנחנו מצדנו נדאג לוודאות תכנונית ומסלול מהיר שיקצר את ההליכים והבירוקרטיה במעל 50%".

Exit mobile version