Site icon מקומון רמת גן

מדברת באותה שפה: שירלי פינטו, חירשת דוברת שפת הסימנים, מונתה לשמש כיועצת ראש העיר לענייני אנשים עם מוגבלות ונגישות

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, מינה אתמול את שירלי פינטו לשמש כיועצת ראש העיר לענייני מוגבלויות ונגישות והודיע על הקמת ועדה ייעודית בנושא

שירלי פינטו, חירשת דוברת שפת הסימנים, משפטנית פעילה חברתית לקידום זכויות אנשים עם מוגבלויות ויו״ר ארגון "אני מסמן אני שווה" תעמוד בראש ועדה עירונית חדשה שתעסוק במענים לאנשים עם מוגבלויות בעיר רמת-גן. הוועדה תגבש תכנית עבודה שנתית, שתפרוט את הצרכים השונים של אנשים עם מוגבלות ותיתן מעטפת מענים לכל צורך וצורך.

השבוע התקיימה בלשכת ראש העיר פגישה ראשונה בה הכריז רשמית ראש העיר על המינוי והוסכם על הקמת הוועדה, בראשותה של פינטו. הוועדה תבחן את כל גופי העירייה על מוסדותיה ואת השירות הניתן לתושבים עם מוגבלות ותעביר המלצות לראש העיר  על הדרכים לשיפור הנגישות. כבר בישיבת מועצת העיר הראשונה, שהתקיימה בשבוע שעבר, הודיע ראש העיר שאמה הכהן על המינוי המדובר ועל הקמת הוועדה. בפגישה תיארה שירלי את עולמה כאילמת-חירשת, ולימדה את ראש העיר מילים ראשונות בשפת הסימנים. ראש העיר התחייב כי אירועים גדולים בעיר ילוו מעתה עם מתרגמת בשפת הסימנים.

שירלי פינטו וכרמל שאמה . צילום: באדיבות עיריית רמת-גן

שירלי פינטו, יועצת ראש העיר לענייני אנשים עם מוגבלות: "שמחה ונרגשת על מינויי כיועצת ראש העיר לענייני אנשים עם מוגבלות של העיר רמת-גן. 12% מתושבי העיר הם אנשים וילדים עם מוגבלות, שמקבלים מענה מאוד חלקי בכל תחומי החיים. העיר יוצאת היום לדרך עם בשורה תקדימית חדשה. אפעל עם כלל הגורמים על מנת לתת מענה אופטימלי ומקיף עבור כלל האוכלוסיות בעיר ולהצמיח כאן עיר נגישה ושווה לכולנו".

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט רמת-גן, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/a1oCNQ<<

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "שירלי היא בדיוק הגורם שהעיר רמת-גן צריכה כדי להפוך לעיר נגישה וסובלנית יותר כלפי אנשים עם מוגבלות – תושבת העיר שחווה על בשרה את הקשיים, וכמשפטנית ופעילה חברתית שקשובה לתחושות הציבור – גם תדע איך לפתור אותם. כבר בפגישה התחייבתי כי את האירועים הגדולים בעיר תלווה מעתה מתרגמת לשפת הסימנים. אני מאחל לשירלי הצלחה בתפקיד החשוב הזה ומתכוון לתת לה את חופש הפעולה כדי לייצר את השינוי הנדרש וביחד נוביל את רמת-גן להיות העיר הנגישה והמתקדמת בישראל ".

Exit mobile version