Site icon מקומון רמת גן

מבשלים קואליציה? ילדי משפחתון סוזאן מרמת-גן בישלו ביום הבחירות עם השף אהרוני

ילדי משפחתון סוזאן, של המפעל להכשרת ילדי ישראל ברמת גן, הגשימו ביום הבחירות חלום טעים. השף ישראל אהרוני הגיע לביקור וביחד הם הכינו ארוחת שף מושקעת וטעימה. ישראל אהרוני הגיע בשעות הבוקר אל המשפחתון, שם המתינו לו 12 ילדים וילדות, נערים ונערות, חדורי מוטיבציה ללמוד ממנו את רזי הבישול ונרגשים מההזדמנות להיפגש עם השף המפורסם ולאכול איתו ביחד.

התפריט שתוכנן התבסס על המטבח האיטלקי, על מנת לקלוע לטעמם של כל הילדים. היום התחיל בהכנת הבצק לפיצה, הילדים לשו, רדדו, חתכו ירקות, תיבלו, בישלו רוטב לפסטה ולקינוח הכינו מאפה של תפוחים בקרמל. תוך כדי הכנה הם קיבלו מאהרוני טיפים על אפיה ובישול. אחרי שריחות האפייה והבישול מלאו את הבית התיישבו הילדים ביחד עם אהרוני ונהנו מארוחת שף מעשה ידיהם.

אהרוני מבשל עם הילדים. צילום: יח"צ אופיר שפיגל

ישראל אהרוני: "התרגשתי מאד להכיר את הילדים המקסימים. הייתה חוויה יצירתית ונעימה. הילדים היו סקרנים ורצו לא רק ליהנות מהמנה הסופית אלא גם ללמוד מהתהליך. זיהיתי כישרונות ואני בטוח שיהיה להם עתיד מזהיר בתחום הבישול והאפייה".

12 ילדי המשפחתון בגילאי 6 עד 18 שמגיעים מרקע משפחתי מורכב ציפו מאד לביקור. בחודשים האחרונים הם אפילו עשו תחרויות מאסטר שף ביניהם. המפגש עם אהרוני היה עבורם הגשמת חלום והם ניצלו את ההזדמנות לקבל ממנו קצת טיפים מעולם הבישול.

איריס כתר, הורת הבית במשפחתון: "שמחנו לארח את השף אהרוני שבחר להתנדב ביום הבחירות. החוויה הייתה מדהימה וטעימה. זאת לא קלישאה שאוכל מקרב לבבות, אוכל הוא גם זיכרונות לבית לחום ולאהבה. ילדי המשפחתון מגיעים מרקע משפחתי מורכב ובמשפחתון הם מקבלים תמיכה רגשית, טיפול והזדמנות לשנות לטובה את נתיב חייהם. אנחנו עוטפים אותם באהבה, תומכים בהם ומאפשרים להם לגדול במשפחה נורמטיבית מורחבת".

ב-13 השנים האחרונות מגדלים איריס וירון כתר, הורי הבית במשפחתון, מלבד את שני ילדיהם הביולוגיים עוד 12 ילדים בסיכון במשפחה גדולה ומורחבת. הם מחנכים את הילדים לחיים בשיתוף ומקנים להם ערכים וכלים שיאפשרו להם להתמודד עם האתגרים שבדרך. המפעל להכשרת ילדי ישראל מלווה את בני הזוג ואת הילדים ומעניק תמיכה מקצועית של פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומטפלים. מאז הקמת המשפחתון הצליחו בוגריו לפרוץ את מעגלי הכשל והמצוקה, לסיים את לימודיהם עם תעודת בגרות מלאה ולהשתלב באופן מוצלח בחברה.

המפעל להכשרת ילדי ישראל (ע"ר) הינו ארגון ארצי המפוקח ע"י משרד החינוך. נוסד בשנת 1943 ע"י הגב' רחה פריאר ז"ל (כלת פרס ישראל) במטרה לחנך ולשקם ילדים בסיכון, גילאי 4-17 המגיעים מסביבות מקפחות ביותר ולאחר שהופנו ע"י רשויות הרווחה למסגרת השמה חוץ ביתית. נכון להיום המפעל להכשרת ילדי ישראל מהווה בית חם ומסגרת חינוכית משקמת ומקדמת ליותר מ- 950 ילדים בסיכון וחסרי בית, בעלי פוטנציאל שכלי תקין. הארגון מונה 9 כפרי ילדים, 6 מעונות משפחתיים ושלוש מועדוניות יום.

Exit mobile version