Site icon מקומון רמת גן

לשלוח את הילדים לקייטנה ולהישאר רגועים

עוד מעט יתחיל הקיץ וילדים יילכו אל הקייטנות. סביר להניח שחלק מהזמן, הם יבלו בבריכות, ישחו וישחקו. הורים רבים ישמחו שהם מבלים עם חברים בקייטנה במקום לשבת בבית מול הטלוויזיה או גרוע מכך, שהם יצטרכו לקחת ימי חופש מהעבודה ולחפש כיצד להעסיק אותם.

עם זאת, לא מעט הורים בטח יתקשו להיות רגועים, הרי כולנו קוראים עיתונים ויודעים שלא פעם מתרחשים אסונות כשילדים נמצאים בקייטנות וההשגחה עליהם היא לא קפדנית. זה יכול לקרות בכל מקום, מן הסתם, אך הסכנה שזה יקרה בבריכה היא יותר גדולה.

היום יותר מאשר בעבר הורים מקפידים לשלוח את יילדיהם ללמוד לשחות בגיל צעיר.  מחקרים מראים שככל שהורה לוקח את הילד שלו לשחות בגיל צעיר יותר, כך גדל הסיכוי שהוא לא יפחד ממים מצד אחד ומצד שני, הוא יקפיד על שחייה, בין אם זה בים ובין אם זה בבריכה. מה עוד שבאופן כללי שחייה נחשבת לדבר בריא מאוד לילדים ובכלל. אז אנחנו יכולים להבין מדוע הורים שולחים את ילדיהם ללמוד לשחות.
לכן, כאשר הורים שולחים את ילדיהם אל קייטנות, הם יכולים להיות מעט יותר רגועים, מאחר והילד יודע כבר לשחות. מן הסתם, נדרשת מצד המדריכים בקייטנה האחריות לברר שאכן הילדים יודעים לשחות ואם לא, אז להקפיד שהם לא יהיו לבד בבריכה או לעזור להם ללמוד לשחות, לפחות את התנועות הבסיסיות.

ילדים בבריכה. צילום באדיבות: Pixabay

כיצד ההורים יכולים להיות רגועים?
אז מלבד העובדה שהם יכולים לשלוח את הילדים ללמוד לשחות עוד לפני שהם רושמים אותם לקייטנה, הרי שהם יכולים לברר מה התוכנית של הקייטנה ומי המדריכים. חשוב מאוד להקפיד היכן לוקחים את הילדים לבריכה, כלומר היכן ממוקמת, כיצד היא בנויה, אילו אמצעי אבטחה קיימים באזור וכן, האם ההנהלה שאחראית על הקייטנה יש לה ביטוח שהיא מציעה להורים עבור כל פציעה או חבלה שהילדים עלולים להתמודד איתה במהלך שהותם בקייטנה.
מעבר לכך, הורים אשר רוצים להרגיש רגועים ובטוחים כשהם שולחים את הילדים לקייטנה, יכולים לעשות עוד שורה של צעדים. בין היתר, הם יכולים לקבוע ביחד, שבכל פעם הורה מסוים מצטרף לילדים ומשגיח. זה אומנם ידרוש מהם לפנות זמן מהעבודה וייתכן שישפיע על ההתנהגות של הילדים, אך זה בהחלט יכול להיות מועיל, בין אם זה אומר שהמדריכים יקבלו עזרה חיצונית ובין אם זה שההורים לא יצטרכו לחשוש שמשהו יקרה לילדים.

נקודה נוספת היא, אפשר לדרוש שבימים בהם הולכים לבריכה, מן הסתם לא הולכים כל יום לבריכה במסגרת קייטנה, יהיה זה יום עם ליווי הורים, כך יהיה ניתן להשגיח מקרוב על מה שקורה בתוך הבריכה וכן מסביב לה, ההורים ירגישו, סביר להניח, כך הרבה יותר רגועים ושלווים.

Exit mobile version