Site icon מקומון רמת גן

לראשונה: שלושה משקיפים מהציבור בכל ישיבות מועצת העיר רמת-גן

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "כחלק מהמהפכה אותה אני מוביל בשיתוף הציבור, כבר עם כניסתי לתפקיד הכנסתי שלושה נציגי ציבור המייצגים אוכלוסיות חשובות שצריך להשמיע את קולם, גם במועצת העירכבר בתקציב שהעברנו בשבוע שעבר, המשקיפה אורית אמיתי העלתה נקודות חשובות לטובת המשפחות עם צרכים מיוחדים".

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, ממשיך לקדם יוזמות יצירתיות לשינוי ומוביל מדיניות של שקיפות ושותפות ברחבי העיר. לאחרונה מונו, לראשונה ברמת-גן, שלושה משקיפים בישיבות המועצה, שייצגו אוכלוסיות יעד שונות בעיר ויפעלו לקידומן. במסגרת תפקידם, ישבו המשקיפים בשולחן חברי מועצת העיר, ייקחו חלק פעיל בדיונים השונים ויעלו סוגיות הרלוונטיות לתחומם.

ישיבת מועצת העיר (ארכיון). צילום: שלומי מזרחי

תפקיד המשקיפים דומה לחברי המועצה, למעט זכות ההצבעה, ומאפשר להעלות בדיוני מועצת העיר נושאים חשובים הנוגעים לאוכלוסיות יעד שונות, באופן המאפשר את השפעתם ומעורבותם בהחלטות המתקבלות לגביהם, תוך יישום העיקרון החברתי של "שום דבר עלינו בלעדינו".

שלושת המשקיפים הם:

שירלי פינטו, חירשת דוברת שפת הסימנים, משפטנית פעילה חברתית לקידום זכויות אנשים עם מוגבלויות ויו״ר ארגון "אני מסמן אני שווה", תעסוק במענים לאנשים עם מוגבלויות בעיר רמת-גן. בחודש דצמבר האחרון מונתה ליועצת ראש העיר לענייני מוגבלויות ונגישות.

אורית אמיתי, עו"ד ופעילה חברתית בנושא זכויות אנשים וילדים עם מוגבלות, הן ברמה המוניציפאלית (לרבות במסגרת מנהיגות ההורים במרכז למשפחה וועדת הנגישות העירונית של קהילה נגישה) והן ברמה הארצית ביוזמות שונות (לרבות במיזם "סיכוי שווה – שילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה"). כאם לילד עם צרכים מיוחדים, תקדם מענים למשפחות בסוגיה זו.

ליר לוי, תלמיד תיכון בליך ויו"ר נוער מפלגת כולנו, בן 17 בלבד, ידבר בשם בני הנוער והצעירים ויפעל במטרה לדאוג שצרכיהם יבואו לידי ביטוי ברחבי העיר רמת-גן. ליר מתכוון לתת את כל כולו למען האתגר ולהילחם על כל הצעה לטובת אוכלוסיית היעד.

Exit mobile version