Site icon מקומון רמת גן

לראשונה בהיסטוריה של רמת-גן: תקציב העירייה אושר פה אחד בתמיכת האופוזיציה

תקציב עיריית רמת-גן אושר פה אחד, כולל חברי האופוזיציה, בישיבת מועצת העיר בנוכחות השר כחלון. ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "בלמנו את העיר שהייתה על סף תהום פיננסית, הכל על מנת לעלות על מסלול הצמיחה כבר בשנה הזו."

עיקרי תקציב 2019: * הוקצו עשרות מיליוני ש"ח לטובת אכיפה על סדר וניקיון העיר * נרשמה ירידה בתקציב השכר *
* תקציב החינוך מהווה כ-34% מתקציב העירייה ובכך נחשב לתקציב העירוני הגדול ביותר, העומד על סכום של 453.2 מיליון ש"ח – גידול של 4% בהשוואה לשנת 2018
 *

בישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר (29.1.19), מועצת העיר רמת-גן אישרה פה אחד את תקציב העירייה לשנת הכספים 2019. התקציב השנתי יעמוד על 1.325 מיליארד שקלים (1,325,500,000) – עלייה של 4.7% לעומת תקציב 2018, שעמד על 1,266,029,589 ש"ח. מי שכיבד את הישיבה בנוכחותו הוא שר האוצר, משה כחלון, שעודד את הסכמי הגג המהווים לדבריו מקור תנופה של ממש ומחוללי צמיחה לעיר מרכזית כמו רמת-גן. בנוסף, שר האוצר הביע תמיכה באחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של ראש עיריית רמת-גן הנכנס, כרמל שאמה הכהן, לביטול תאגידי המים בערים הנהנות מאיתנות פיננסית. מדובר במהלך ברמה לאומית, שבימים אלו הועבר לפיילוט במשרד האוצר.

ישיבת מועצת העיר בנוכחות שר האוצר משה כחלון. צילום: שלומי מזרחי

שר האוצר, משה כחלון, צייץ בטוויטר: "הוזמנתי לאישור התקציב בעיריית רמת-גן. אולי נשמע כמו אירוע שגרתי, אבל בין השורות מסתתרת המהפכה .כל רפורמה ורפורמה שהתחלנו באוצר לפני ארבע שנים מחלחלת לשטח ומוצאת את עצמה בדפי התקציב של כל עיר וישוב בישראל .מי שאכפת לו יודע היטב: מהפכה עושים בעבודה ובתקציבים, לא בדיבורים".

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "נכנסתי לתפקיד ישר לקלחת של אישור תקציב בתנאים לא פשוטים ואני מודה לכל העוסקים במלאכה זה לא תקציב החלומות שחלמתי שיהיה בשנה הראשונה שלי. לא ידעתי עד כמה הנתונים בעייתיים, אבל עשינו כמיטב יכולתנו כדי לצאת בבשורה לתושבים .בלמנו את העיר שהייתה על סף תהום פיננסית ועשינו כל מה שאפשר כדי שהיא תעלה על מסלול הצמיחה כבר בשנה הזו. לצד העבודה התקציבית, יש כאן עבודת מטה מסודרת של מקסום הכנסות ומזעור הוצאות – חלק בהוצאות לפעולות וחלק בהוצאות בכח אדם, שזה חלק פחות נעים. בשני המסלולים התקדמו משמעותית וחלק מהתוצאות כבר באות לידי ביטוי בשטח .

התקציב החדש שם לו למטרה להפוך כל אבן בעיר על מנת להביא להגדלת ההכנסות ומזעור ההוצאות. זאת תוך הענקת מירב הפעולות ומיקסומן לתושבי העיר, ייעול המנגנון העירוני וקביעת סדר עדיפויות חדש שמקצה השקעה בתחומים הבאים: חינוך, רווחה, ניקיון וטיפוח חזות העיר, תרבות וספורט, לצד תקציב הפיתוח המאפשר השקעה נוספת בתחומי פיתוח, תשתיות ותחבורה.

בשנת 2019 מהווה תקציב החינוך כ-34% מתקציב העירייה ובכך נחשב לתקציב העירוני הגדול ביותר, העומד על סכום של 453.2 מיליון ש"ח – גידול של 4% בהשוואה לשנת 2018. הגידול יבוא לידי ביטוי, בין היתר, בפתיחת גני ילדים, הרחבת מוסדות קיימים, הגדלת משרות ייעודיות ותוספת של כמיליון ש"ח לסייעות לטובת שיפור תנאי העסקתן ומתן מענה טוב יותר לילדי העיר.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, הכריז עוד טרם כניסתו לתפקיד על מהפכת ניקיון בעיר ואכן על פי התקציב החדש, מושם דגש רב על שיפור חזות המרחב הציבורי ושיפור איכות חיי התושבים. בתקצוב הנושא הוגברה האכיפה, נרשמה הגדלה דרמטית במספר הפקחים והסיירת הירוקה לטובת פיקוח יעיל ואפקטיבי בכל המרחב הציבורי והוקצו משאבים רבים לניקיון הרחובות וטיפוח הגינות הציבוריות. בנוסף, תצא לפועל תכנית הרובעים, שתחלק את העיר לשמונה אשכולות לטובת הנגשת השירותים העירוניים לכלל תושבי העיר.

התקציב החדש כולל גם רפורמה להתייעלות המבנה הארגוני למתן שירותים מיטביים ומשודרגים לתושבי העיר. כך, לדוגמה, צומצמו מספר האגפים בעירייה, מוזגו ואוחדו אגפים ומחלקות, בוטלו הסכמי התקשרויות של היועצים בתחום הפרסום והמדיה וצומצמו עלויות שכר בנושא שעות נוספות ושעות כוננות. כל אלו הניבו חיסכון של מיליוני שקלים לעיריית רמת-גן, מבלי לפגוע באיכות השירות הניתן.

Exit mobile version