Site icon מקומון רמת גן

לפני קבלת החלטה – עובדות חשובות על ניתוח אף

ניתוח אף הוא אחד מהניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם, ואחד הדברים שהופכים אותו לכה פופולארי היא העובדה כי ניתן לבצע אותו בגיל צעיר יחסית – בגיל בו האף מגיע לסיום התפתחותו, כאשר אצל נערות זה סביב גיל 15 ואצל נערים סביב גיל 17. בשנים האחרונות חלה עליה חדשה בקרב נשים בגילאי 30-35 המבצעות ניתוחי אף לאחר שינוי גדול שחל בחייהם, אם זה קשור לעבודה, לחיים הזוגיים או לתחומים נוספים, בהם יכולת כלכלית או פשוט האומץ לעשות את השינוי המתבצע בניתוח.

בשונה מניתוחים פלסטיים אחרים, הניתוח הפלסטי של האף ותוצאותיו נשארים לעד, וזה מאחר והאף הוא איבר שהשפעת הגיל כמעט ואיננה ניכרת עליו. מכיוון שלכל אחת ואחד מאיתנו יש מבנה אף שונה, ניתוח אף נחשב לאחד הניתוחים היותר מורכבים בעולם הכירורגיה הפלסטית. בשל כל זאת, ישנם מספר עובדות על ניתוח באזור האף שחשוב לדעת ולחקור לפני שניגשים לבצע את התהליך:

צילום באדיבות המרכז הישראלי לניתוחי אף
  1. בחירת מנתח מומחה ומקצועי – ניתוח של אף דורש מיומנות וניסיון רב, וזה בשל הצורך להשיג תוצאה מדויקת ביותר, כדי שהאף יותאם בדיוק למבנה הפנים. לא כל מנתח פלסטי מתאים לבצע את ההליך הכירורגי והפלסטי באף, ולכן יש לוודא כי המנתח הפלסטי הינו מומחה בניתוחי אף, יש לו ניסיון רב וכישרון כירורגי מיוחד בתחום הספציפי הזה. הדבר החשוב ביותר הוא לבדוק כי למנתח יש ניסיון של לפחות מאות ניתוחי אף אסטטיים ומיומנות רבה בכל שיטות הניתוח השונות.
  2. הדמיה ממוחשבת – בזכות ההדמיה הממוחשבת ניתן לערוך תיאום ציפיות בין המנתח לבין המנותח, ולהתחיל להתכונן למראה האף החדש. ההדמיה הממוחשבת מסייעת למנותח לקבל תמונת מצב עתידית לגבי מראה האף לאחר הניתוח ולמנתח יש הזדמנות טובה במהלך ההדמיה הממוחשבת להדגים ולהסביר מה ניתן או לא ניתן להשיג בניתוח.
  3. התאמת האף למבנה הפנים – כבר בפגישת הייעוץ הראשונה יש לספר למנתח מה מפריע מבחינת המראה של האף ומהי צורת האף הרצויה. התאמת האף למבנה הפנים צריכה להיעשות בראש ובראשונה באמצעות בדיקה של האף, הערכת סוג העור, בדיקת המבנה הפנימי של הסחוסים והעצמות ולאחר מכן בהדמיה הממוחשבת שבמסגרתה המנתח יוכל להסביר ולהדגים האם ואיך אפשר להתמודד עם כל בעיה ולתקנה.
  4. עלות הניתוח – עם כל הרצון הטבעי והמובן לחסוך כסף, יש לזכור שככל שהמנתח הפלסטי יהיה מומחה בעל ניסיון ומיומנות גבוהה יותר, כך הסיכוי שהניתוח יהיה מוצלח יותר והמטופל מרוצה יותר, ולכן לא מומלץ לחפש אלטרנטיבות זולות אצל מנתחים חסרי ניסיון.
Exit mobile version