Site icon מקומון רמת גן

לעשות את זה נכון – הדרך הנבונה לקניית רכב יד שנייה

תמונה: Shutterstock

קניית רכב יד שנייה היא האפשרות העיקרית והמשתלמת ביותר העומדת לרשותו של חלק ניכר מציבור צרכני הרכב בארץ. כל מי שמעוניין להימנע מהמחירים הגבוהים במיוחד של רכבים חדשים בארץ (מהגבוהים ביותר בעולם המערבי ובעולם כולו, הן באופן יחסי לשכר הממוצע במשק והן באופן אבסולוטי) או פשוט אינו יכול לממן רכישה של רכב חדש ישירות מן החברה, מכל סיבה שהיא, פונה לשוק רכבי יד שנייה על מנת למצוא את הרכב הבא שלו.

אנשים רבים חוששים מרכישת רכב משומש, מפאת מגוון סיבות אשר חלקן טובות ורציונאליות ביותר – ברכב משומש איננו יכולים לדעת בוודאות מה בדיוק אנחנו קונים (לפחות לא באופן בו אנו יודעים כאשר מדובר ברכב חדש) אין אחריות על הרכב ועוד. כיצד ניתן לקנות רכב משומש בצורה מושכלת ונכונה, כזו שתהיה משתלמת בטווח הקצר והארוך גם יחד?

 

לחפש במקום הנכון – לאן לפנות בחיפוש אחר רכב יד שנייה?

אחד הצעדים הראשונים והחשובים ביותר שיש לעשות על מנת לרכוש רכב יד 2 איכותי ומשתלם, היא לחפש אותו מלכתחילה במקומות הנכונים.

דוגמה אחת מתבקשת ומומלצת ביותר ל"מקום נכון" לחפש בו אחר רכב יד שנייה במצב טוב היא חברות הליסינג – חברות אלו משחררות מדי שנה לשוק אלפים רבים של רכבים משומשים, אמנם, אך רק בני שלוש שנים ובמצב מעולה. הרכבים שבליסינג מתוחזקים בצורה טובה ומוקפדת ונבדקים מדי תקופה, כך שמחירם הנמוך (הנגזר מכך שאינם חדשים לחלוטין) הופך אותם למשתלמים במיוחד. זה נכון הן עבור רכבי ליסינג פרטי והן עבור רכבי ליסינג מסחרי. בדקו זאת ותיווכחו במגוון ובמחירים הנמוכים יחסית, עבור רכבים כמעט חדשים הנמצאים במצב מכאני מעולה.

 

כיצד לחפש אחר רכב יד שנייה בשוק הפרטי?

במידה ואיננו רוכשים רכב יד שנייה מחברת ליסינג או שאנחנו מעוניינים לתת הזדמנות בחיפושים גם לרכבים משומשים בשוק הפרטי – כיצד לחפש ומה לעשות על מנת להעלות למקסימום את הסיכויים לביצוע עסקה טובה ומשתלמת?

ובכן, מומלץ לחפש רכבים יחסית חדשים, בני כמה שנים בלבד, ולא רכבים בני עשר או חמש עשרה שנים ומעלה. מלבד לעובדה כי במקרה של רכבים בגילאים אלו כבר לא ניתן להיות בטוחים בנוגע למצבם המכאני, גם הדרישות של משרד התחבורה ממחזיקי רכבים ישנים הופכות אותם לפחות משתלמים – ביצוע טסט מדי שנתיים לרכבים בני עשרים שנים ומעלה, ביצוע בדיקת בלמים לפני כל טסט וכו'.

מומלץ להגדיר לעצמכם תקציב ולחפש תחת תקציב זה לפי הדגמים בהם אתם מעוניינים. מביני דבר בעולם הרכב טוענים כי רכבים יפניים (בפרט מאזדה וטויוטה) הם המשתלמים ביותר לרכישה מיד שנייה, בין השאר מכיוון שניתן להשיג עבורם בקלות חלקי חילוף בארץ, ובמחירים נוחים. וודאו כי הרכב שאתם שוקלים לרכוש אינו מציג בעיות מיוחדות הניכרות לעין, קחו אותו לבדיקה לפני קנייה במוסך ובצעו בדיקת שעבודים קודמים בדואר לפני שאתם מעבירים בעלות.

להתרשמות ממגוון רכבי יד שניה גלשו לאתר גלי ליסינג המציעה מגוון פתרונות בתחום הרכב.

Exit mobile version