Site icon מקומון רמת גן

לימודי לינוקס: הדרך הפתוחה להשתלב בעולם ההייטק

לינוקס (Linux) היא מערכת הפעלה המבוססת על ליבת לינוקס, הפיתוח של מערכת ההפעלה הייחודית החל בסוף שנות ה-80 ולקראת סוף שנות ה-90 לינוקס קיבלה תמיכה רחבה מחברות טכנולוגיה מובילות כמו IBM, HP וסאן מיקרוסיסטמס. לינוקס היא תוכנה חופשית בקוד פתוח, כאשר קוד המקור של ליבת לינוקס מופץ בחינם וזמין לשימוש לכל אחד ואחת. יש מגוון רחב של גרסאות לינוקס, חלקן מתאימות לשרתים וחלקן מיועדות למשתמש הפרטי.

כדאי לדעת כי הכינוי לינוקס מתייחס למעשה לליבת מערכת ההפעלה, עם זאת כיום מקובל להשתמש במושג לינוקס כאשר מתייחסים למערכות ההפעלה המוכרות בשם גנו/לינוקס. תחת המושג לינוקס ניתן למצוא תוכנות לשרתים כמו Apache, סביבות עבודה גרפיות כמו Gnome, יישומיים משרדיים כמו OpenOffice ועוד.

אילו יכולות ומיומנויות נדרשות כדי ללמוד לינוקס?

לימודי לינוקס מיועדים לקהלי יעד שונים ומגוונים, ניתן לבחור קורס לינוקס בסיסי המקנה ידע למי שרוצה להתמקצע במערכת ההפעלה שפונה בעיקר לקהילת המפתחים העצמאיים, הקורס מתאים לחסרי רקע במערכות הפעלה ובתפעול מחשבים. בנוסף, לימודי לינוקס מיועדים לאנשים ללא ידע במערכת ההפעלה המעוניינים להתמקצע בנושא ולהפוך למומחי לינוקס.

לימודי לינוקס מיועדים למנהלי רשתות תקשורת ומחשבים, לטכנאי מחשבים, לאנשי IT בארגונים שונים ולסטודנטים הלומדים הנדסאי תוכנה או תואר בהנדסת תוכנה או במדעי המחשב.

אם מתכננים ללמוד לינוקס במסגרת לימודי הנדסאי יש לעמוד בתנאי הקבלה כפי שנקבעו במכללה, לדוגמה תעודת בגרות עם ציון עובר במקצועות כמו מתמטיקה (לפחות 3 יח"ל), אנגלית (3 יח"ל ומעלה) ועברית.

חשוב לציין כי לרוב אין דרישות ספציפיות על מנת להתקבל ללימודי לינוקס, ואין צורך בידע מקדים בתכנות. יחד עם זאת, רקע כללי במחשבים ובתכנות מהווה יתרון. אם בוחרים ללמוד קורס לינוקס למתקדמים חייבים ידע במערכת ההפעלה של לינוקס ונדרשות מיומנויות תפעול, לכן כדאי להתחיל בקורס בסיסי. מומלץ לכל מי שנרשם ללימודי מערכת ההפעלה לינוקס לשלוט היטב באנגלית, במיוחד אם מתכננים לעסוק בפיתוח וכתיבת קוד. מי שמעוניין לעבוד בניהול שרתי לינוקס נדרש לכישורים בתחום רשתות התקשורת והאינטרנט.

כתיבת קוד. צילום: unsplash

למה כדאי ללמוד לינוקס?

לינוקס היא מערכת הפעלה נפוצה וחשובה מאוד בשנים האחרונות, ארגונים רבים מקימים את תשתיות המחשוב שלהם על בסיס לינוקס. כדאי לדעת כי לינוקס הפכה לכלי שימושי חשוב במגוון רחב של מערכות קריטיות, לרבות מערכות ענן, והדרישה אצל חברות גדולות בהייטק, ובשאר הענפים, לשימוש בקוד פתוח הולכת וגוברת עם השנים. מומחים בעלי ידע בלינוקס זוכים לביקוש רב במגוון תחומים בתעשייה, וכמובן בחברות הייטק העוסקות בפיתוח. כמו כן, יש ביקוש רב למומחי לינוקס בחברות המתמחות באחסון, גיבוי, אבטחת מידע, ניהול שרתים ופיתוח תוכנה.

איפה ניתן ללמוד לינוקס?

אם ברצונכם ללמוד לינוקס אתם יכולים להירשם לקורס בסיסי ללימודי מערכת ההפעלה, ניתן ללמוד לינוקס במכללות שונות ברחבי המדינה ובבתי ספר מקצועיים למקצועות ההייטק. יש מכללות המציעות קורס לינוקס בסיסי במסלול יום או ערב, הקורס נמשך בדרך כלל כ-6 עד 7 חודשים והלימודים מתקיימים פעם בשבוע.

בנוסף, ניתן לבחור לימודי מערכת הפעלה לינוקס במסגרת מסלול הלימודים להכשרת הנדסאי תוכנה. כמו כן, לומדים לינוקס גם במסגרת הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב או לימודים לתואר ראשון הנדסת תוכנה. בעלי ידע בלינוקס יכולים להמשיך ללימודי סייבר ואבטחת מידע, ניהול רשתות ועוד.

בתקופת הקורונה יש מכללות המציעות קורס לינוקס אונליין, זהו פתרון נוח לאנשים שעובדים במשרה חלקית או מלאה מאחר ואין צורך להתייצב במכללה לשיעורים וניתן ללמוד בזמן החופשי והנוח ביותר לאדם.

Exit mobile version