Site icon מקומון רמת גן

לחץ על זינגר לאשר פתיחת מרכולים בשבת. "עשה את המעשה הנכון"

חוק המרכולים החדש עדיין בכותרות, כשהפעם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי פנה באופן אישי לראש עיריית רמת גן ישראל זינגר על מנת שזה האחרון יפעל לטובת קידום חוק עזר עירוני שיאפשר לבעלי עסקים המעוניינים בכך לפתוח את עסקיהם גם בשבתות וחגים

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שוחח אמש עם ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, וקרא לו לכנס בהקדם את מועצת העיר ולקיים הצבעה לאישור חוק העזר העירוני לפתיחת מרכולים בשבת.

במסגרת המאבק בחוק המרכולים שוחח גבאי בשבועות האחרונים עם ראשי ערים נוספים בניהם רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, מוטי ששון, ראש עיריית חולון וחי אדיב, ראש עיריית הוד השרון. גבאי הביע תמיכה במאבקם של התושבים להשארת בתי העסק פתוחים בשבת, וקרא לראשי ערים נוספות לחוקק חוקי עזר עירוניים שיאפשרו את פתיחת המרכולים בניגוד להצעת החוק של הממשלה.

המרכולים יישארו פתוחים בשבת?. באדיבות Pixabay

בשיחה עם זינגר הדגיש גבאי את החשיבות בקביעת אופי השבת בעיר על פי רצונם של התושבים "אנחנו מכבדים את השבת אבל מתנגדים לכפייה דתית" אמר גבאי. "תושבי רמת גן צריכים לחיות את חייהם כפי שהם רוצים ולא להיות בני ערובה של שר שיחליט עבורם אם בעיר שלהם יפתחו מרכולים בשבת או לא. אני מאמין בחופש של כל קהילה לקבוע את הכללים שלה ולהיאבק ולמחות על כך".

בפוסט שפרסם ראש העיר זינגר בסוף השבוע בעמוד הפייסבוק האישי שלו, הוא התייחס לנושא וכתב: "מדינת ישראל החליטה לשנות סטטוס-קוו ששורר שנים ברשויות רבות בישראל ובכלל ברמת-גן. כפי שהצהרתי בשבועות האחרונים, לא אתן יד לפגיעה בסטטוס קוו בעיר, שנבנה במשך שנים מתוך כבוד וסובלנות – ברמת-גן איש באמונתו יחיה! לא אסכים לשינוי המארג החברתי הייחודי של הקהילה שחיה בעיר, ואתנגד לכל שינוי שעלול להוביל לפילוג בין מגזרים שונים".

בפנייתו לתושבי העיר בפייסבוק, סקר זינגר את הליכי אישור חוק העזר העירוני בנושא ואת מורכבות אישורו והוסיף כי ברמת גן פתוחים מדי שבת, נכון לעת הזו, יותר מ-40 מרכולים ועשרות "בתי עינוגים" (בתי קפה, בתי קולנוע, פאבים וכדו') והבטיח כי "נפעל לשמור על ייחודיות העיר המתאימה עצמה לתושביה ולאורח חייהם".

Exit mobile version