Site icon מקומון רמת גן

להכיר את הזכויות שמגיעות לכם

כאשר בוצע פשע או מעשה פלילי זה או אחר, המשטרה פותחת בהליכי חקירה משטרתית על מנת לברר את העובדות, לחפש אחר ראיות, לתשאל עדים אשר היו בסביבת האירוע ואף לחקור את החשודים בביצוע הפשע. במהלך חקירת המקרה, כאשר חוקרי המשטרה מזמנים עדים, כמו גם חשודים לחקירה ותשאול, ישנן זכויות שעל פי החוק במדינת ישראל מגיעות לאזרחים שזומנו. אחת מהזכויות החשובות ביותר אשר מגיעות לכל נחקר, היא הזכות להתייעץ עם עורך דין טרם תחילת החקירה. מדובר בזכות שעל פי החוק המשטרה חייבת להציג לכל נחקר באופן חד משמעי, אך פעמים רבות במבחן המציאות אין כך הדבר.

credit- canva

מתי בפועל מתחילה החקירה המשטרתית?

בניגוד לדעה הרווחת כי ישנם דברים הנאמרים לשוטרים בשטח או בתחנת המשטרה אשר נחשבים לא רשמיים או מחוץ לפרוטוקול, בפועל המציאות שונה בתכלית. החקירה המשטרתית מתחילה מרגע המפגש הראשון עם השוטר עוד בזירת האירוע, ועליכם לזכור כי כל מה שנאמר עלול לשמש כחומר ראייתי לצורך החקירה. יתר על כן, פעמים רבות החשודים בביצוע פשע מוקלטים ואף מתועדים באמצעות אמצעים טכנולוגיים כאלה ואחרים, ולכן גם לשפת גופם ולטון בו דיברו ישנה משמעות. לכן, אם אתם זומנתם לחקירה, עליכם לזכור שבכל רגע נתון מה שתאמרו, איך שתתנהגו והדרך בה תביעו את עצמכם עלולה לשמש כנגדכם.

לפנות לייעוץ משפטי מקצועי

לעיתים, חוקרי המשטרה לא יהססו להשתמש בתרגילי חקירה ואף יציגו בפניכם עובדות שגויות וראיות נגדכם שאינן קיימות כלל, כדי לסחוט מכם הודאה. על מנת להתמודד עם המצב הקשה ועם הלחצים הרבים שחוקרי המשטרה יפעילו עליכם, מומלץ לפנות אל עו"ד פלילי ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי עוד טרם תחילת החקירה. עורך הדין יוכל לסייע לכם לדעת מהן זכויותיכם על פי חוק, להבין באילו אמצעים המשטרה משתמשת על מנת ללחוץ עליכם להודות בפשע שכלל לא ביצעתם, ואף לבנות אסטרטגיית הגנה משפטית אשר תעמדו בה לכל אורך ההתמודדות עם החקירה והתיק. בגלל המורכבות הרבה הקיימת בהתמודדות עם תיקים פליליים, מומלץ לבחור בעורך דין אשר מתמחה בדין הפלילי, וייצג לקוחות רבים בתיקים מורכבים. בנוסף, כדאי לתת את הדעת על זמינותו של עורך הדין, משום שבתיקים הפליליים – הזמן הוא קצוב ועיתים נדרשת התייעצות דחופה אשר לא סובלת דיחוי. עורך הדין איתן סבג הוא עורך דין מומחה לדין הפלילי, אשר ליווה אין ספור לקוחות בהליכים מורכבים וסייע להם להתמודד עם אישומים קשים. מעוניינים בפרטים נוספים? חייגו למספר 0506846840 ונחזור אליכם בהקדם.

Exit mobile version