Site icon מקומון רמת גן

להאריך את חיי הברקסים  – אופניים חשמליים

חנות אופניים רמת גן
אופניים חשמליות בחנות. צילום: אורבניקו

אם אתם רוצים שהאופניים חשמליים שלכם יאריכו חיים ושתוכלו להנות מהם וגם לשמור על רמת בטיחות טובה צריך להקפיד על כמה כללים, בעיקר בכל הקשור לתחזוקה של האופניים. והפעם נתמקד בברקסים ונלמד כיצד ניתן לשמור עליהם ולהביא לתפקוד איכותי של הברקסים. זכרו כי אופניים חשמליים לצד קורקינט חשמלי דורשים תחזוקה.

החלפת הרפידות של אופניים חשמליים

רפידות הברקסים נשחקות – זו עובדה. הן נשחקות במהלך הזמן ולכן עוד חודש ועוד חודש שעובר והתפקוד של הברקסים הוא לא כמו שהיה בגלל תהליך השחיקה. כדי לפתור את העניין כל מה שצריך לעשות זה החלפת הרפידות. שימו לב ששי רפידות בגלגל הקדמי כמו גם בגלגל האחורי. כאשר מדובר על הגלגל הקדמי ההמלצה היא כל כמה חודשים להחליף את הרפידות עבור מי שנוסע בממוצע כ10 ק"מ מדי יום ביומו. כל 3 חודשים זה זמן מעולה להחלפת הרפידות. ואילו כאשר מדובר על הגלגל האחורי ניתן להחליף רפידות כל 10-12 חודשים. רפידת הגלגל הקדמי נשחקת ברמה הרבה יותר גבוהה משום שבאופן טבעי במהלך הנסיעה על
האופניים חשמליות ומנך הגוף שלנו מופעלים הרבה יותר כובד משקל ועוצמה על הגלגל הקדמי.

ברקס לעומת רפידה

שימו לב שכאשר הברקס איננו מתפקד כהלכה – ז"א הברקס לא עוצר בצורה אידיאלית הרי שהבעיה היא לא ברפידות אלא מדובר על בעיה בכוונון של הברקסים. יש לארגן מחדש את כיוון הברקסים וזה יביא לפתרון הבעיה במרבית המקרים.

לעצור נכון

פעולה חשובה בכדי להאריך את חיי הברקסים ואת חיי האופניים החשמליים בכלל היא לעצור ולבלום באופן נכון. כאשר עוצרים מבצעים הפעלה של שני הברקסים כאשר לא מפעילים כוח שווה על שני הברקסים בזוג אופניים חשמליים.

חשוב להבין שאופניים חשמליים לצד קורקינט חשמלי ובעצם כל אמצעי הגעה ממקום למקום דורש תחזוקה. בדיוק כמו שאנחנו צריכים לתחזק את הבגדים שלנו ע"י כיבוס, הסרת כתמים ותפרים, או בדיוק כמו שאנחנו צריכים לתחזק את השיניים שלנו ע"י ביקור אצל שיננית. כל דבר בחיים מצריך תחזוקה.

Exit mobile version