Site icon מקומון רמת גן

לא תאמינו עם מה מתמודד עורך דין תעבורה

תחום התעבורה מוסדר על ידי מערכת חוקים ותקנות מקיפה המחוקקות על ידי משרד התחבורה לדורותיו. מדובר על תחום דינאמי הכולל חידושים ושינויים בהתאם למגמות וצרכים, ובשל כך, החוקים הקיימים משתנים ומתעדכנים ונחקקים חדשים כל העת.

מי שאחראי על האכיפה היא משטרת התנועה, פקחי רשויות מקומיות, וכמובן, משרד התחבורה על שלוחותיו השונות וביניהם: מכון הרישוי והגוף הפועל מטעמו: המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד). בתי המשפט לתעבורה הם המוסמכים לשפוט עברייני תנועה.

במקרים בהם יש עבירות חמורות שבגללן נהרגים מעורבים אזי גם ערכאות שיפוטיות אחרות עשויות להיות מעורבות. עו"ד תעבורה מספק שירותים לכל מי שבא במגע עם גופים אלו או מתמודד מולם.

טיפול מגוון

הוא מטפל ומייצג לקוחותיו בשלל נושאים חשובים ובין היתר: נהיגה בשכרות או תחת השפעת סם, פסילת רישיון מנהלית עקב מעורבות בתאונה עם נפגעים או חמורה אחרת, בנוסף, הפחתת נקודות וביטולן, אי ציות לתמרורים, עבירות נהיגה ללא רישיונות מתאימים ותעודות ביטוח, עבירות המבוצעות על ידי נהגים חדשים, איסורי שימוש לרכב והורדה מהכביש, נהיגה בפסילה, עקיפות מסוכנות, המרת עונשים והשגת זיכויים וכדומה.

תאונת דרכים בצפון. צילום: משטרת ישראל

כל אלו, ואחרים נוספים, כאשר הוא מתמודד ומתעמת מול משרד הרישוי, משטרת התנועה על תובעיה ובתי המשפט לתעבורה.

תוצאות טיפול

עורך דין תעבורה שהינו בעל ידע וניסיון רב מסוגל למצוא פגמים בהחלטה על דו"ח, לערער על תוצאות בדיקת ינשוף לגילוי שכרות או על עבירת מהירות שנפסקה בגלל מצלמה שלא הותקנה כראוי ועוד. במקרים רבים עבירות נושאים אלו ואחרים נוספים נקבעות לשווא והעונשים עליהן הינם כבדים, יחסית, וכוללים פסילות רישיון, קנסות ועוד.

נושא נוסף בו הוא מטפל לטובת לקוחו הוא התנהלות מול המרב"ד שאחד מתפקידיו החשובים הוא בדיקת כשירות נהיגה מסיבות רפואיות. המכון הנ"ל הכפוף למשרד התחבורה משפר, בין היתר, את עצמאותם של נהגים בעלי מגבלות רפואיות באמצעות פיתוח והתאמה של אמצעי עזר המסייעים להם לנהיגה.

הדרכת הלקוח

מכל מקום, נהג שיש לגביו חשד לבעיה רפואית מוזמן לוועדה לצורך בירור ועורך דין לתעבורה יכול להכינו לקראתה ובאופן כללי, לייעץ לגבי ההתמודדות מולה. הוא יתדרך את הנהג לגבי אופן התנהלותו מול הבוחנים שלה, ובנוסף, יכול לייצג אותו מולה, לערער על החלטותיה ועוד.   צריך לזכור, כי רישיון נהיגה חשוב מאוד לאנשים שפרנסתם ועצמאותם תלויה ביכולת לנהוג עצמאית, במקרים כאלו ובנסיבות שונות, הוא יכול לבקש הקלות עבור הנהג.

ערעור על בדיקת ינשוף, פסילת רשיון או בדיקת כשירות נהיגה. צילום: משטרת ישראל

ניתן למצוא סיטואציות מורכבות נוספות אליהם נקלעים נהגים או משתמשי דרך אחרים שלא מרצונם ולא בטובתם, ומעורבות של עורך דין נדרשת מאוד. בין היתר, הוא יכול להרגיע את המעורבים ואת בני משפחותיהם כבר בשלבים הראשונים כאשר יש צורך לקבל החלטות חשובות, וכמובן, שלאורך כל הדרך.

ייצוג משפטי

אחד מהנושאים החשובים ביותר היא ייצוג בבית משפט וכאן ההתמודדות נעשית, בין היתר, מול תובעי המשטרה המייצגים את המדינה. במקרים רבים כאשר הוא מקבל את התיק לידיו, הוא יבחנו לעומק ויבדוק את הדרכים להתנהלות. במקרים בהם הוא ייווכח שאין ללקוח סיכוי לקבל זיכוי הוא ימליץ לו לוותר על הדיון וינסה לקבל עסקת טיעון מוקדמת. כך, הוא עשוי לחסוך ללקוחו זמן מיותר, טרדות רבים וכספים.

במקרים בהם ללקוח יש טענות מוצדקות, הוא ייגש לדיון, יציג עדויות מצולמות ואחרות, דו"חות וכדומה וינסה לטעון לטובתו על מנת להשיג זיכוי עבורו. כל תיק ייבחן, איפה, בהתאם לכדאיות העיסוק בו. מומלץ לקבל שירות מעורך דין בעל מוניטין בתחום. ברשותו ידע רב וניסיון מצטברים מעשרות מקרים של תיקים מורכבים מאוד.

Exit mobile version