Site icon מקומון רמת גן

"לא מפסיקה לנגן"

אביטל צאיג נוסימוביץ', ויולנית בתזמורת הסימפונית ירושלים מספרת על הקונצרטים הקרובים, על האהבה למוסיקה קלאסית ועל בעלה שמנגן בפילהרמונית.

"ניגנתי בתזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית כשש שנים בתפקיד מובילה בקבוצת הויולות". מספרת אביטל צאיג נוסימוביץ', בת 33 מגבעתיים. כזכור, התזמורת הקאמרית הקיבוצית-נתניה עמדה בפני סגירה זאת לאחר שבחודש מרץ השנה החליטו בעיריית נתניה ובתנועה הקיבוצית להפסיק לממן את התזמורת, לאחר השנה וחצי הקשות של תקופת הקורונה. לאחר מסע הצלה היסטורי בסיוע עיריית ירושלים, משרדי האוצר והתרבות, התזמורת ניצלה, ואיחדו את הפעילות בין נגני הקיבוצית-נתניה לסימפונית ירושלים.

בחודש הקרוב, נוכל לראות את אביטל עם 'מוצארט והקלרנית', קונצרט רביעי במסגרת "הסדרה הקיבוצית" של הסימפונית ירושלים, והפעם ערב מיוחד עם המנצח נעם צור והקלרניתן גלעד הראל ובכורה עולמית לאלגיה לתזמורת מיתרים עם קונצרט, בניצוחו של נעם צור ביחד עם הקלרינתן גלעד הראל.  תוכנית הקונצרט כוללת בכורה עולמית לאלגיה לתזמורת מיתרים מאת מנחם צור, חיוך כליזמר לקלרנית ולתזמורת קאמרית של סרגיי אביר,  קונצ'רטו לקלרנית ותזמורת, ק' 622 ואת הסימפוניה מס׳ 29 בלה מז׳ור, ק' 201. הקונצרטים יתקיימו בחודש מרץ: בקיבוץ גבעת ברנר (14.03) , בנתניה (15.3) , בקיבוץ עין השופט (19.03), בבית גבריאל שעל שפת הכנרת (21.03), בקיבוץ דורות (22.03).

אביטל צאיג נוסימוביץ'. צילום: יח"צ

אחד הדברים המיוחדים בתזמורת הקיבוצית היה ההגעה לפריפריות והחשיפה של קהלים נוספים למוזיקה דרך התזמורת שלנו. מעבר לעובדה שעופר אמסלם, מנכ"ל הסימפונית ירושלים, ביחד עם הצוות המופלא הצילו את התזמורת מלהיסגר, הם גם השכילו לשמר את הפעילות שלנו עבור קהלים נוספים שלא היו נחשפים לקונצרטים כאלה וזה מבורך. זו שליחות עבורנו והתזמורת היא הבית, המקום המוכר והאהוב ואנחנו שמחים להמשיך לעשות זאת. החיבור בנינו לבין הנגנים של הסימפונית הוא טבעי וטוב ואני מצפה לעבודה משותפת איתם. זו חוויה שונה וחדשה אבל גם מרגשת ומשמחת להיות חלק מתזמורת סימפונית גדולה. גם בחודש הבא אנחנו ממשיכים בסדרה הקיבוצית, קונצרט מספר 4 'מוצארט והקלרנית' ומתחילים לעשות גם פרויקטים משותפים שלנו עם הסימפונית".

אביטל התחילה לנגן בגיל 8 על כינור ולאחר כמה שנים עברה לוויולה:"אני חושבת שהוויולה היא כלי מיוחד ומעניין כי היא מבטאת את הקולות הפנימיים במוסיקה. אני גם מתחברת מאד לעומק וגוון הצליל של הוויולה."

גם בעלה של אביטל, מתן,  הוא ויולן, שמנגן בפילהרמונית ויש להם ילד בן שנתיים ששמו אדם: "הכרנו עוד שהיינו בני 14 בפילהרמונית הצעירה. יצא לנו לנגן יחד לא מעט לאורך השנים. זה נהדר שאפשר לחלוק חוויות ותובנות והתפתחות לעומק, וגם ללכת לנגן יחד בגן של הבן שלנו מדי פעם". כמו כן אביטל למדה תואר ראשון ושני, הייתה מובילה בתזמורת הקאמרית הישראלית לפני שעברה לקיבוצית ומלמדת לימודי ויולה בקונסרבטוריון בגבעתיים לילדים החל מגיל 6: "אני אוהבת ללמד וקשורה מאוד לתלמידים שלי".

בימים אלה התזמורת הסימפונית עובדת על קונצרט בנצחו של אריאל צוקרמן, עם שלישיית גיא מינטוס – "רול אובר- בטהובן" כחלק מסדרת X. "זה פרויקט שאני מאוד נהנית ממנו, גיא מינטוס עושים דברים נפלאים ומיוחדים מבטהובן ולוקח אותו לסגנון שלו. אני מתחברת לסגנונות ומלחינים רבים ואין לי העדפה למשהו מסוים, ממש כמו באוכל".

Exit mobile version