Site icon מקומון רמת גן

כתיבת תוכן שיווקי – מה ההבדל בינו לקופירייטינג?

אתם מעוניינים בטקסטים לברושור או אתר אינטרנט, אך מתלבטים למי לפנות לצורך ניסוח התוכן המתאים ביותר לצורך יצירת לידים. מחד, שמעתם על "קופי רייטינג" ומאידך על "תוכן שיווקי". אם אתם עדיין לא מכירים את ההבדל בין השניים, המאמר הבא נועד עבורכם.

עולם שלם של תוכן שעושה שינוי

הן קופירייטינג והן תוכן שיווקי משנים את התודעה של הקורא. הם מסוגלים להניע לפעולה ולעודד צרכן ליצור קשר עם חברה המשווקת מותג או מוצר. אתם נחשפים לאורך כל היום לשני סוגי התכנים הללו. לפרסומות עם קופיריטינג וסלוגנים ברדיו, בעיתון, בטלוויזיה ובאינטרנט. לתוכן שיוויקי במאמרים שאתם קוראים באתרים השונים וברשתות החברתיות. בכל זאת, יש הבדל ברור בין השניים, הן בדרך בה התוכן נכתב והן בתמחור שלו. נרחיב על כך מעט.

קרדיט PIXABAY

תמחור שונה לחלוטין: בין תוכן שיווקי לקופירייטינג

לא אחת, חברות המזמינות תוכן שיווקי טועות ופונות לקופירייטר שמתמחה בכתיבת סלוגנים ופרסומות בלבד. הן מופתעות מההבדלים בין תמחור על פי מילה שנהוג בכתיבת טקסטים שיווקיים לבין התמחור הגבוה למשפט או שניים לעולם הפרסום.

הסיבה להבדל בין השניים נעוצה בתפקיד הקלאסי של משרדי הפרסום. בעבר, משרדים אלה עסקו במיתוג של של מוצרים חדשים שיצאו לשוק, ובניית מסר שיווקי מעמיק במספר מילים. למשל, כולם זוכרים את הסלוגנים השיווקיים של חברה כמו קרביץ ("לא חוזרים ללמוד בלי קרביץ"). משפט כזה, למרות שמדובר בחמש מילים בלבד היה עולה אלפי שקלים. מדוע? משום שאנשי הפרסום הבונים את המסרים השיווקיים של החברה השתמשו בו אחרי אינספור ישיבות שיווק, עשר או עשרים סקיצות של תוכן וחיבור של המילים לסיטואציה בה הלקוח נמצא.

בדומה לכך, גם חברת עזריאלי מיתגה את בתי־האבות "פאלאס" באמצעות אותם עקרונות. הדיור המוגן שלהם ממותג עם הסלוגן "הבטחון שבחרת לחיות נכון". קיים שילוב של המילים "לחיות", מושג מהותי וחשוב בגיל מבוגר, וכן של "בטחון", העקרון שמנחה אדם מבוגר לבחור דווקא בדיור מוגן.

לעומת זאת, כתיבת תוכן שיווקי מיועדת להעברת המסרים באמצעות העברת מידע באופן מחמיא למותג. אנו נתקלים בתוכן זה בברושורים של החברות, בתוכן שכתוב באתר האינטרנט של המותג וכן במאמרים ממומנים באתרי חדשות ולייף סטייל.

תוכן זה מתומחר לפי עלות לכל מילה, בדרך כלל, והוא משלב מידע אינפורמטיבי חשוב עם משפטים המדגישים את יתרונות המוצר. הוא מבוסס על ה"כאב" וה"צורך" של הלקוח, שני אלמנטים חשוב בשיווק, וממחיש כיצד הפתרונות שמציעה החברה יכולים לענות עליהם, להפחית את ה"כאב" ולפתור את ה"צורך".

משפטי הנעה לפעולה

בתוך כל תוכן שיווקי חשוב שישולבו "משפטי הנעה לפעולה". משפטים אלה משלבים את המילים "היום", "עכשיו", "קבלו", "לחצו", "השאירו פרטים". הם מסבירים לקורא בדיוק מה עליו לעשות כדי להמשיך לשלב הבא. אחרי שהלקוח הפוטנציאלי הבין שהוא זקוק לשירותים או המוצרים שלכם הוא צריך את ה"דחיפה" האחרונה כדי לפעול. מדוע? משום שרב האנשים נוטים לדחות פעולה זו. הם חושבים "אני אצור קשר עם החברה הזו מחר", "אני אתקשר כשיהיה לי כסף", "אני אתקשר כשהנושא יהיה יותר רלוונטי עבורי".

משפטי ההנעה לפעולה שתמצאו בתוך כמעט כל מאמר שיווקי, הן בתוך המאמר והן בסופו, הם אלה שגורמים באופן תת־מודע ללקוחות שלכם להשאיר פרטים בדף יצירת קשר, לכתוב לכם הודעה במסנג'ר או לפנות בווטצאפ. גם אם מדובר בשעות הערב המאוחרות. כך, אינכם מפספסים פניות חשובות מלקוחות עתידיים. שימו לב, עד כמה הכתיבה יכולה להיות מנוע לצמיחה של העסק שלכם. למעשה, זוהי השקעה חד־פעמית ביצירה של תוכן מתאים שילווה אתכם בשנים הבאות ויעודד קוראים רבים להצטרף לחוג לקוחותיכם.

כיצד מוצאים כותבים מקצועיים לניסוח מאמרים שיווקיים?

כדי לאתר כותבים מקצועיים המתמחים ביצירה של תוכן שיווקי מומלץ לפנות לחברות תוכן מקצועיות. זאת משום שכל תוכן כזה משלב גם מידע אינפורמטיבי בנישה שלכם. לכן, גם אם מצאתם כותב פרילנסר שיכול לנסח מאמרים שיווקיים, הוא לא יכיר בהכרח את התחום שלכם ועשוי לטעות בדרך בה הוא מעביר את המסרים. למשל, כותבים בתחום התיירות עשויים לא להכיר מונחים פיננסיים או מונחים בתחום הביטוח, וכותבים בתחום הלייף סטייל לא ידעו לכתוב באופן מקצועי על מטבעות קריפטוגרפיים.

העובדה שכל כותב בעל ידע כללי בעולמות תוכן שונים היא הסיבה העיקרית לפנות לסוכנויות מקצועיות המעסיקות עשרות כותבים ויכולות לשדך לכם את הכותב השיווקי המתאים.

כמו כן, נדרש אדם בעל יכולת שכנוע והבנה של תהליך ההנעה לפעולה של הקורא. ישנם כותבים במתמחים בכתיבת תוכן אינפורמטיבי יבש בלבד, והם מתקשים מאד להפוך אותו לשיווקי. התאמת הכותב לכל פרויקט מהווה צעד ראשון ביצירת התוכן הנכון והמתאים ביותר לקהל היעד שלכם.

מעבר לכך, כאשר עובדים עם חברת תוכן שיווקי, אתם יכולים להזמין כמות גדולה של תכנים בזמן קצר. מספר כותבים יכולים לעבוד במקביל על האתר שלכם, וכך בתוך שבוע בלבד תוכלו למלא אותו בכמות גדולה של מאמרים שיווקים מקוריים שנכתבו במיוחד עבורכם.

Exit mobile version