Site icon מקומון רמת גן

כתיבת ספר משפחתי בדיור מוגן ברמת גן

כתיבת ספר משפחתי: בשנים האחרונות נכתבו כמה וכמה ספרים על ידי מבוגרים שגרים בדיור מוגן ברמת גן. המטרה שלהם היא להנציח את כל מה שקרה להם במדינות שמהן הם עלו ארצה. רוב המבוגרים במקומות הללו הגיעו ממדינות כמו גרמניה, אוסטריה, פולין, צ'כיה וגם ממדינות נוספות והתחושה של הדור המבוגר היא שבני משפחתם וגם הציבור בכלל, לא מודעים לכל התלאות שהם עברו הן בגלות והן בדרך ארצה.

למרות כל הסיפורים שמופצים ולמרות כל מה שנחשף במוזיאונים השונים, עדיין יש המון מידע אישי שלא נחשף. כדי שהמידע יהיה נגיש המבוגרים חושבים על כתיבת ספר משפחתי אשר יכלול מידע אישי ומשפחתי וכל מי שיקרא אותו יבין מה שקרה והדברים יחלחלו לכולם.

כדי לבצע מהלך מורכב מסוג זה של כתיבת ספר משפחתי רצוי להיעזר בחברה מקצועית שהיא מומחית לכך. סופר צללים מטעם החברה אשר משוחח עם האדם המבוגר וקובע אתו את שיטת העבודה שתהיה נוחה לו. לדוגמה סופר הצללים יגיע פעמיים בשבוע לביתו של אדם זה או לחדרו בבית הדיור המוגן וישוחח אתו על שנים מסוימות במהלך חייו. בכל פעם הם ידברו על תקופה אחרת ועל מאורעות שונים שקרו בהם. לאור הניסיון המקצועי הרב של סופר זה, הוא יודע לשאול את השאלות הנכונות וכך להגיע למלוא המידע.

כתיבת ספר משפחתי לפי סדר כרונולוגי

בתחילת הדרך הסופר והמספר קובעים אילו פרקים יהיו בספר, באיזו תקופה יעסוק כל אחד מהם וזאת כדי שהדברים יהיו מסודרים. כתיבת ספר משפחתי אינו עניין של מה בכך כיוון שהוא כרוך בזיכרונות שחלקם אינם קלים, בהצפה של רגשות ותחושות. זו הסיבה שהפעילות המשותפת מתבצעת צעד אחר צעד, לעיתים מבצעים הפסקות של חצי שעה או של כמה ימים, כדי לא להכביד על האדם המבוגר.

סיפורים משמחים שעולים בסיפור המשפחתי

למרות הימים הקשים, היו לכל משפחה גם המון ימים שמחים. זה קרה כשסוף סוף הגיעו לישראל, כשנמצאו בית לגור בו בעיר, במושב או בקיבוץ, כשנולדו הילדים וכמובן כשהמשפחה גדלה. גם נושאים הקשורים לעבודה גרמו להמון אושר וסיפוק אישי. רבים מהעולים מספרים בעת הכנת כתיבת ספר משפחתי, כי היו בין מקימי צה"ל ולכן יש להם המון סיפורים איך בנו יש מאיין,

איך הקימו את הבסיסים הראשונים במיקומים של הבסיסים הישנים ששרתו את הצבא הבריטי בימי המנדט הבריטי, כמו מחנה שרונה בתל אביב שהיה לימים המטה הכללי של צה"ל בקריה בתל אביב וגם מחנה סרפנד שעם הימים היה למחנה צריפין שבימים אלו לאחר עשרות שנים מסיים את פעילותו.

pexels

הפקת הספר המשפחתי

במהלך השיחות, סופר הצללים כותב או מקליט את כל המלל ולאחר מכן מעביר זאת לתוכנה ייעודית במחשב והקבצים הללו אפשר יהיה בהמשך להפיק את הספר. לאחר שהספר כולו מוכן, הוא מועבר לאישור סופי של המספר שמבקש לא אחת לבצע שינויים לכאן או לכאן. עותק מודפס מועבר לכל אחד מבני המשפחה בהתרגשות גדולה.

 

 

Exit mobile version